Inladen van de wagen.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freeboozer jelle
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 dec 2008, 17:37

Inladen van de wagen.

Bericht door freeboozer jelle »

Hallo iedereen

Wij proberen met onze band altijd zo veel mogelijk mensen mee te nemen naar optredens in 1 wagen. Maar nu vraag ik mij af of je een buizenversterker mag platleggen (als hij is afgekoeld) zodat de lampen horizontaal komen te staan, of is dit een slecht plan? Dan zou er namelijk een zitplaats extra zitplaats vrij zijn in de wagen.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Niet doen, dan lopen ze leeg!

Er zijn veel versterkers waar de buizen horizontaal in gemonteerd zijn, dus dat maakt niet uit. Zorg er zoveel mogelijk voor dat het ding niet gaat liggen bonken en rammelen.
Gebruikersavatar
freeboozer jelle
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 dec 2008, 17:37

Bericht door freeboozer jelle »

Rammelen en bonken zal geen probleem zijn ik laad mijn wagen zo in dat alles vast zit gebonden of er genoeg dekens tussen zitten zodat het niet van links naar rechts kan slingeren. En bijna alles zit in flightcases.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Dan wurmen de buizen zich uit de buisvoeten..... En krijg je op een bepaald moment storing in de amp. Niet doen dus...
Dit zou alleen kunnen als er buisretainers omheen zitten met veren.

Afbeelding

Afbeelding

https://www.banzaimusic.com/Tube-Retainer-TR-DMP-88.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Iets van 2 euro per retainer....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
freeboozer jelle
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 dec 2008, 17:37

Bericht door freeboozer jelle »

Bij de g*t**rversterker (vox ac30) zitten die er rond, als deze gewoon rechtop staat hangen de lampen ook naar beneden me zo van die veren en omheen. Alleen mijn pre-ampbuizen hebben dit niet.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1463
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Vergeet niet het Tetris-muziekje te neuriën tijdens het inladen. Dat helpt altijd!
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

Pas wel op; als je alle flightcases op een rij zet verdwijnen ze!
die hier zo nu en dan weer is
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Geen ervaring met vervoeren van buizenversterkers, dus dat laat ik graag aan de ervaringsdeskundigen over. Wel een andere opmerking over het inladen. Ik zie nogal eens muzikanten die een auto vol laden met versterkers, boxen, statieven etc en alles los hebben liggen. Vaak ook nog zo hoog opgestapeld dat bij een noodstop de statieven en gitaren bij wijze van spreken door de voorruit zouden komen. Ik probeer alles ofwel zo laag mogelijk en klem te hebben, of hoger en vastzetten. Je wilt niet weten wat een losse cab/versterker in je auto kan aanrichten als je onverhoopt echt hard moet remmen of een aanrijding krijgt. Bijna alles ligt bij mij laag en zodanig dat het niet aan de wandel kan. Alleen mijn bescheiden luidsprekerkastje zit op de achterbank en past niet lager. De gedachte om zo'n ding in mijn nek te krijgen, daar krijg ik de rillingen van. Die gaat dus altijd in een veiligheidsgordel (door een van de handvaten heen).
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

+1 zo weinig mogelijk "losse" objecten ga ik ook altijd voor
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
freeboozer jelle
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 dec 2008, 17:37

Bericht door freeboozer jelle »

Even een foto gemaakt hoe ik mijn wagen inlaad.
1ste foto is de achterbank met 1 zetel plat zodat de gitaarversterker er in past, ik kon hem niet platleggen zoals ik eder had gevraagd. met mijn pedalenkoffer vanonder en de gitaar en baskoffer erboven op met een riempje er over door het handvat van de koffers van de gitaren en van de versterker zodat ze blijven liggen.
In de koffer van links naar rechts:
-basbox SWR henry
-basversterker
-pedaalboard gitarist
-en de gitaar versterker
Een deken tussen de laatste opening en alles ligt vast en zo kan ik met nog 3 passagiers naar een optreden.
Bijlagen
DSC00430.jpg
DSC00431.JPG
Gebruikersavatar
Prieter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mar 2015, 18:57

Bericht door Prieter »

Dat ziet er strak gepakt uit, ik zou toch kijken of je je SWR-kast plat kan leggen. Dan veren je speakers lekker mee met de drempels in hun natuurlijke richting in plaats van er haaks op.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1463
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Dat is wel zo, maar het maakt niks uit, dus net zo goed doe je dat gewoon niet.
Plaats reactie