Hoe kom je aan een (prive) oefenruimte!??

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 618
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Hoe kom je aan een (prive) oefenruimte!??

Bericht door Kaasbaas »

Beste allemaal,

Wij zijn met onze band op zoek naar een eigen oefenruimte. Ik vraag me af waar jullie repeteren en hoe jullie eraan gekomen zijn. Stiekem ben ik ook benieuwd wat t kost. Dan kunnen wij misschien gerichter gaan zoeken.

Over de ruimtes waar we tot nu toe gezeten hebben:
- We hebben jarenlang gereperteerd bij jacobiberg (een popcentrum waar je oefenruimtes kan huren). Daar betaal je per dagdeel, heb je vaste tijden in de week en heb je qua gear 2 keuzes: je speelt op wat er staat, of je slaat je boel op in de kast en zit met ombouwtijd elke repetitie. Aangezien we 2x per week repeteerde, op onregelmatige tijden, en graag op onze eigen gear spelen was dit te duur en ongeschikt geworden.
- Daarna hebben we met een aantal bandjes een leegstaand kantoorpand gehuurd. Daar hebben we de kantoren opgedeeld en we konden spelen wanneer we wilde, zonder ombouwtijd en op onze eigen gear. Hier moesten we alleen na een tijdje allemaal uit.
- Als laatste hebben we een kantoorruimte gehuurd. Hier mochten we alleen na kantoortijden repeteren, en ook niet op momenten dat er bijv een vergadering oid in het pand is. Dit is erg duur en we kunnen niet vaak genoeg repeteren wanneer we willen.

Ik hoor graag van jullie :D
Laatst gewijzigd door Kaasbaas op 04 nov 2015, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Met Rock Morton sloffen wij braaf de betaalde oefenruimte in. Met Sylvium oefenen we soms bij Starsound en soms in de bedrijfsruimte van de drummer. Hij speelt daar altijd met zijn andere band. Wij moeten onze gear daaromheen opbouwen, maar het is gratis dus best wel welkom. Als het geluid er beter was geweest speelden we er altijd. EN hoe kom je daar aan? Mazzel dat de drummer zn baas het goed vindt.

Wat voor jullie misschien een optie is om buiten de stad rondkijken of er niet een boer ofzo een loods of schuur heeft die je mag gebruiken.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Barrybarian
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jan 2013, 09:57

Bericht door Barrybarian »

Na het failisement van het bedrijf waar we jaren in de kantine hebben geoefend hebben we ook diverse tijdelijke oefenruimtes gehad. Inmiddels oefenen we al zo'n twee jaar in het gebouw van een ijsbaanvereniging. Echt top. Deze ruimtes staan vaak het hele jaar leeg en zijn voorzien van keuken, koelkast en verwarming. Vaak afgelegen, dus kun je prima herrie maken. Het ergste wat kan gebeuren is een paar weken streng gaat vriezen. Dan moet je ff wat anders opzoeken. Wellicht zit er zo'n ruimte bij je in de buurt.
Het hoeft niet mooi... als het maar hard gaat
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Ik zou het toch niet zo vertrouwen als mijn apparatuur in een afgelegen gebouwtje van de ijsvereniging stond. Meestal zijn die aardig inbraakgevoelig. Voor de rest wel handig natuurlijk.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8194
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

In sommige gemeenten staat er veel kantoorruimte leeg. In Amstelveen bijvoorbeeld.
Daar hadden orkesten, koren en andere groepen een regeling dat ze voor kleine vergoeding een ruimte van de beheerder konden huren.

Misschien dat er bij jou in de buurt zoiets mogelijk is.
Nederland staat tenslotte vol met ongebruikte kantoorgebouwen.

Mijn eerste oefenruimte was een Utrechtse werfkelder, de gitarist woonde boven de winkel waar de kelder bij hoorde.
In eerste instantie gebruikten ze de kelder niet, waardoor wij er 's avonds gratis gebruik van mochten maken.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Misschien bij de gemeente vragen of ze een pandje leeg hebben staan wat binnenkort gesloopt gaat worden? Vaak duurt het dan vreselijk lang voordat het daadwerkelijk zover is, en je hebt kans dat ze, tegen de tijd dat het echt plat gaat, je helpen zoeken naar wat anders. :jaaaaa:
Moet je wel altijd netjes aan je betaalplicht voldoen natuurijk.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Ik ken iemand die een unit in een opslagbedrijf heeft gehuurd. Niemand klaagt en 24/7 toegankelijk.
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Wij hebben met een aantal bands samen een oude kantoor ruimte op een afgelegen industrie terrein, werkt super. Iedere band een eigen avond doordeweeks, vrijdag t/m zondag in overleg via de centrale facebook groep. Alles staat klaar en gaan met die hap :)
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Vincent76
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:14

Bericht door Vincent76 »

Wij hebben via antikraak een eigen ruimte gehuurd. In ons geval een oude school. Voordeel: zeer lage huur (nog geen €200,- per maand inclusief gas, water en licht). Nadeel: het risico dat je er op termijn uit moet indien het pand een andere bestemming krijgt (3 maanden wederzijds opzegging). In ons geval ben ik daar niet zo bang voor daar het pand al 30 jaar leeg staat...
Bbg
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 sep 2015, 10:20

Bericht door Bbg »

Gewoon bij me thuis. Zwembad toegegooid en omgebouwd tot repetitieruimte. Komt binnenkort ook mijn fitnessgerief; sjotterbak en een bar in. Dan wordt dit ineens een "Mens Room" waar wel eens een feestje kan gegeven worden. Is wel nog een work-in-progress dat voortgaat wanneer er weer eens wat budget over is (met nog veel "work" in het verschiet...)
ESP LTD D-4 NS
Fender Jazzbass Sandblasted USA
Orange Bass Terror 500 Head
2 Trace Elliot 1048 H Cabinet
BOSS GT-6B
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

Met een band huren we een garagebox en deze is omgebouwd tot oefenruimte. Hier kunnen we in principe 24/7 in om te repeteren. Met m'n andere band repeteren we op kantoor bij de drummer. Hier hebben we alle mogelijkheid om op te nemen (16 sporen)
басиста
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 618
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Green Goblin schreef:Ik zou het toch niet zo vertrouwen als mijn apparatuur in een afgelegen gebouwtje van de ijsvereniging stond. Meestal zijn die aardig inbraakgevoelig. Voor de rest wel handig natuurlijk.
Verzekeringen zijn een oplossing natuurlijk :p Is niet heel duur.
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 618
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Iedereen bedankt voor de reacties!
Ik ben helemaal blij, nu kunnen we wel wat gerichter zoeken.
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Barrybarian
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jan 2013, 09:57

Bericht door Barrybarian »

Kaasbaas schreef:
Green Goblin schreef:Ik zou het toch niet zo vertrouwen als mijn apparatuur in een afgelegen gebouwtje van de ijsvereniging stond. Meestal zijn die aardig inbraakgevoelig. Voor de rest wel handig natuurlijk.
Verzekeringen zijn een oplossing natuurlijk :p Is niet heel duur.
Klopt. We hebben een verzekering afgesloten voor onze spullen. Kost inderdaad geen drol. Ach ja.. geen dief die mijn Trace cabs wil verslepen :D
Het hoeft niet mooi... als het maar hard gaat
Gebruikersavatar
Vincent76
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:14

Bericht door Vincent76 »

Kaasbaas schreef:
Green Goblin schreef:Ik zou het toch niet zo vertrouwen als mijn apparatuur in een afgelegen gebouwtje van de ijsvereniging stond. Meestal zijn die aardig inbraakgevoelig. Voor de rest wel handig natuurlijk.
Verzekeringen zijn een oplossing natuurlijk :p Is niet heel duur.
Joh? Kun je mij daar meer over vertellen? Ben er zelf namelijk een tijdje achteraan gegaan, maar kon niets passends vinden. Normale verzekering is niet gunstig daar verzekeringen uitgaan van afschrijving. Hetgeen natuurlijk belachelijk is daar veel duurdere instrumenten vaak zeer waardevast zijn. Zo kan het dus gebeuren dat je van een waarde van laten we zeggen €1000,- nog maar €100,- terug krijgt wegens het toepassen van een jaarlijkse afwaardering. Andere optie is een kostbaarheden verzekering. Echter is deze optie ook niet interessant voor mij daar je van de jaarlijkse premie makkelijk een high end instrument kunt kopen. Dit is althans hoe ik eea heb begrepen en wordt graag gecorrigeerd waar nodig, danwel nieuwe mogelijkheden voorgelegd, want zoals gezegd: graag zou ik eea willen verzekeren.
Plaats reactie