Leestips

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cizzje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 nov 2014, 23:26

Leestips

Bericht door Cizzje »

Hallo allemaal,

Na een tijdje meegelezen te hebben, maak ik ook maar eens een topic hier. Volgens mij was dit het er nog niet: een topic waarin we interessante boeken over bassen en/of muziek in het algemeen kunnen bespreken. Bij deze dus!

Ikzelf heb meteen een vraag: kent iemand het boek 'Iedereen is muzikaal' van Henkjan Honing? Het lijkt me een heel interessant boek, maar ik heb begrepen dat je nogal wat muziektechnische kennis nodig hebt om het te kunnen volgen en... je voelt 'm al... die heb ik (nog) niet. Kan iemand mij vertellen of dit boek toegankelijk is voor de geïnteresseerde leek of kun je er dan beter maar niet aan beginnen? Alvast bedankt!

Oh enne... als je geen antwoord op mijn vraag hebt maar gewoon een andere leuke leestip wilt delen, mag die dus ook vooral hier gepost worden. :) Grtz!
muzikaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2015, 21:11

Bericht door muzikaal »

Wat een leuke post. Zie de lezingen op YouTube...

https://www.universiteitvannederland.nl/ ... ar-mozart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Aspiradora
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 okt 2013, 09:49

Bericht door Aspiradora »

Ik heb onlangs het boek van guy pratt gelezen, niet informatief qua bas spelen maar wel erg vermakelijk.

Het boek van victor wooten daarentegen is erg goed zowel voor vermaak als voor spel
Bassist bij Californicated, flea fanboy
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Ik lees enkel 'De Bassist'. Fijn blaadje! Ook prettig dat het in Nederland geschreven word, en dus niet vertaald is uit het Engels of zo. Want zo lees je ook dingen over bassisten uit ons eigen landje, die anders misschien een beetje minder belicht zouden worden (in plaats van enkel internationale namen). Dat vind ik toch wel interessant.
Plaats reactie