Beste manier voor oefensessies op te nemen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Yorin
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2015, 22:07

Beste manier voor oefensessies op te nemen?

Bericht door Yorin »

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar iets om ideeën op te nemen tijdens het oefenen. Momenteel doen we dat vaak met een mobieltje maar dat is ook niet alles. Zeker niet als we een beetje op volume spelen.
Ik weet al van de Zoom serie af maar ik ben benieuwd of jullie andere opties weten. Is het ook een optie om een microfoon te kopen (Omni?) en aan te sluiten op een laptop o.id?
Het liefst relatief goedkoop en/of tweedehands.
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Wij gebruiken altijd onze iPhones met zo'n plug microfoon, bijna geen moeite omdat je toch al een telefoon mee hebt. Werkt perfect om te dienen als vastlegging van ideeën, schetsen e.d. en met een beetje eq is het goed genoeg, zelfs om evt. gastmuzikanten in te werken...

https://www.bax-shop.nl/mobile-recording ... -microfoon" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Bericht door Jazzshua »

Rupert schreef:Wij gebruiken altijd onze iPhones met zo'n plug microfoon, bijna geen moeite omdat je toch al een telefoon mee hebt. Werkt perfect om te dienen als vastlegging van ideeën, schetsen e.d. en met een beetje eq is het goed genoeg, zelfs om evt. gastmuzikanten in te werken...

https://www.bax-shop.nl/mobile-recording ... -microfoon" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze versie is wel mono..., voor een stereo versie zul je een tikkeltje meer moeten betalen..

Cheers
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
vincentl88
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jan 2015, 08:39

Bericht door vincentl88 »

wij gebruiken zelf altijd een Zoom. Ik weet niet zo welk model, maar in general zijn de meeste wel decent!
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Bericht door Jazzshua »

vincentl88 schreef:wij gebruiken zelf altijd een Zoom. Ik weet niet zo welk model, maar in general zijn de meeste wel decent!
Het is vooral belangrijk dat je het inputsignaal kan aanpassen van z'n ding..., op die iphone mic, zit gewoon een high en low knop..., gaat al snel oversturen.
Die zoom gebruik ik ook, werk perfect..
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Die van ons is zeker wel stereo, met regelbare gain. Ik heb de link gepost naar de gehele product categorie van bax...

Kan mijn specifiek model niet vinden maar het lijkt op zoiets:
https://www.bax-shop.nl/mobile-recording ... e-voor-ios" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

wij gebruiken doorgaans zo'n 2 kanaals tascam us122 ofzoiets. Aan 2 microfoonstandaards hang ik dan 2 goedkope condensators. Is prima bruikbaar. Als de bas te hard staat druk je wel de gitaar dichts...dat is af en toe een beetje vogelen. Zo'n zoom lijkt me overigens laagdrempeliger maar weet niet hoe dat klinkt.
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Wij gebruikten voorheen [toen we nog in een 'normale' huur-oefenruimte zaten] een Tascam DR-07.
Tascam DR-07.
Absoluut top-ding. Neemt alles heel goed op, ook als het [héél] hard gaat, geen oversturing en/of vervormde opnames.
Van de hi-hat tot de lage tonen van de bas: alles perfect.
Yorin
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2015, 22:07

Bericht door Yorin »

Rupert schreef:Wij gebruiken altijd onze iPhones met zo'n plug microfoon, bijna geen moeite omdat je toch al een telefoon mee hebt. Werkt perfect om te dienen als vastlegging van ideeën, schetsen e.d. en met een beetje eq is het goed genoeg, zelfs om evt. gastmuzikanten in te werken...

https://www.bax-shop.nl/mobile-recording ... -microfoon" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas heb ik geen Iphone ;D
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Gebruiken al jaren de Zoom H4n.
Zeer degelijk opname kwaliteit zelfs als het hard gaat.
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Plaats reactie