Oefenen zonder laptop

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ReB87
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 mei 2008, 14:34

Oefenen zonder laptop

Bericht door ReB87 »

Misschien een beetje een gekke titel, dus ik zal even uitleggen wat ik precies bedoel. ;) momenteel oefen ik met garageband + Apogee Jam + headphones. Werkt perfect, vooral omdat ik ook makkelijk met spotify bijvoorbeeld mee kan spelen.

Nu wil ik van mijn Mac af, wat betekent dat ik ook niets meer aan die Apogee Jam heb. Ik zoek eigenlijk een manier om ongeveer hetzelfde te bereiken, dus iig meespelen met spotify via headphones (desnoods met mijn telefoon waar spotify op staat) maar zonder laptop. Ja, ik kan de Jam op mijn iphone/ipad aansluiten, dan heb ik hetzelfde. Maar het gebrek aan volume regeling per app maakt het heeeeel irritant. Ik zoek meer een soort preampje met aux in oid voor niet al te duur. Ik had gekeken naar dat Eden preamp ding, maar die heeft helaas geen aux... :cry:

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Vox Amplug?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Ik heb een amplug maar het is best een gaar ding met draaiwieltjes waar je vingertjes pijn van gaan doen om eerlijk te zijn en hij valt steeds uit mijn bas onder het spelen want de jack is te kort.

Ik zou zelf eens kijken naar een Korg Pandora Stomp. Daar kun je ook een mp3 spelertje zoals je mobiele telefoon in prikken en er zitten plenty bas versterker en cab modellen in. Lijkt me een tof toverdoosje en het is Korg dus goed (niet te vergelijken met de Zoom ms60b die magertjes klinkt).

Afbeelding
Gebruikersavatar
ReB87
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 mei 2008, 14:34

Bericht door ReB87 »

Haha, inderdaad DiMarco, die Amplug dingen zijn niet geweldig. Heb er zelf ook één gehad. Ik ga eens kijken naar die Pandora's, ziet er goed uit. thanks! :)
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Ik gebruik hiervoor mijn Zwitsers zakmes; de Phil Jones Bass Buddy. Extreem krachtige headphone amp, DI, goede preamp met lekkere equalizer en compressor aan boord. Ohja, er zit ook nog een 10 watt eindtrap in voor het aansturen van een huiskamer luidspreker. Is wel een heel andere prijs/kwaliteit dan een amplug.
Veel compacte combo's hebben tegenwoordig ook een aux input en een hoofdtelefoon aansluiting. Je kunt ook kijken naar een klein mengpaneel.
Gebruikersavatar
ReB87
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 mei 2008, 14:34

Bericht door ReB87 »

De Phil Jones was een mooie optie, alleen qua prijs nogal duur, toch bedankt voor de tip. Ben vandaag even de lokale Muziekwinkel binnen gelopen en heb mijn wens uitgelegd. Per toeval kwam de verkoper met de Boss TU-88 aanzetten, omdat hij in de aanbieding was en voor hem lag.

Afbeelding

Precies wat ik wilde, en dat voor maar 35 euro!
MartijnZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2015, 17:29

Bericht door MartijnZ »

Ziet er handig uit. Klinkt dat een beetje?
Gebruikersavatar
ReB87
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 mei 2008, 14:34

Bericht door ReB87 »

Het klinkt voor het geld best aardig. Alleen niet helemaal neutraal, iets gekleurd zegmaar. Maar ja, voor 35 piek meer dan prima! :)
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Line 6 pocket pod? ;)
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Daar zitten toch alleen gitaar versterkers op? Dan ben je weer een hoop geld kwijt aan de bas-update.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie