Interessante pickups....

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

SP Custom - handwound PUP's volgens hun site ...........

Maar moet interessant ook meteen exoties wezen ? Mijn huidige fave PUPs, waar ik de neiging bij krijg om ze overal in te plempen zijn de Bill Lawrence EB-50's.....

Afbeelding
Experience is the ultimate teacher
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »



Ik kan alleen deze vinden. En daar is het een overdriven geluid. jammer jammer...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Ik heb een P-bas met Alumitone pickups, klinken prima. Ze waren wel vrij prijzig moet ik toegeven.

Afbeelding



En deze lijken me ook zeer interessant:

Haussel Triplebucker
Reverend Decision:

Afbeelding
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Mooie vorm, alleen die rand een beetje jammer.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »



En de quadruple bucker...

Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Vind die laatste wel jammer, vooral de schakelmogelijkheden.
Op mijn Chris Larkin zaten twee humbucker pickups die ik ook per coil kon schakelen, maar dan apart van elkaar, bijvoorbeeld de dichtste bij de neck en de dichtste bij de brug. Of de twee coils aan de binnenkant/
Bij de quadbucker heb je alleen de mogelijkheden om te schakelen tussen twee vaste paren...
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Deze elementen op de Johnson versie van de (Ampeg) Scroll bass zijn ook vrij onalledaags.

Afbeelding


En op een andere versie van een Johnson Scroll Bass zat ook deze:

Afbeelding




En als we het toch over Ampeg hebben. Deze Armstrong bass met zijn verwisselbaar element is ook wel een bijzonder ding.

Afbeelding
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Interessante pickups.. tsja, daar mag deze dan eigenlijk ook wel weer bij:
Afbeelding
Lane Poor PJ. De helderste en meest eerlijke elementen die ik ooit gehoord heb. Clean, knorren, grommen en hifi uit hetzelfde setje elementen. Als ik er ooit nog een (of twee) tegenkom zal ik er een bas omheen laten bouwen. Heel nieuwsgierig naar zijn MM sidewinder pup.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Muziekschuur schreef:Afbeelding

G&L pickups. Een van de fantastische vindingen van Leo Fender NA zijn vertrek bij Fender company. Heel goed klinkende pickups die net meer ballen hebben dan hun tegenhangers.
Die hebben toch altijd mijn interesse gewekt.....heb ze nog nooit gehoord maar na er veel over gelezen en ge youtubed te hebben ben ik heel nieuwschierig........
Goed plan om daar eens naar te zoeken en die in mijn Jazz te bouwen.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Kan iemand mij hier iets over vertellen? (ze zijn niet zo interessant als bedoeld in dit topic, excuses Muziekschuur :wink: )
https://www.thomann.de/nl/dimarzio_dp123creme_set.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb Dimarzios in mij P en die klinken lekker maar ik heb geen ervaring met deze J pups. Ik kan ook geen specificaties ontdekken en het luisteren heeft geen zin op mijn laptop luidsprekers.
face down in the dirt
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

G&L pickups nu ook nieuw bij G&l verkrijgbaar.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

bobbelmans schreef:Die hebben toch altijd mijn interesse gewekt.....heb ze nog nooit gehoord maar na er veel over gelezen en ge youtubed te hebben ben ik heel nieuwschierig........
Goed plan om daar eens naar te zoeken en die in mijn Jazz te bouwen.
Je zou Sef eens een PM kunnen sturen. Een vriend van hem heeft uit het faillissement van Staffhorst in Utrecht een partijtje G&L-pickups en onderdelen gekocht in een veiling, misschien zitten er daar wel een paar bij!
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Klopt. Maar da's al best een tijdje geleden toch? Maar nooit geschoten altijd mis :wink:
face down in the dirt
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Bobbelmans,

Die zijn wat feller dan de Fender jazz pickups. Prima keuze. Iets meer windingen dan een Fender pickup.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Bedoel je die Dimarzio dp123?
Ik las bij Tonefactory.nl een beschrijving die me dan niet zo aanspreekt......maar feller is in mijn ogen/oren beter.
face down in the dirt
Plaats reactie