toPick -het plectrum topic-

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: toPick -het plectrum topic-

Bericht door blablas »

Kale kip schreef: 01 okt 2018, 11:47 Ik zei al, ik kan het mis hebben. Maar het valt me wel tegen van John.
:facepalm: Man wat ben je toch een guitard met al je vooroordelen en halve waarheden!
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Re: toPick -het plectrum topic-

Bericht door picturit »

https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: toPick -het plectrum topic-

Bericht door basloze fret »

Sjtevel 1984 schreef: 01 okt 2018, 12:51 Daarbij leg je je als bassist beperkingen op als je alleen maar fingerstyle wilt spelen. Hetzelfde als spelen met effecten; het hoeft niet, maar het kán wel. En je verbreed alleen maar de mogelijkheden.
Ik vind niet dat je je beperkingen op legt als je alleen fingerstyle speelt. Net zo als je geen beperkingen hebt als je niet slapt. Het is gewoon een keuze en je hoeft niet alles te kunnen of te willen om een goede bassist te zijn. Alles half doen werkt ook niet. Als je echt een hoog niveau wilt halen met plectrum zul je daar lang op moeten toeleggen.

Maar wat kale kip zegt is volledig onzin en alleen maar bedoeld om te stangen. Zijn bassisten als Bobby Vega en Chris Squire om maar wat te noemen dan geen bassisten?
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: toPick -het plectrum topic-

Bericht door Kale kip »

picturit schreef: 01 okt 2018, 11:57
Kale kip schreef: 01 okt 2018, 11:47 Ik zei al, ik kan het mis hebben. Maar het valt me wel tegen van John.
Met alle respect, maar wat een onzin...
Fingerstyle of plectrum, of whatever, is een kwestie van persoonlijke voorkeur, niet van niveau. Er zijn genoeg bassisten in het topniveau die een stukje plastic prefereren, gewoon omdat ze een bepaalde sound lekker vinden, of de stijl erom vraagt, of gewoon omdat ze dat prettig vinden.

Dat fingerstyle-snobisme ben ik al vaker tegengekomen, en het slaat echt nergens op. punt.
Ik ben ook wel bassisten tegenkomen die aan plectrum snobisme deden. Ze maakten bassisten die met hun vingers spelen zelfs belachelijk. Maar het waren wel punk bassisten. Waarschijnlijk kwam dat voort uit jaloezie. Net als die afkeer van gitaarsolo's die er in de punk en ook in de pop ineens ontstond. Gewoon jaloezie.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: toPick -het plectrum topic-

Bericht door Strabel »

Wat jij (kale kip) doet is niet eens snobbisme ,het is eigenlijk gewoon DOM om in een topic over plectrums een opmerking te plaatsen die totaal
ongepast is.
Je hoeft niet altijd te reageren op wat voor topic dan ook als je er andere denkbeelden over hebt ,je kan je afzijdig houden en in jouw geval denk
ik ook een goede raad ,want daarna kom je weer met JOUW John Deacon aan alsof hij ook een soort maatstaf is in deze en dan ook nog teleurge-
steld gaan zitten doen .(omdat hij wel met plectum speelt)
Valt gewoon ook erg op, dat negativisme.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Re: toPick -het plectrum topic-

Bericht door picturit »

Strabel schreef: 01 okt 2018, 21:56 Wat jij (kale kip) doet is niet eens snobbisme ,het is eigenlijk gewoon DOM om in een topic over plectrums een opmerking te plaatsen die totaal ongepast is.
Je hoeft niet altijd te reageren op wat voor topic dan ook als je er andere denkbeelden over hebt ,je kan je afzijdig houden en in jouw geval denk ik ook een goede raad ,want daarna kom je weer met JOUW John Deacon aan alsof hij ook een soort maatstaf is in deze en dan ook nog teleurgesteld gaan zitten doen .(omdat hij wel met plectum speelt)
Valt gewoon ook erg op, dat negativisme.
+ 1. Als je verder geen constructieve bijdrage kan leveren, kale kip, verdwijn dan alsjeblieft uit dit topic.
Laatst gewijzigd door picturit op 01 okt 2018, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: toPick -het plectrum topic-

Bericht door JohnBoy »

Do not feed the troll, please.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Re: toPick -het plectrum topic-

Bericht door picturit »

JohnBoy schreef: 01 okt 2018, 22:23 Do not feed the troll, please.
Ik wilde hem/haar/het nog niet als zodanig aanmerken, maar inderdaad...
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Brokenstrings
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 nov 2017, 11:48

Re: toPick -het plectrum topic-

Bericht door Brokenstrings »

Dunlop .88
Soms een .50
Soms een 2.0
Afhankelijk van nummer
Rickenbacker 4003s jetglo
Fender aerodyne 2014(non export Japan versie)

Bassist bij Total löss ; ons motto Hard & Vals... in Drents dialect,en heeft zeker potentie tot iets groots 😬
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3022
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: toPick -het plectrum topic-

Bericht door Britsie »

Strabel schreef: 01 okt 2018, 21:56 Wat jij (kale kip) doet is niet eens snobbisme ,het is eigenlijk gewoon DOM om in een topic over plectrums een opmerking te plaatsen die totaal
ongepast is.
Je hoeft niet altijd te reageren op wat voor topic dan ook als je er andere denkbeelden over hebt ,je kan je afzijdig houden en in jouw geval denk
ik ook een goede raad ,want daarna kom je weer met JOUW John Deacon aan alsof hij ook een soort maatstaf is in deze en dan ook nog teleurge-
steld gaan zitten doen .(omdat hij wel met plectum speelt)
Valt gewoon ook erg op, dat negativisme.
Dat geldt ook andersom: je moet niet altijd reageren op elke opmerking die je dom vind. Je hoeft je niet op te winden over mensen met andere denkbeelden. Je kan kiezen op welke post je reageert.
De Negeer-functie is een mooie toevoeging aan dit forum en mijn negeer-lijst is niet leeg. Het maakt het leven (en dit forum) zoveel mooier.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: toPick -het plectrum topic-

Bericht door Strabel »

Daar heb je gelijk in,maar ik reageer ook niet op elke domme uitspraak.
Ik had dit bijna genegeerd. :lol: GEINTJE.
Feeling the groove is everything.
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3022
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: toPick -het plectrum topic-

Bericht door Britsie »

Mijn post was ook niet alleen naar jou gericht. Het was meer een algemene boodschap. :wink:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Plaats reactie