nat geworden speakers :-/

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
trikke11
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2015, 15:09

nat geworden speakers :-/

Bericht door trikke11 »

Half jaar geleden hals over kop moeten verhuizen en kort erna nieuwe pees in enkel moeten laten steken, zodat ik -degoutant genoeg- half jaartje met stappers omhoog heb doorgebracht. En bas cabinets net zo lang in vochtige garage zonder dat ik eraan kon. Karton onvermijdelijk wak geworden na winter in vochtige garage. En vervormd, zo beweren vele stuurlui. Om weg te gooien. Komt nooit meer goed, verzekeren ze me. Ik heb ze nog niet weer in gang kunnen trappen. Best ook niet terwijl ze vochtig zijn. Maar vallen ze te redden ? Iemand enige ervaring met deze catastrofe ?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

LAten drogen. Daarna bewegen met je handen. Als ze bewegen doen ze het.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Wellicht kan je ze anders eventueel laten nog reconen bij een zaakje zoals deze.

https://www.total-speaker-repair.nl/profiel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

(link heb ik van google, geen ervaring met deze zaak)
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7647
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Ik heb zoiets wel 'ns bij de hand gehad :|

De conussen van die speakers zijn idd naar de bliksem .
Vocht en schimmel kunnen het vilt week/slap maken .
Het effect is dan , dat je zeer zware intermodulatie vervorming krijgt ( niet om aan te horen :( )

Wat je nog kunt proberen is dit :

Goed droog-föhnen ( voorzichtig met een borsteltje eventuele schimmel er af halen ) en daarna de conussen een paar keer met Glitza parketlak behandelen, en daarna een paar dagen laten drogen/uitharden.

Let daar bij wel op dat je absoluut GEEN lak op de geribbelde ophanging aanbrengt of morst.

Ik heb zo wel eens twee 15" Black Widows kunnen redden .

( misschien heb je mazzel , ....'t kleinste potje Glitza is altijd goedkoper dan verse speakers :| )
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

als je ze terug in vorm kan laten opdrogen kan het soms nog goed komen !
zeker niet gebruiken voordat ze volledig droog zijn !
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7647
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Nee, dat lukt in dit geval niet meer....

Eventjes nat geworden ( tijdens vervoer op regenachtige dag bijv . ), en dan snel weer op laten drogen , ...dan is 'r niks mee aan de hand .

Constant laten staan in een ( nat ), vochtig schuurtje ( of garage-box ) vernielt de boel onherroepelijk :(
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Bericht door Jazzshua »

DiMarco schreef:Wellicht kan je ze anders eventueel laten nog reconen bij een zaakje zoals deze.

https://www.total-speaker-repair.nl/profiel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

(link heb ik van google, geen ervaring met deze zaak)
Schijnt een goede te zijn!! Ik geloof zelf dat hij ook Eden speakers reconed.., ik geloof practisch de enige nog in Nederland die aan Eden recone setjes kan komen..

Jammer dat de man werkzaam is in Groningen..., niet echt naast de deur voor mij.., en opsturen van woofers is een kostbare aangelegenheid. Maar ik vermoed een goed adres!!!

Cheers!
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
Plaats reactie