Straplocks busjes?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Straplocks busjes?

Bericht door Yabbadehut »

HOi,

IK heb een USA j Fender, er zitten grote schroefdoppen op voer de band, maar er kunnen volgens mij ook een soort van straplock hulsjes in. Ooit het ik die bij iemand wel eens gezien maar welke merk was dat en hoe heten die dingen? ik kan ze niet vinden online zonder de juiste bewoording..
Wie kent deze dingen?

THX!
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13422
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt, maar bij straplocks die je ín de strap buttons klikt denk ik gelijk aan Dunlop - en het gelijksoortige systeem van Warwick:

Afbeelding

Het bekendste alternatief is Schaller, maar die gebruiken kleinere knoppen die je echt niet zonder locks wilt gebruiken. Hun straplocks vallen juist om de knop heen, met een borgpinnetje in het midden:

Afbeelding
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Mijn Fender strat kwam standaard met het Schaller systeem op de body. Zo klein zijn ze ook weer niet, met een goeie band (zonder locks) werkte dat ook prima. (Idem voor m'n Sandberg).
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Gezien je omschrijving zou ik zoeken op 'Dunlop flush mount strap lock'. Heb ze gehad op een bas en werkte goed. Enige nadeel is dat je niet even een andere band erop kunt zetten.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13422
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Die flush mount versie is de meest rechtse op de eerste foto die ik postte. Die worden verzonken in de body van je bas geplaatst, er steekt dan niets meer uit. Ziet er erg cool uit, maar zoals Niels aangeeft kun je dan alleen nog een strap met Dunlop locks gebruiken en als je die per ongeluk eens vergeet mee te nemen wordt het zittend spelen :wink:
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

re

Bericht door Yabbadehut »

Ik hoop dat her duidelijk te zien is, de foto's zijn niet zo scherp anders moet ik overdag nieuwe maken, maar het zijn dus deze knoppen...
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

pic

Bericht door Yabbadehut »

mmm...krijg dit als antwoord als een foto wil plaatsen:
Je kunt geen bijlage uploaden naar ./files/ en dan een hele reeks nummers
Plaats reactie