Hoe kom je aan een (prive) oefenruimte!??

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Dus je voelt je alleen geroepen om "gelul" te zeggen. Lekker constructief.

Ik insinueer nergens dat er pas uitgekeerd is nadat er genoeg premie is betaald. Dat lees je verkeerd. Ik insinueer alleen dat als er meer uitbetaald wordt dan dat er binnenkomt, dat er dan geen winst gemaakt wordt. Heel simpel. Als verzekeringsmaatschappijen op een heel andere manier winst maken, dan wil ik graag weten hoe. Interessant. Altijd leuk om wat nieuwe kennis op te doen.

In de voorwaarden van de eerste de beste inboedelverzekering die ik online bekijk, zie ik al een paar interessante dingen:
Je moet in het gebouw wonen.
Het mag geen recreatiewoning, (voormalige) boerderij, monument, (sta)caravan, woonboot, woonwagen of studentenhuisvesting (!) zijn.
Uitgangspunt is vergoeding op basis van nieuwwaarde, behalve als door ouderdom, gebruik, slijtage of gebrek dit niet meer billijk is. Dan vergoeden we de dagwaarde.

Om je apparatuur in een oefenruimte goed te verzekeren zul je (zoals ik het lees)
aanvullend verzekeren voor buitenhuisdekking
aanvullend verzekeren voor bijzondere bezittingen
en eventueel je eigen risico afkopen.
Alledrie leidend tot extra premie (logisch, want hoger risico). Kom ik voor mijn situatie op € 17, ipv € 6 (ik geef toe, dat valt best mee...)

Jij bent blijkbaar thuis in verzekeringen, ik vraag mij dan af hoe de dagwaarde van instrumenten bepaald wordt ? Die 40 % is een duidelijke grens, en als je je instrument net gekocht hebt is het wel duidelijk, maar hoe loopt de afschrijving ? Op hoeveel % zit je dan na twee of drie jaar ?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Het topic gaat trouwens nu meer over verzekeringen dan over de TS zijn vraag, maar ik denk dat veel mensen het wel een interessant onderwerp vinden. Misschien even opsplitsen ?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23327
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

ik laat het maar even zitten verder...

Ik ben inderdaad thuis in verzekeringen. En wat dat betreft is mijn belangrijkste advies: informeer en neem daar de tijd voor. In je laatste post staan heel veel nuttige dingen genoemd, maar zoveel verzekeraars, zoveel mogelijkheden. Sommige dingen staan vast, sommige niet.
De handigste tip is in elk geval er naar kijken als iets permanent ergens staat, of dat mag. Veel verzekeraars zeggen dat spullen niet langer dan drie maanden buiten het huis mogen, maar vaak kan je bij vaste stalling dat aangeven. Dat heb ik ook voor mijn versterking en pedalen.


Afschrijving weet ik niet uit mijn hoofd, maar per verzekeraar kan dit ook verschillen, hoewel er wel richtlijnen zijn uitgegeven door het Verbond van Verzekeraars.

Oh en de winst: gelukkig zijn er nog steeds veel mensen die zelden of nooit claimen bij de verzekering. Daarbij is het vooral investeringen waaraan wordt verdiend, net als banken in feite.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13437
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Wij huren samen met een tweede band en een bevriende geluidstechnicus een opslag-/bedrijfsruimte van 12x5 in een voormalig fabriekspand. Kosten zijn goed te doen, en we kunnen er (in goed overleg) heel vaak gebruik van maken, eigenlijk zonder tijdsbeperking. We zijn er niemand tot last. Mijn band had die ruimte al toen ik erbij kwam, maar toen was deze nog helemaal kaal. Inmiddels zit er een serieuze studio in, met losse control room, en zijn alle wanden, het plafond en de vloer mooi afgewerkt met tapijt en laminaat en beter geïsoleerd. Ik geloof dat we als band 200 euro per maand betalen, en daarvan gaat elke maand 10 euro in een spaarpotje voor onverwachte dingetjes, onderhoud en gebruiksgoederen als vuilniszakken e.d.
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 619
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Green Goblin schreef:Het topic gaat trouwens nu meer over verzekeringen dan over de TS zijn vraag, maar ik denk dat veel mensen het wel een interessant onderwerp vinden. Misschien even opsplitsen ?
Dankje!
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23040
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Wij zijn mazzelaars, voor zover het oefenruimte betreft. We hebben een aantal jaren in het jongerencentrum gerepeteerd, tot onze huidige toetsenist bij de band kwam. Die woont wat verder weg (20-25 min met de auto) van Best dan de rest van de band, maar tegenwoordig rijden we allemaal naar hem toe. Hij is eigenaar van een grote apotheek, en onder het magazijn heeft hij een complete oefentruimte ingericht met alles er op en er aan. Alles 's nachts zwaar beveiligd (alarm, rolluiken, elektrisch hek voor de ingang en anti-armkraak-paaltjes die uit de grond komen).

Als we met zangers ook zoveel mazzel hadden konden we weer een keer optreden, door allerlei wisselingen is dat inmiddels twee jaar geleden :(
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23327
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Wow, een oefenruimte met toegang tot drugs :)
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Wij repeteren op een zolderuimte van een cafe dat ingericht als repetitiehok. Net genoeg voor 6 man.
Verder hebben we mazzel want het is volledig gratis, de enige voorwaarde is dat we af en toe iets drinken in het cafe :D
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6220
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

Zulke mazzel hebben wij vroeger ook gehad. HAdden we zomaar een kamertje in een oud parochiehuis... zonder stroom, dat was op onze verdieping niet meer. Dus elke keer netjes een (één) kabeltje uitrollen, in de keuken eronder in 't stopcontact en knallen maar. Met z'n vijven, waarvan één zanger/toetsenist die zichzelf heel graag hoorde, twee gitaristen en moi, alledrie op vintage buizenversterkers. En nóg hebben we in al die jaren maar één of twee keer een zekering gesloopt :mrgreen:
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 619
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Dus als ik t goed begrijp moet je mazzel hebben.
Wij hebben zelf ook wel mazzel gehad met voorgaande ruimtes maar nu ff niet.

Maar er komen wel mooie voorbeelden voorbij hier. :P

Als iemand nog een ruimte weet in Arnhem of omgeving, laat t ff weten.
(=
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Zelf een kot gebouwd in de tuin van de moeder van onze zanger.
Woont redelijk afgelegen dus van niemand last.
Betrekkelijk geluidsdicht geïsoleerd en vanbinnen ook akoestisch in orde gemaakt.
De band PA wordt gebruikt als versterking.
Perfect allemaal. 24/7 toegankelijk.
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Bericht door Joreeeen »

Wij repeteren met mijn band boven een café, dit café is van een familielid van onze gitarist. Wij mogen hier elke dag van de week gebruik van maken, buiten vrijdagavond, zaterdagavond en zondagavond, dan is het café open. Het is echt geen klein zoldertje ofzo, er kunnen perfect 2 mensen in leven. Wij repeteren hier gratis, wij betalen enkel een aanvullende verzekering voor brandschade (door ons veroorzaakt). De grootste plaats (wat oorspronkelijk de living ofzo is) daar repeteren we, dan heb je nog een badkamertje, keukentje (die de eigenaar gebruikt om glazen etc te stockeren), en 2 slaapkamers, 1 daarvan kunnen wij wat materiaal stockeren, 1 daarvan is voor de eigenaar.

Zo te zien hebben wij wel mazzel hiermee!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Bericht door kade »

Ik zelf woon op een rustgevend eiland en daar heeft bijna elke band zijn eigen ruimte heeft waar je bijna 24/7 terecht kunt en meestal voor een redelijke prijs.
Als je de connecties hebt kom je heel ver.
Meestal op eigen terrein dus je spulletjes staan dan zeer veilig.
Er is nix mooiers dan binnenkomen inpluggen en gaan.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik had met een vorige band ooit het geluk om via een familielid van de gitarist een gratis oefenruimte te kunnen gebruiken. Nouja oefenruimte... een klein boerenschuurtje voorzien van stroom, tocht, vocht en stank vanwege de oorspronkelijke bestemming. Het koste ons enkel 1 keer per jaar een royaal kerstpakket dat wij uit eigen beweging aanboden aan de eigenaar.

Tegen de ergste kou heb ik ooit een elektrische olieradiator op marktplaats gekocht voor 25 euro en daarmee konden we het 's winters na een half uurtje aangenaam krijgen. Het vochtprobleem was niet te bestrijden en daarom nam ik telkens al mijn spullen weer mee naar huis. Een zangset die er wel permanent stond heeft het overigens jaren zonder problemen volgehouden.

Ik snakte regelmatig naar een ruime, warme, comfortabele oefenruimte voorzien van koffie- en snackautomaat maar besefte dat zoiets gewoon maandelijks een aardige som geld kost.

Pols al je familieleden, vrienden, kennissen en collega's; vaak zit er toch minimaal een of meerdere muzikanten tussen die iets weten. De beste manier is toch via via aangezien de meeste bands niet graag te koop lopen met hun (eigen) prive-oefenruimte.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie