Hoe kom je aan een (prive) oefenruimte!??

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 612
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

MarcoK schreef:Met een band huren we een garagebox en deze is omgebouwd tot oefenruimte. Hier kunnen we in principe 24/7 in om te repeteren. Met m'n andere band repeteren we op kantoor bij de drummer. Hier hebben we alle mogelijkheid om op te nemen (16 sporen)
Heb je met een garagebox geen problemen met ventilatie, stroom en licht ??
Laatst gewijzigd door Kaasbaas op 04 nov 2015, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 612
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Vincent76 schreef:
Joh? Kun je mij daar meer over vertellen? Ben er zelf namelijk een tijdje achteraan gegaan, maar kon niets passends vinden. Normale verzekering is niet gunstig daar verzekeringen uitgaan van afschrijving. Hetgeen natuurlijk belachelijk is daar veel duurdere instrumenten vaak zeer waardevast zijn. Zo kan het dus gebeuren dat je van een waarde van laten we zeggen €1000,- nog maar €100,- terug krijgt wegens het toepassen van een jaarlijkse afwaardering. Andere optie is een kostbaarheden verzekering. Echter is deze optie ook niet interessant voor mij daar je van de jaarlijkse premie makkelijk een high end instrument kunt kopen. Dit is althans hoe ik eea heb begrepen en wordt graag gecorrigeerd waar nodig, danwel nieuwe mogelijkheden voorgelegd, want zoals gezegd: graag zou ik eea willen verzekeren.
Ik heb mijn instrument verzekerd voor 6,- pm. En die krijg ik volledig vergoed als ie kapot gaat / gemaakt word of gestolen word ofzo.
Ook zijn buitenhuis verzekeringen niet heel duur en krijg je (igv brand/diefstal) tot 3000,- vergoed.
Maar er is maar weinig stof wat ik saaien vind dan verzekeringen, dus vraag me er niet te veel over. :p
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Barrybarian
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jan 2013, 09:57

Hoe kom je aan een (prive) oefenruimte!??

Bericht door Barrybarian »

Onze gitarist heeft het geregeld, maar volgens mij is het een soort inboedelverzekering. Zal hem eens vragen naar de polisvoorwaarden. De gitaren blijven niet in de oefenruimte en gaan gewoon weer mee naar huis. Het is puur de versterkers, zanginstallatie en drums die blijven staan. Hier hebben we foto's van gemaakt. Wat ik heb begrepen krijgen we bij brand of diefstal de dagwaarde uitgekeerd. Alles bij elkaar zal de dagwaarde van alle spullen niet snel boven de 10.000 euro uitkomen. Dit pakket kost in elk geval niet veel.
Het hoeft niet mooi... als het maar hard gaat
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4846
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Bij een verzekering weet je pas hoe goed hij is als er daadwerkelijk iets gestolen wordt/kapot gaat/in de fik vliegt. Volledig vergoed ? Hoe moet een verzekering dan winst maken ?

Stel je hebt een bas van € 300 nieuwwaarde en deze wordt gestolen. Dan zou dat voor de verzekering pas winst opleveren als je minimaal 50 maanden premie hebt betaald. Zo werken verzekeringsmaatschappijen niet...
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Vincent76
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:14

Bericht door Vincent76 »

Green Goblin schreef:Bij een verzekering weet je pas hoe goed hij is als er daadwerkelijk iets gestolen wordt/kapot gaat/in de fik vliegt. Volledig vergoed ? Hoe moet een verzekering dan winst maken ?

Stel je hebt een bas van € 300 nieuwwaarde en deze wordt gestolen. Dan zou dat voor de verzekering pas winst opleveren als je minimaal 50 maanden premie hebt betaald. Zo werken verzekeringsmaatschappijen niet...
En dat is inderdaad precies wat ik heb begrepen. Verzekeren lijkt makkelijk en voordelig, maar in de praktijk valt het nogal tegen wat je terug krijgt. Een versterker van nieuw €1000,- zal na een jaar of drie niet heel veel meer waard zijn verzekeringstechnisch. Kostbaarhedenverzekeringen met een minimaal uit te keren bedrag zijn dan weer dermate duur dat het in de praktijk niet loont. Voor de jaarpremie hiervan kun je makkelijk ieder jaar hetzelfde product nieuw kopen. Enkel bij zeer bijzondere instrumenten kan het interssant zijn. Zo is het althans aan mij uitgelegd.
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

Kaasbaas schreef:
MarcoK schreef:Met een band huren we een garagebox en deze is omgebouwd tot oefenruimte. Hier kunnen we in principe 24/7 in om te repeteren. Met m'n andere band repeteren we op kantoor bij de drummer. Hier hebben we alle mogelijkheid om op te nemen (16 sporen)
Heb je met een garagebox geen problemen met ventilatie, stroom en licht ??
deze oefenruimte heeft een ruime afmetingen van 10 mtr. x 3,20 mtr. en 3,60 en is goed geventileerd met voldoende met elektra en water. Het staat op een industrieterrein waardoor er geen overlast is wbt geluid. :-)
басиста
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23316
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Green Goblin schreef:Bij een verzekering weet je pas hoe goed hij is als er daadwerkelijk iets gestolen wordt/kapot gaat/in de fik vliegt. Volledig vergoed ? Hoe moet een verzekering dan winst maken ?

Stel je hebt een bas van € 300 nieuwwaarde en deze wordt gestolen. Dan zou dat voor de verzekering pas winst opleveren als je minimaal 50 maanden premie hebt betaald. Zo werken verzekeringsmaatschappijen niet...
Gelul.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Daarnaast snap ik werkelijk niet waarom instrumenten in een oefenruimte achtergelaten moeten worden? Mijn bas gaat altijd mee, die laat ik nergens achter. Al was het maar vanwege de vaak vochtige toestanden in een garage-achtig oefenhok; maar in de eerste plaats ben ik als de dood dat er wat mee gebeurt. De beste verzekering = je bas veilig stellen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

De nieuwste (privé) oefenruimte is een ruimte met een paar ipads die via wifi gepaard worden zodat iedereen kan jammen via hoofdtelefoons en de "beheerder" de sessie kan opnemen op zijn iPad.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4846
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

rich13 schreef:
Green Goblin schreef:Bij een verzekering weet je pas hoe goed hij is als er daadwerkelijk iets gestolen wordt/kapot gaat/in de fik vliegt. Volledig vergoed ? Hoe moet een verzekering dan winst maken ?

Stel je hebt een bas van € 300 nieuwwaarde en deze wordt gestolen. Dan zou dat voor de verzekering pas winst opleveren als je minimaal 50 maanden premie hebt betaald. Zo werken verzekeringsmaatschappijen niet...
Gelul.
Wijze woorden. Wat meer uitleg misschien ?

Verzekeringsmaatschappijen draaien liever verlies ?
50 x € 6 is geen € 300 ?
Ze hebben meer klanten waardoor ze het risico spreiden ?

Een verzekering is als een airbag, ik weet pas of hij (en hoe goed) werkt als ik ergens tegenaan rijd. In de tussentijd ga ik van een goede werking uit en ben ik blij dat ik ze heb. Beoordelen kan ik ze pas bij werking.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8193
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

AmericanIdiot schreef:Daarnaast snap ik werkelijk niet waarom instrumenten in een oefenruimte achtergelaten moeten worden? Mijn bas gaat altijd mee, die laat ik nergens achter. Al was het maar vanwege de vaak vochtige toestanden in een garage-achtig oefenhok; maar in de eerste plaats ben ik als de dood dat er wat mee gebeurt. De beste verzekering = je bas veilig stellen.
+1

Meermaals meegemaakt dat mafketels en junkietypes m'n bas tijdens m'n afwezigheid bepotelden.
Wat me daaraan verbaasde is dat de bandleden er niets van zeiden, het gegeven dat zij er in mijn aanwezigheid op mochten spelen,
betekent niet dat verder iedereen die er maar zin in heeft, tijdens mijn afwezigheid de snaren met z'n gore vingers mag dichtsmeren.

Voordat die bas gestolen werd uit mijn huidige woning, woonde ik in onderhuur in een soort van studentenhuis.
Op een dag kwam ik dat huis binnen, toen ik zag dat m'n kamerdeur openstond.
Ik was er zeker van dat ik die op slot gedaan had.
In m'n kamer stond de baskoffer open en de bas lag op tafel, niet hoe ik 'm achtergelaten had.
Een of ander idioot had een schroevendraaier o.i.d. tussen de slagplaat en de body ter hoogte van de output gezet en zo een brok hout uit de body
getrokken met de slagplaat + schroef. Ik hoorde gestommel op de trap en de voordeur die dichtsloeg.
Vermoedelijk degene die dat gedaan had en net voor me de gang en trap op gevlucht was.
Mogelijk een oude onderhuurder die nog sleutels had.


Waarmee ik aan wl geven dat het soms nog lastig is je bas veilig te stellen.

Over verzekeringen, mijn WA verzekering gaf tussen de 33 to 40 % van de nieuwwaarde van de gestolen instrumenten.
Emotionele waarde deden ze niet aan, als ik meer terug had willen hebben had ik een instrument-verzekering met veel hogere premie moeten hebben, werd me verteld.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Green Goblin schreef:Wijze woorden. Wat meer uitleg misschien ?

Verzekeringsmaatschappijen draaien liever verlies ?
50 x € 6 is geen € 300 ?
Ze hebben meer klanten waardoor ze het risico spreiden ?
Goedzo, je beantwoordt je eigen vraag! :D Zo werken verzekeringen. Jij dekt je risico af door een verzekering af te sluiten en daarvoor premie te betalen, de verzekeringsmaatschappij dekt haar risico af door er heel veel af te sluiten en erop te vertrouwen dat er minder gebruik van wordt gemaakt dan dat het hun aan premie oplevert. Het idee dat je eerst zelf €300 aan premie moet lappen voordat je €300 terug kan krijgen is natuurlijk kul.

Hoe hoger het risico dat er iets mee gaat gebeuren (of hoe waardevoller het verzekerde), hoe hoger je premie.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4846
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

tieleman schreef:Het idee dat je eerst zelf €300 aan premie moet lappen voordat je €300 terug kan krijgen is natuurlijk kul.
Dat staat ook nergens. Er staat dat de maatschappij op die polis pas (weer) gaat verdienen na 50 maanden (omdat ze hebben moeten uitkeren). Dat is dus een groot risico, en om dat af te dekken zullen ze erg veel andere polissen af moeten sluiten, waarop niet geclaimd gaat worden, of een sterk hogere premie moeten vragen.

Een polis waarbij je de nieuwwaarde uitgekeerd krijgt is een erg hoog risico, daarbij is het onlogisch dat je daar een lage premie van € 6 voor betaalt. Kwestie van rekenen.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Vincent76
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:14

Bericht door Vincent76 »

AmericanIdiot schreef:Daarnaast snap ik werkelijk niet waarom instrumenten in een oefenruimte achtergelaten moeten worden? Mijn bas gaat altijd mee, die laat ik nergens achter. Al was het maar vanwege de vaak vochtige toestanden in een garage-achtig oefenhok; maar in de eerste plaats ben ik als de dood dat er wat mee gebeurt. De beste verzekering = je bas veilig stellen.
Bas, gitaar etcetea gaat uiteraard steeds mee terug naar huis. Met alle versterkers, PA en drumstel op neer sjouwen is geen doen. Vandaar de wens om eea te verzekeren. Maar niemand heeft nog kunnen vertellen welke verzekering hiervoor dan geschikt zou zijn. Opmerkingen als "gelul" dragen bij mij in ieder geval niet bij aan enige verduidelijking.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23316
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik vond de post van deheer Green Goblin zo kort door de bocht dat het gewoon rechtdoor was, zodat ik me niet geroepen voelde om uit te leggen.

Ten eerste: je insinueert wel degelijk dat er eerst genoeg premie moet zijn betaald, want er moet winst gemaakt worden. De manier waarop verzekeraars winst maken is volledig anders dan premie binnenharken en z min mogelijk uitkeren. Een hardnekkig stukje onzin wat me mateloos stoort.

Ten tweede: mensen die zich niet informeren komen er pas achter wat ze aan hun verzekering hebben als ze hem aanspreken. Slimme mensen zoeken dingen uit of gaan naar een onafhankelijk intermediair.

Ten derde: mensen die zich ook maar een klein beetje informeren zullen er achter komen dat inmiddels iedere inboedelverzekering een nieuwwaarde regeling heeft. Heeft je kapotte ding nog minimaal 40% van de dagwaarde, dan krijg je gewoon nieuw.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Plaats reactie