Guild (dark star) pickups nu los verkrijgbaar

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Guild (dark star) pickups nu los verkrijgbaar

Bericht door Muziekschuur »

https://shop.guildguitars.com/product/g ... ss-pickup/" onclick="window.open(this.href);return false;

Enige jaren geleden startte Fred Hammon de bouw van handgebouwde pickups. Aanleiding was de Tractor bass van Berry Oakley (bassist Allman Brothers band (hij overleed in de jaren '70 aan een motor ongeluk). Deze jazz bas had twee jazz pickups waarbij de voorste naar achteren was geplaatst. En voorin werd de grote single coil pickup uit een oude bas geplaatst. Deze combinatie geeft een heel vol donker geluid. Met genoeg attack om door de mix te snijden. Maar een lekkere donkere ronk.

De pickups waren heel lang kostbaar omdat de nieuwe pickups handvervaardigd en in kleine oplages gebouwd werden. Nu heeft Guild een nieuwe serie bassen gebouwd die gebruik van deze pickups maakt. En nu verkopen ze deze pickup ook los voor een aantrekkelijke 99 dollar...

Aangezien er op Talkbass en hier veel over gesproken is. En er veel interesse is geweest hierbij de link.

Afbeelding

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Met dat verschil dat de Hammon Darkstars superbrute singlecoil pickups zijn met een schofterige output. Deze Guild BiSonic pickup is meer trouw aan het origineel. Het is nog steeds een singlecoil, maar heeft niet meer die brute output.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Sabbracadabra
Berichten: 606
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Bericht door Sabbracadabra »

Maar output betekent toch niet een mindere sound?
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

blijven echt mooie pickups !!
leuk dat ze apart te koop zijn kan ik ooit nog een keer deze zelf bouwen :mrgreen:
Afbeelding
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Sabbracadabra schreef:Maar output betekent toch niet een mindere sound?
Andere sound. Niet per sé minder. :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Wat zijn de karakteristieken ? Edit : zie het hierbovenstaan. :facepalm:
En eh wat gaan ze kosten?
En als ik ze graag wil hebben, waarom de bas eromheen dan niet? Zo mooi! :kwijl:
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Hagen schreef:Wat zijn de karakteristieken ? Edit : zie het hierbovenstaan. :facepalm:
En eh wat gaan ze kosten? Edit : zie het in het linkje. :facepalm:
En als ik ze graag wil hebben, waarom de bas eromheen dan niet? Zo mooi! :kwijl:
There, I fixed it ! :lol:
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Sabbracadabra schreef:Maar output betekent toch niet een mindere sound?
+1!!!
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

'T is vloeken in de kerk volgens mij, maar behalve dat ze er gaaf uitzien vind ik ze (in filmpjes en het eggie) niet zo waanzinnig vind klinken als ze aangeprezen worden. Ze klinken écht niet zo heet (als in output) vergeleken met een Spector met EMG's en Tonepump bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Die van Curtis Novak klinken beter.
Maar ja geld.....
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Sabbracadabra
Berichten: 606
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Bericht door Sabbracadabra »

Misschien kunnen we een grote bestelling doen bij d'n Curtis waardoor we korting krijgen?
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Daar zou ie misschien nog wel voor te porren zijn.
Maar ik heb al een darkstar en wat financieel jammere dingen die er aan zitten te komen dus ik doe even niet mee :mrgreen:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Sabbracadabra
Berichten: 606
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Bericht door Sabbracadabra »

Haha, 1 DS is idd al heel nice. Ik heb nog een Bach NR Thunderbird waar ik nieuwe pickups in wil gooien, die Guild Bi-Sonics zijn ook een interessante optie.. Of Thunderbuckers... Of Chi-Sonics. Zoveel keuzes.
Plaats reactie