Eiersnijder versterker voor Royal Blood achtige setting

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
DiMarco

Eiersnijder versterker voor Royal Blood achtige setting

Bericht door DiMarco »

Daar istie dan.

Eerder heb ik pogingen gedaan om een echt vette sound neer te zetten met gitaarversterker emulaties in de vorm van sansamp oplossingen maar ook modelling spul zoals mijn Avid Eleven Rack. Na een aantal keren loltrappen met mijn drummer in de studio was ik toch nog steeds niet tevreden... Modelling blijft op podium volume nep klinken hoe je het ook wendt of keert. Sansamp werkt wat natuurgetrouwer maar wanneer je deze door een basversterker heen haalt gaat daar nog eens dezelfde EQ als voor je bas overheen. Klonk leuk maar kan nog beter.

Enfin. Long story short:

Afbeelding

Aangezien ik ook twee gitaren heb was een goede gitaarversterker sowieso al welkom.
Ik denk dat ik met een Engl versterker goed zit qua overdrive/lead tone mogelijkheden, tot dusver heb ik er alleen met de Gibson eiersnijder op gespeeld en dat klinkt in ieder geval retestrak!

Deze gitaarstack komt straks naast mijn bas stackje (waar inmiddels ook nog een SWR 2x10 tussen hangt) te staan en die twee zullen samen mijn sound vormen. Hopelijk komt daar een niet al te subtiel geluid uit want ik ben doorgaans niet zo van het subtiele...

Afbeelding

Ik kan de signalen richting bas- en gitaarversterker in- en uitschakelen met mijn Morley Twin-Mix pedaaltje en aan de gitaarstack kant komt er nog een poly octaver tussen waarmee ik mijn bas signaal een octaaf omhoog kan gooien waardoor mijn totale geluid klinkt als een bas plus een gitaar. Verdere effecten zal ik eventueel later nog toevoegen aan de "gitaar" kant, een phaser of flanger kan het totaalgeluid nog wel wat lucht geven vermoed ik.

Volgende week gaan we hiermee de studio in om eens flink te pielen, ik zal proberen wat opnames te maken en hier te posten voor de liefhebbers als die er zijn.

Zelf ben ik iig erg benieuwd naar het totaalgeluid. :jaaaaa:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Adembenemend. Mooie set.
Ik heb recent een Marshall MA50C combo gescoord. Ik aas nog op een extentie cabinet. Maar die heb ik eigenlijk al gevonden. Heb een haakse slijptol in mijn voet gezet. Dus ff twee weken rust. Daarna ga ik dat cabinetje halen.

Maarre.. Mooie set. Die voetschakelaar? Moest je die los bijkopen? Ik neem aan dat de hele set nieuw is? Heeft het ding auto bias of externe bias punten?

Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Voetschakelaar moet je los erbij kopen en deze is niet goedkoop. Wel handig is dat naast de Engl S.A.C. uitgang er ook een midi uitgang op zit dus ik kan deze ook inzetten voor mijn Avid Eleven Rack. Helaas kan de Z-9 switch niet tegelijk met S.A.C. én midi werken want hij herkent bij inschakelen welke uitgang ingeplugd is en gebruikt daarvan er maar eentje.

Auto Bias heeft deze helaas niet maar dat is geen probleem, komen we wel uit en anders heb ik genoeg tech vrienden die dat voor me kunnen oplossen.
De Mesa heeft trouwens een bias potmetertje met een led ernaast welke gaat branden als de bias goed is. Semi automatisch dus.

Ik ben net even aan het klooien geweest met geluiden en dat klinkt vooralsnog erg goed. Helaas heb ik mijn Eden cabje niet hier en moest ik het doen met mijn eigenbouw 2x12 met Celestions erin aan de bas kant maar daarom niet getreurd.

Wat ik vreemd vind wanneer ik het Morley Twin Mix pedaal inzet om mijn kanaaltjes in- en uit te kunnen schakelen is het volgende:

In mijn bas chain zit een Aguilar TLC compressor, in mijn gitaar chain zit een Taurus Dexter II poly octaver.
En nou komt het:

Wanneer ik het bas signaal solo komt daar geen geluid uit als de octaver (die in de gitaar chain zit) uit staat.
Wanneer ik het gitaar signaal solo komt daar geen geluid uit als de compressor (die in de bas chain zit) uit staat.

Ik heb werkelijk geen idee waarom de Morley dit doet. Haal ik deze switch er tussenuit dan werke beide kanalen of ik de compressor en octaver nu in- of uitschakel.
Uitdaging!
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Puzzelen met wat wel en niet goed werkt. Lekker hobbyen!
De switch gedraagt zich nog altijd vreemd, ik overweeg een tweede pitchblack tuner aan te schaffen en dus te schakelen middels stemapparaten.

Afbeelding
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Leuk man, ik ben in ieder geval al erg benieuwd! :)
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Morley switch van de plank afgehaald en een tweede Pitchblack tuner van Korg er op gezet.
Kanalen in- en uitschakelen doen we nu dus met stemapparaten en dat werkt heel goed!

Afbeelding

Volgend weekend de studio in met een goeie drummer, dan gaan we de opstelling met twee stacks eens van jetje geven...
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Om verder afdwalen in de "welke versterkers gebruiken jullie" draad te voorkomen post ik het hier maar even opnieuw...

Dit

Afbeelding

en dit (sansamp ding is niet aangesloten, gitaargeluid komt uit Engl versterkert)

Afbeelding

klinkt als

https://soundcloud.com/basgast/dingetje-1" onclick="window.open(this.href);return false;

Basgeluid opgenomen via D.I. dus je hoort de Mesa niet echt meedoen. Volgende keer mic ik mijn bas cabinetjes.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Afbeelding
En (een van) de mijne!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

DiMarco schreef: ik zal proberen wat opnames te maken en hier te posten voor de liefhebbers als die er zijn.
Komt u maar!
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

DiMarco schreef:Afbeelding
Fartke :D :worship:

Benieuwd hoe dit gaat klinken. Zal een flink werkje "afstellen" zijn geweest van alles.
Skippy1007
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 mar 2015, 14:27

Bericht door Skippy1007 »

Holy fuck dude, dit is heftig, benieuwd hoe dit in "real live" klinkt :jam:
Skippy1007
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 mar 2015, 14:27

Bericht door Skippy1007 »

Ik heb nog een vraag aangaande die Taurus. Hoe vind je dit pedaal klinken ? Ik op youtube naar een test gekeken en dat klinkt eigenlijk best goed, ook de tracking. Maar jij gebruikt dit pedaal dus ook en ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Het is je behoorlijk gelukt man :yes: icke vinne helemaol mooi.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Bericht door anavrin »

Vet hoor! Ik ben net pas achter het bestaan van Royal Blood gekomen (ik hoorde het vandaag op Arrow, voor de rest leef ik onder een steen :oops: )

Ik ben helemaal geïnspireerd. Aangezien ik ook gitaar en bas speel, ga ik ook maar eens kijken of ik de boel kan combineren en dan via een octaver de signalen kan splitsen.

Jouw soundfile klinkt iig erg goed al.
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3051
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Eiersnijder versterker voor Royal Blood achtige setting

Bericht door Van Tango »



Royal Blood-setting op een budget (maximaal 1500 Pond voor alles bij elkaar). Niet helemaal het geluid natuurlijk, maar komt een eind in de richting.
What difference does it make?
Plaats reactie