Shure S55 microfoon een goede keuze?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26246
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Shure S55 microfoon een goede keuze?

Bericht door Hans58 »

De zanger van mijn 2e band The Poor heeft al een tijdje zijn oog laten vallen op de Shure S55 (deluxe classic) microfoon.
Deze dus:
Afbeelding
Hij vraagt zich af of dat een geschikte keuze zou kunnen zijn als zangmicrofoon. Zo ja dan is de aanschafprijs (ik meen zo'n 250 euri) kennelijk het probleem niet.
Nou weet ik niks van microfoons dus doe ik een beroep op de kennis en ervaring die hier wellicht aanwezig is.
Ik heb zo mijn bedenkingen bij de praktische bruikbaarheid; op een statief is het geen probleem maar ik kan me voorstellen dat je als zanger ook een keer achter die standaard weg wilt en als handmicro lijkt-ie me niet echt eh, hand-ig. En kwa geluidskarakteristiek heb ik geen idee.
Het ziet er wel retrokoel uit maar dat mag geen doorslaggevend argument zijn natuurlijk.
Iemand hier die er wat zinnigs over kan melden? Er zijn wel joetjoep-filmpjes maar dat zegt me niet zoveel.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Meer de looks dan de geluidskwaliteit. Voor dat geld zijn er betere microfoons voor vocals op de markt (beyerdynamic en electrovoice bvb)
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
xommen
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:03

Bericht door xommen »

Ik heb deze sinds kort:
https://www.thomann.de/nl/the_tbone_gm55_elvis_mikro.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
bijna zelfde looks iets andere prijs.
Daar heb ik alleen nog maar mee kunnen oefenen, en daarbij bevalt hij mij heel erg goed. Ik speel wel een instrument terwijl ik zing, dus hij komt bij mij sowieso niet van de standaard af (waar hij dus opgeschroefd zit, dus als je wil lopen moet de standaard mee). Of je moet hem de hele tijd in je hand houden, je kunt hem niet in de standaard zetten zoals een "normale" microfoon.
Bassen: Epiphone EB0, Harley Benton Stingray Kopie
Band: https://www.uke22.nl
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

De S55 is een héle goeie keuze. Ik heb 'm al jaren naar grote tevredenheid.
Zoals de beschrijving al aangeeft heeft ie de karakteristiek van een condensatormicrofoon maar dan zonder het nadeel dat ie snel gaat rondzingen (en geen phantoom-voeding nodig). Hij heeft een mooie warme klank plus als je wil dat scherpe randje aan de bovenkant. Sinds ik deze heb wordt de SM58 niet meer gebruikt vanwege de goedkoop aandoende nazale klank. Zelfs de Beta 87a blijft nu in de doos omdat de S55 een warmere karakteristiek heeft.
Mijn advies: Direct doen!

Enne, als handmicrofoon voldoet ook prima hoor:
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26246
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Heren, hartelijk dank voor de input en ervaringen tot zover. Ik zal het eens delen met de zangert in kwestie en dan is het aan hem om te bepalen wat-ie doet. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie