toPick -het plectrum topic-

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
MMark
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jul 2006, 10:50

Bericht door MMark »

Ik gebruik sinds kort deze:

Afbeelding

Lekker flexibel en groot. IK hou namelijk altijd mijn plectrum vast tussen mijn duim, wijsvinger en middelvinger :shock:
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

MMark schreef:Lekker flexibel en groot. IK hou namelijk altijd mijn plectrum vast tussen mijn duim, wijsvinger en middelvinger :shock:
Zo raar is dat toch niet? OF leg je hem tussen je wijs en middelvinger en hou je hem dan tegen met je duim?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
MMark
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jul 2006, 10:50

Bericht door MMark »

Joey schreef:
MMark schreef:Lekker flexibel en groot. IK hou namelijk altijd mijn plectrum vast tussen mijn duim, wijsvinger en middelvinger :shock:
Zo raar is dat toch niet? OF leg je hem tussen je wijs en middelvinger en hou je hem dan tegen met je duim?
Nee, maar de meeste zie ik met duim en alleen wijsvinger spelen, of zijn dat de gitaristen die bas proberen te spelen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

InTuneGP GrippX (Delrin) Tri-Tips, 0,73mm
Voor mij de perfecte mix tussen stevig aan kunnen slaan en m'n snaren heel houden.
Afbeelding
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Ik heb gisteren eens wat plectra geprobeerd.
Ik heb o.a zo'n .73 tortex geprobeerd (en ik ging er van uit dat ik meteen zo goed kon bassen als Bobby Vega :D ) maar gek genoeg maakt bij mij die 2tiende millimeter heel veel uit. Ik gebruikte de .71 en die vind ik toch het fijnst.
Ik gebruikte die gladde maar de Dunlop Gator .71 gaat het zijn voor mij. Die zijn stroever.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6115
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

Ik heb nog veel weirde geprobeerd ook, van de Big Stubby via een nog gekkere vilten pick.... ik heb nog een 1mm stalen ook. Maar heel kort gebruikt, dat voelt echt als moord voor je snaren. Kom toch steeds weer terug op de groene Dunlops...
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
Mr-Pr0nk
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 mar 2011, 17:38

Bericht door Mr-Pr0nk »

bobbelmans schreef:Ik heb gisteren eens wat plectra geprobeerd.
Ik heb o.a zo'n .73 tortex geprobeerd (en ik ging er van uit dat ik meteen zo goed kon bassen als Bobby Vega :D ) maar gek genoeg maakt bij mij die 2tiende millimeter heel veel uit. Ik gebruikte de .71 en die vind ik toch het fijnst.
Ik gebruikte die gladde maar de Dunlop Gator .71 gaat het zijn voor mij. Die zijn stroever.
Omdat ze wat stroever zijn gebruik ik ze ook. Maar na veel gebruik zal dit ook afnemen.
Basses
Epiphone thunderbird classic iv pro
Fender musicmaster bass
Fender Player Jaguar Bass EBY BLK limited Edition
Sandberg Electra M4
Silvertone Scepter
AMP
Ashdown ABM evo IV 600
Ashdown ABM 610
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

LemmyNL schreef:via een nog gekkere vilten pick....
Dat is een ukelele plectrum, niet echt geschikt voor bas....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

bazz59 schreef:Afbeelding
Dit kan mischien een oplossing zijn voor mijn probleem , deze hebben antieslip :mrgreen:
Waar zijn deze te verkrijgen ?[/quote]


https://www.bax-shop.nl/plectrums/dunlop ... rum-1-5-mm" onclick="window.open(this.href);return false;

€ 0,29 :jam:
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Joost van Laake schreef:InTuneGP GrippX (Delrin) Tri-Tips, 0,73mm
Voor mij de perfecte mix tussen stevig aan kunnen slaan en m'n snaren heel houden.
Afbeelding
Zijn dat dezelfde als Peter normaal gebruikt, die blauwe? Die vind ik namelijk ook wel erg prettig.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Nee dat zijn de Celluloid Standard Heavy (0.96mm) voor zover ik weet.
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

Thx basvarken :yes:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Als ik plectrumeer op mijn gewone bassen, gebruik ik daar een Dunlop Gator 1.5mm voor. Het perfecte midden tussen attack, controle, volume & speelgemak. Op de Bass VI grijp ik terug naar een dunner 0.73mm Dunlop Ultex, voor die snappy western-klank. Qua techniek is het een gitaar-achtige benadering van het flatpicken (dus alterneren tussen up- & downstrokes)
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Sjtevel 1984 schreef:
LemmyNL schreef:via een nog gekkere vilten pick....
Dat is een ukelele plectrum, niet echt geschikt voor bas....
Vilt plectrums zijn er wel degelijk ook voor bas, en zelfs wel populair vanwege het warme en ronde aanslaggeluid. Vooral voor akoestische bas kom ik ze wel eens tegen. Je hebt ze zelfs van leer. Weliswaar vrij dik en stug, maar het idee is hetzelfde.
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Bericht door Tommy B »

Gebruik naar 100% tevredenheid deze: https://www.thomann.de/nl/planet_waves_1 ... _heavy.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet zó dun dat er geen toon meer overblijft, maar ook weer niet zo dik dan m'n snaren eraan gaan of dat ze bij snelle stukken niet mee willen buigen.
En het belangrijkste (hier had ik ze in eerste instantie op uitgezocht :facepalm: ), qua looks erg herkenbaar :D Eens een keertje niet weer zo'n blauw dunlop-plectrum, maar een fijn spelende en herkenbaar 'eigen' plectrum.
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Plaats reactie