Nog een draadloos topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Drop-B
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 dec 2013, 09:26

Nog een draadloos topic!

Bericht door Drop-B »

Ik ben op zoek naar een nieuw draadloos systeem, mijn Sennheiser Freeport begint te mankeren... Mijn oog is gevallen op de Sony DWZ-B50GB (https://m.thomann.de/nl/sony_dwz_b50gb_guitar_set.htm" onclick="window.open(this.href);return false;). Heeft iemand er varing met dit systeem? Waarom zou dit systeem bij Thomann €170,- goedkoper zijn dan bij Bax??
Music video "The Architect" out now! Check https://www.facebook.com/tellurion" onclick="window.open(this.href);return false;
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Hij is hier een paar keer genoemd als goed. Maar ze zijn niet zoveel verkocht als bekendere merken. Dus voor 2e hands waarde en onderdelen kan het wat minder uitpakken. Onstage bij de betere muzikanten is Sony denk ik net zo bekend als Sennheiser.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Ik ben zelf erg benieuwd naar de nieuwe Line6 G70
Drop-B
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 dec 2013, 09:26

Bericht door Drop-B »

Muziekschuur schreef:Hij is hier een paar keer genoemd als goed. Maar ze zijn niet zoveel verkocht als bekendere merken. Dus voor 2e hands waarde en onderdelen kan het wat minder uitpakken. Onstage bij de betere muzikanten is Sony denk ik net zo bekend als Sennheiser.
Een andere optie zou de Relay G55 zijn van Line6. Maar de kleine afmetingen van de Sony spreken me behoorlijk aan. Heb niet meer zo veel plek in m'n rack :wink:
Music video "The Architect" out now! Check https://www.facebook.com/tellurion" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Iedereen bij mij in de band heeft de DWZ30. Zelfde zender maar een kleinere ontvanger dan de DWZ50.
Prima zendertje. De ontvanger van de DWZ50 is wat uitgebreider.

Waar je wel even rekening mee moet houden is welke batterijen je gebruikt.
Sommige batterijen gaan (normaal gesproken) lang mee maar duiken wel vroeg onder de grens van wat de zender aan voltage nodig heeft.
Je krijgt dan al halverwege je show een signaaltje van de zender dat de batterij bijna leeg is.
Wij gebruiken nu Ikea batterijen, en hiermee ik kan makkelijk 4 uur op 1 setje batterijen spelen.
Langer zou waarschijnlijk ook nog wel lukken maar veiligheidshalve vervang ik ze altijd eerder.

In feite maakt het niet zo veel uit of je nu de sony of de line6 kiest.
Elk systeem heeft zo z'n eigen kleine handigheidjes.
Het belangrijkste is dat het lekker in je setup past en dat je niet te veel betaalt.
Succes met je zoektocht!
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Drop-B
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 dec 2013, 09:26

Bericht door Drop-B »

Joost van Laake schreef:Iedereen bij mij in de band heeft de DWZ30. Zelfde zender maar een kleinere ontvanger dan de DWZ50.
Prima zendertje. De ontvanger van de DWZ50 is wat uitgebreider.

Waar je wel even rekening mee moet houden is welke batterijen je gebruikt.
Sommige batterijen gaan (normaal gesproken) lang mee maar duiken wel vroeg onder de grens van wat de zender aan voltage nodig heeft.
Je krijgt dan al halverwege je show een signaaltje van de zender dat de batterij bijna leeg is.
Wij gebruiken nu Ikea batterijen, en hiermee ik kan makkelijk 4 uur op 1 setje batterijen spelen.
Langer zou waarschijnlijk ook nog wel lukken maar veiligheidshalve vervang ik ze altijd eerder.

In feite maakt het niet zo veel uit of je nu de sony of de line6 kiest.
Elk systeem heeft zo z'n eigen kleine handigheidjes.
Het belangrijkste is dat het lekker in je setup past en dat je niet te veel betaalt.
Succes met je zoektocht!
Thanks! Nuttige info! Ik denk dat ik wel voor de Sony ga... Lees er veel positiefs over. Ik heb Bax een mailtje gestuurd met de vraag waar het enorme prijsverschil vaandaan komt?! Bij Bax €499,- en bij Thomann €329,- dacht ik. Maar ik heb nog geen antwoord...
Music video "The Architect" out now! Check https://www.facebook.com/tellurion" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Kijk, dat is pas handig! En ook nog eens erg betaalbaar: https://www.thomann.de/gb/line6_relay_g10.htm
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

In het artikel stond dat ie pas in april zou komen. Maar dit is inderdaad goed te betalen. Ik vraag me wel af of de "puist" die op je instrument komt, niet te kwetsbaar is.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

idd, zet dat ding eens in een rek bv .
ad andere kant, als je de plug er zonder meer uit kunt trekken zonder plop, trek je hem wss elke keer er uit als je stopt met spelen.

heb dezelfde bedenkingen die ik destijds met die Stageclix dingen ook al had.
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

SpcMnk schreef:Kijk, dat is pas handig! En ook nog eens erg betaalbaar: https://www.thomann.de/gb/line6_relay_g10.htm
15 meter max , das niet al te ver natuurlijk
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8240
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Ik ben er qua draadloos alweer wat jaartjes 'uit' dus vandaar de vraag: Hoe zit het met verlies van kwaliteit van je geluid?
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Mach1 schreef:Ik ben er qua draadloos alweer wat jaartjes 'uit' dus vandaar de vraag: Hoe zit het met verlies van kwaliteit van je geluid?
Met de G30 geen merkbaar verschil t.o.v. kabel
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
vetdieplaagwarm
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 jan 2016, 13:57

Bericht door vetdieplaagwarm »

Joost van Laake schreef: ...Waar je wel even rekening mee moet houden is welke batterijen je gebruikt.
Sommige batterijen gaan (normaal gesproken) lang mee maar duiken wel vroeg onder de grens van wat de zender aan voltage nodig heeft.
...
Hey Joost (en anderen!), ik zie toevallig je berichtje... en voor ik het wist groef ik em weer op ;). De meest fantastische batterijen qua betrouwbaarheid zijn Eneloop batterijen. Ze gaan, (afhankelijk van de toepassing) tot 4 keer langer mee dan alkaline. Ze doen het ook als het koud is zelfs goed... Ik las een test van iemand die Eneloop vergeleken heeft met alkaline en dat óók met ingevroren batterijen ;). De uitkomst was heel gunstig voor Eneloop.

Je hebt ook Eneloop Pro. Ik denk niet dat die economisch zijn omdat die slechts 500 keer herladen kunnen worden. Iets dat erg veel verbruikt rechtvaardigd de Pro versie denk ik.. Als je veel flitst zijn ze ideaal. Eneloop is goed in het afgeven van veel spanning ineens. Ze gaan dan veeel langer mee dan alkaline.

Echt een aanrader.. Ze blijven presteren tot het einde. Geen aandelen..
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13374
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

vetdieplaagwarm schreef:Als je veel flitst zijn ze ideaal. Eneloop is goed in het afgeven van veel spanning ineens.
We hebben het over een wireless he? Geen camera.
Plaats reactie