God is overleden

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Verbaasde mij ook..
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

Ik weet het, hij verdient meer, maar dit is wat ik kan...
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

Afbeelding
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Na die documentaire nog eens te hebben bekeken gisteravond kreeg ik toch het gevoel dat God liever van 's ochtends tot 's avonds aan de toog zat van zijn lievelingskroeg met een whisky-cola om eindeloos spelletjes te spelen op die automaat...érg rock 'n roll vond ik dat eigenlijk niet wanneer ik bedenk wat voor mythe men van Lemmy maakt.
Viel me overigens ook op wat voor pubereske oen Dave Grohl in die documentaire was terwijl ik 'm normaliter vrij hoog inschat..qua cliché-praat van de doorsnee Amerikaanse rocker scoorde hij opeens zeer hoog.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

20 jaar geleden was Lemmy misschien nog cool, maar de laatste jaren moest er vooral op oude glorie geteerd worden. Niet mijn ding. Ik gun niemand een dergelijke dood, maar om hier nou zoveel meer ophef over te maken dan over meneer de Groot van drie hoog achter die op dezelfde manier aan zijn einde gekomen is....
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Bericht door ritz »

Eens met Monkey.
Volgens mij is er ook nog een speciaal topic voor... https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=39734" onclick="window.open(this.href);return false;
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

ritz schreef:Eens met Monkey.
Volgens mij is er ook nog een speciaal topic voor... https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=39734" onclick="window.open(this.href);return false;
Eens met Ritz topic opmerking
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Oneens met Monkey en Wombatboter.
Lemmy hing zijn hele leven achter de gokkast in zijn vrije tijd. Dat was niet iets van de laatste jaren.
Hij is tot het allerlaatste doorgegaan met muziek maken. Zijn ding doen.
Het was al een poos duidelijk dat het lichaam op was. Maar Lemmy weigerde achter de geraniums te gaan zitten.
Gewoon elke avond weer het podium op en knallen met die handel. Dat vind ik wel rock n roll hoor.
Ik wil jullie nog wel eens zien als je zeventig bent.

Lemmy was altijd onaangepast. Altijd zichzelf en altijd uniek.
Hij was een intelligente vent met een geweldig gevoel voor humor.
Zoals Lemmy is er geen tweede en zal er ook niet komen.
Alleen dat al heeft mijn diepste respect.

Je hoeft niet eens van zijn muziek te houden om te zien dat hij enorm veel mensen heeft weten te raken.
Facebook ontplofte gisteren bijkans.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

Volledig mee eens :jam:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik heb ook niet geschreven dat het iets van de laatste jaren was..in die docu werd het duidelijk dat het al decennia aan de gang was.
Een reden te meer dat het allemaal een pak minder glamoureus was dan wordt aangebracht.
Ik heb genoeg respect voor hem en vind 'm een aardige kerel maar als je hoort dat hij in dat goedkope appartementje bleef wonen omdat dat het enige was dat hij kon veroorloven in die buurt is er toch ook het vermoeden dat hij moést blijven muziek spelen want wat kon hij anders doen ? Er is een hele organisatie die van hem afhing dus veel keuze had hij niet..Zo vrij als men soms denkt zijn dat soort muzikanten echt niet, ook al hebben ze die status..
Ik had gisteren ook een paar keer het gevoel dat ik Ace of Spades in tien verschillende versies hoorde maar het bleken telkens andere titels te zijn dus muzikaal heeft het me nooit geboeid en de drie akkoorden blues dingen die hij speelde bliezen me niet van mijn sokken maar dat is smaak en die heeft niemand in pacht...
Ik kan me niet van het idee ontdoen dat hij liever in de kroeg was blijven hangen bij die speelautomaat maar dat er af en toe geld moest verdiend worden..Daar is niks mis mee maar die idolate verafgoding geeft daar een rare draai aan..
Er mag best wat heroiek zijn maar onderschat niet hoe pragmatisch een intelligente kerel als Lemmy af en toe moest zijn..
Denkt men nu écht dat iemand graag heel zijn leven Ace of Spades speelt voor een zaal die vooral daarop zit te wachten ..

Dit verhaal stond op bass chat en bewees wat voor een aardige kerel hij was :

He used to visit a friend of his in Cardiff who ran a motorbike repair place, and there was a newsagents shop close to it where my mum used to work.
Lemmy & his friend used to be in & out of the shop all the time buying cigarettes & stuff - mum recognised him (I had a massive Motorhead poster on my bedroom wall at the time) & told him that we had a cat called Lemmy, which he found very amusing. They would regularly have a natter when he came into the shop after that.

By coincidence his friends wife had to go into hospital for some reason at the same time that my mum was in having her knee op.
When he went in to visit her he also found out what ward my mother was on & went in to see her too, which was a very lovely & kind thing to do.

My mother thought the world of him, she thought he was a really nice guy.

The first thing I thought when I heard the news about Lemmy today was "Mum would have been really upset about this"
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

Veel artiesten hebben nou eenmaal een zwakke plek voor verslavingen. Ik ken iemand die Lemmy meerdere keren heeft ontmoet. Zijn mening: "Een aardige kerel met wat typische trekjes en gewoonten".
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
bardo
Berichten: 354
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:21

Bericht door bardo »

Ik ben gisteren de hele dag van slag geweest door het bericht dat Lemmy dood is. Hij was ooit de reden waarom ik bas ben gaan spelen, en heeft een groot aandeel in de soundtrack van mijn leven. Ik zag hem in '87 voor het eerst live in de IJsselhal in zwolle, en heb daarna nog vele, vele concerten van hem en zijn Motörhead-makkers meegemaakt. Vanaf dat ik een jaar of 16 was tot ver in de 20 was hij mijn grote held. En nog steed was hij voor mij een icoon, niet eens zo zeer alleen door zijn muziek, maar ook door zijn attitude, zijn geestige recht-voor-zijn-raap uitspraken en wijsheden en het feit dat hij gewoon zijn ding deed, op zijn manier. Ik vind de mythe-vorming rond zijn persoon leuk, maar ik denk dat hij er zelf maling aan had.

Ik heb gisteren de hele dag oude Motörheadmuziek geluisterd, veel had ik al in geen jaren meer gedraaid. Het eerste dat ik opzette was Iron Horse/Born to Lose, omdat ik deze ooit op mijn lijstje met muziek voor mijn eigen uitvaart had staan. Het overlijden van mijn jeugdheld maakt me meteen pijnlijk duidelijk hoe vergankelijk het leven is.

Ik snap dat het voor iemand die Lemmy gewoon als een muzikant ziet overdreven zal klinken, maar zijn dood voelt voor mij aan alsof een belangrijk deel van mijn leven voorgoed is afgesloten. Mmmm....ik geloof dat mijn melancholieke bui nog niet helemaal over is.....

Lemmy, rust zacht. Jouw bestaan heeft voor velen een verschil gemaakt. Ik ben er een van, en ben je daar dankbaar voor.
Roadkill --Heavy Metal--
Bass: Fender, Gibson, Rickenbacker, MusicMan, Squier, Westone, Epiphone, etc...
Amps: EBS Fafner, Randall Cabs
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Mooi stukje Bardo.
Ik kan me voorstellen dat je hier door geraakt bent. Sterkte.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Respect voor al degenen die bepaalde krachten uit Lemmy haalden en met zijn overlijden met een gemis te maken hebben. Wellicht is het mijn eigen makken dat ik niet zo'n adoratie heb voor welke artiest dan ook dat een eventueel overlijden een speciaal gevoel oproept. Niet dat ik het niet jammer zou vinden als een artiest waar ik 'fan' van ben zou wegvallen, maar daar zou het dan ook wel bij blijven ben ik bang. Vandaar mijn eerdere reactie op dit nieuws.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ik sluit me aan bij wat Rob en Bardo al gezegd hebben.
het allermooiste imho aan Lemmy was dat hij altijd zichzelf was.
klinkt ontzettend cliché maar naar mijn ervaring is het juist héél uitzonderlijk.

hoe vaak ergeren wij ons niet aan mensen die de ene keer zo tegen je doen, en de andere keer weer totaal anders.
nou, Lemmy was altijd even aardig tegen je, ook al was je niemand.

ik heb het geluk gehad om hem vaker ontmoet te hebben omdat we vaker samen geprogrammeerd stonden of we hun voorprogramma deden en ondanks dat ik een f-ing nobody was en ben, onthield hij zelfs mijn naam na de allereerste ontmoeting.
als mens staat hij sindsdien bij mij heel hoog aangeschreven.

muzikaal ben ik hun muziek pas later gaan waarderen en als er dus al iets is dat ik van hem en Motörhead opgepikt heb, dan is het wel op het sociale menselijke vlak.
althans, ik weet nu waar ik naar moet streven als mens en muzikant.

hij zal enorm gemist worden door iedereen die met hem te maken heeft gehad, dat weet ik heel zeker.
en ik hoop ergens dat ze dat later ook over mij zullen zeggen...
Plaats reactie