NMD!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Front Of House, daar waar de geluidsman staat die het zaalgeluid regelt. :wink:
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

High Camp schreef:Een soort fopspeen, eigenlijk :mrgreen:
:facepalm: :lol:
Haico

Bericht door Haico »

Ik vind hem goed! :)
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8318
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Ik ben het gewend. :P
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

dr. Bassvibes schreef:Front Of House, daar waar de geluidsman staat die het zaalgeluid regelt. :wink:
Thanks
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Om de buizenkleuring van mijn top goed tot zijn recht te laten komen FOH (de meeste geluidmensen die geen microfoon willen gebruiken prikken je bas rechtstreeks in een DI, dus vóór je top) heb ik een eigen DI (een Redbox) die je tussen de top en je cabinet kan aansluiten. Werkt voor mij perfect, zo heb je toch het geluid dat uit je top komt via een DI. Enkel mis je dan in je FOH geluid de karakteristiek van je cabinet, maar de invloed daarvan is bij een live band-mix voor de toeschouwer denk ik te verwaarlozen. De buizengrit uit mijn top echter zeker niet! Zeker op een wat groter podium met dikke PA. Bovendien komt het vaak voor dat ik niet over mijn eigen cab speel ivm change-overs enzo, dan worden cabs vaak door meerdere bands gedeeld.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Hetzelfde trucje kun je ook doen met die Radial JDI, die sluit je niet tussen top en kabinet aan, maar parallel aan het kabinet. De versterker ziet geen extra load (dus je impedantie verandert niet), maar je kunt wel het signaal van je eindtrap pakken. Er zit ook een simpele speakersim op dacht ik, maar niet zo uitgebreid als op die Redbox.

(en: little know fact, zelfs de cheapo Behringer DI's kunnen dit als je beide -20dB pads activeert)
High Camp
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jan 2014, 19:31

Bericht door High Camp »

Goed om te weten, dan pas ik die Radial-methode toe op de kleine podia.
Met parallel bedoel je, neem ik aan, gewoon "daisy-chain" uit het cabinet?
(die zijn standaard parallel)
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

tieleman schreef:Hetzelfde trucje kun je ook doen met die Radial JDI, die sluit je niet tussen top en kabinet aan, maar parallel aan het kabinet. De versterker ziet geen extra load (dus je impedantie verandert niet), maar je kunt wel het signaal van je eindtrap pakken. Er zit ook een simpele speakersim op dacht ik, maar niet zo uitgebreid als op die Redbox.

(en: little know fact, zelfs de cheapo Behringer DI's kunnen dit als je beide -20dB pads activeert)
Wat grappig! Moet je natuurlijk wel die mogelijkheid hebben op je cab, heb ik helaas niet... :)
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Ja, of een eventuele tweede uitgang op je versterker, want speaker outputs op de amp staan ook parallel.

(tip: sla wel even de manual erop na welke knopjes je op de Radial precies moet indrukken, het zijn er 2 dacht ik)
High Camp
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jan 2014, 19:31

Bericht door High Camp »

tieleman schreef:Ja, of een eventuele tweede uitgang op je versterker, want speaker outputs op de amp staan ook parallel.

(tip: sla wel even de manual erop na welke knopjes je op de Radial precies moet indrukken, het zijn er 2 dacht ik)
Doe ik! :)
Plaats reactie