Richard Bona vs Tecamp?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Richard Bona vs Tecamp?

Bericht door BassKees »

Richard Bona schreef:SHAME ON THESE LIARS...
PLEASE DO NOT ASSOCIATE MY NAME OR BRAND
WITH YOUR SHITTY STUFF...
YOU SUCK AND YOUR GEAR SUCKS...
Dit bericht plaatste Richard Bona vanochtend op facebook. Trouble in paradise? Ik weet niet of het zo slim is om het op deze manier in de publiciteit te brengen...
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Eén van de reacties van monsieur Bona:
Come on...:-))))It's not about the money folks...I had 3 of these prototypes amps of my design on the road to try...they all went dead (smooking during the shows)in less than 10 days...My sound guy is my witness...I want no money from them...We do not have any contract or agreement...I Just don't want to be associated with them.. Simple right???And about the money??I already have the money...So please drop the money aside...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Toch wel een raar verhaal...gewoon omdat het zo onwaarschijnlijk lijkt dat er geen enkel contract zou getekend geweest zijn.
Alsof in deze tijden alles nog met een handdruk zou geregeld worden..
Ik zou ook eens de versie willen horen van de mensen van Tecamp want Bona is buiten een straffe bassist ook een kolerieke kerel.
Sowieso vind ik het al niet echt zo netjes om dit soort toestanden zo emotioneel en zelfs agressief te uiten op sociale media.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

Lijkt wel het echte leven he die muziekwereld :D

Ik zie dat Bona ook herhaaldelijk heeft gevraagd geen verdere concrete link tussen zijn naam en de amp te maken. Het zal wel weer ergens in het midden uitkomen...
lijkt me enig
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Als ik bij Tecamp kijk, verwijzen ze ook nergens naar Bona. Ze noemen het ook geen signature-produkt. En daar zullen ze zich wel op beroepen.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

In het eerste bericht heeft hij het over dat het leugenaars zijn, dat gedeelte kan ik niet echt terugvinden in het tweede bericht. Emotie?

Dan nog... Als je 3 prototypes meekrijgt en ze gaan alle drie kapot dan hoef je niet zo dramatisch en boos een bericht op het internet te plaatsen. Dan ga je naar Tecamp.

Gebaseerd op deze twee berichten sta ik aan Tecamps kant. Bona zet zichzelf flink voor lul zo.

Maar, er zit vast meer omheen. Dus ik wacht het even af.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

De reden dat ie boos is, is het gebruiken van zijn goede naam ondanks herhaaldelijk aangeven dat ze er mee moeten stoppen. De reden dat hij dat niet wil, is dat ze blijkbaar stuk gaan.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Juist hierdoor wordt hij verder geassocieerd met deze versterker. Als hiij er echt vanaf wil (en zakelijk is), huurt had j een advocaat.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Bona is inmiddels alweer even met Markbass in zee. Met een gifgroene Little Mark 1000 waarvan ik eerlijk gezegd de toegevoegde én de marktwaarde niet zo van zie.

Ik hou me maar gewoon verre van spul waar artiestennamen op staan.
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

Rieno schreef:De reden dat ie boos is, is het gebruiken van zijn goede naam ondanks herhaaldelijk aangeven dat ze er mee moeten stoppen. De reden dat hij dat niet wil, is dat ze blijkbaar stuk gaan.
'Bona fide' betekent toch gewoon 'betrouwbaar', 'echt' - eigenlijk 'te goeder trouw' - in het Latijn - nou ja, in het Kerklatijn, eigenlijk - en in zo ongeveer alle talen van de wereld die die term geleend hebben? Het is een gewoon woord - nou ja, woordgroep, eigenlijk - met een gewone betekenis, net als de tegenhanger 'mala fide'.

Oké, 'bona' maakt er deel van uit en dat is toevallig de familienaam van de bassist in kwestie, maar het getuigt toch wel van enige aanmatiging als die vindt dat de modelnaam van Tecamp meer verwijst naar zijn naam dan naar de Latijnse en wijd bekende term met de associatie 'betrouwbaar'.

Oké, hoe betrouwbaar die dingen echt zijn, daar kan over gediscussieerd worden, maar dat verzandt toch maar in subjectiviteiten. Wat de ene goed vindt, vindt de andere rotzooi. Ook hele dure en degelijke versterkers gaan wel eens stuk. En: 'What's in a name?' Banken kiezen ook allemaal namen die betrouwbaarheid moeten uitstralen, en iedereen weet sinds de bankencrisis hoe betrouwbaar die echt zijn.
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

De Bonafide versterker is ontwikkeld door Tecamp in samenwerking met Richard Bona, zo veel is mij duidelijk. De naam is dus niet echt uit de lucht gegrepen. Het model dateert ook al van 2009, dus ik heb het idee dat het een al lang spelende kwestie is. Dan nog zou ik het niet via een facebookbericht uitvechten.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Maar de manier waarop het gedrukt is, geeft een duidelijke klemtoon op het Bona stukje, omdat ze samen aan het zoeken waren naar een mogelijk endorsement. Dus het is niet om niks dat zijn familienaam er op staat..en dan is het wel wat naar natuurlijk.

EDIT: wat Kees zegt dus. Inclusief de mening over de gang van zaken nu op Facebook trouwens. Altijd onhandig om te doen. Beide reputaties worden zo beschadigd, met die van Bona voorop.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik snap het probleem niet, Tecamp heeft die Bonafide amp niet meer in het assortiment dus waarom flikkert Bona dat ding gewoon niet in de container en laat hij het erbij?
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Hoe kom je daarbij? linkje...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Wat is Bona zijn probleem nou? dat hij geen royalty's meer krijgt? Of waar zit de pijn?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie