NAMM nieuws?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Opletten VanderVeen, ik had het slechts over het formaat...
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Weet ik, maar de nieuwe versie is compleet vernieuwd, en wel naar model van de Bach brug. Dus ik denk ook dat Ibanez in die fabrieken rond heeft lopen snoepen. :)
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Pffff..., tuurlijk. Ibanez maakt pas sinds 35 jaar de meest innoverende bassen, maar heeft Bach nodig om op ideeën te komen.

Get real, man!

Bovendien, ga maar eens goed speuren op internet en je komt het "Bach idee" heus wel tegen, maar dan daterend van voor Bach (de gitaarfabriek, niet de componist).
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Niet Bach in het speciaal, maar lees het verhaaltje over de fabrieken nog eens.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7420
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

HNZ schreef: Bovendien, ga maar eens goed speuren op internet en je komt het "Bach idee" heus wel tegen, maar dan daterend van voor Bach (de gitaarfabriek, niet de componist).
Laat maar zien dan.

Voor zover ik weet was Scott Dasson - tot BaCH de TH brug maakte - de enige die de tweepunts Thunderbird-brug ooit verbeterd heeft, met als doel accurate intonatie mogelijk te maken.


Sixties Gibson brug:

Afbeelding


Dasson Badbird bridge:

Afbeelding


BaCH TH:

Afbeelding


Ibanez:

Afbeelding
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Dat type Ibanez met die brug is in productie sinds begin 2013, alleen het kleurtje is nieuw. Nog steeds recenter dan de Bachbird. Ibanez noemt het zelf een custom brug speciaal voor die bas, "made of milled brass". Het is natuurlijk helemaal niet zo vreemd om onderdelen te "lenen" die voorhanden zijn in de fabriek waar je je productie aan uitbesteedt, Ibanez leent wel meer van Cort. De Bartolini-licensed Mk1 pickups en preamp bijvoorbeeld. Waarom ook zelf het wiel opnieuw uitvinden voor dat handjevol AGB205's wat ze verkopen? Een vijfsnarige shortscale semi-hollow, daar slijten ze er echt niet veel van.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Basles.be schreef:Het gaat momenteel niet zo goed met de "kleine" bouwers in de baswereld.
Ook Fodera, die voor het eerst niet uitverkocht op NAMM, probeert nieuwe dingen om de verkoop aan te zwengelen.

Afbeelding
Maken ze al jaren hoor, zoek maar eens op Fodera NYC. :)
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

LeftyJ schreef:Dat type Ibanez met die brug is in productie sinds begin 2013, alleen het kleurtje is nieuw. Nog steeds recenter dan de Bachbird. Ibanez noemt het zelf een custom brug speciaal voor die bas, "made of milled brass". Het is natuurlijk helemaal niet zo vreemd om onderdelen te "lenen" die voorhanden zijn in de fabriek waar je je productie aan uitbesteedt, Ibanez leent wel meer van Cort. De Bartolini-licensed Mk1 pickups en preamp bijvoorbeeld. Waarom ook zelf het wiel opnieuw uitvinden voor dat handjevol AGB205's wat ze verkopen? Een vijfsnarige shortscale semi-hollow, daar slijten ze er echt niet veel van.
Et voilà! Bach heeft 'jouw' concept van Ibanez 'geleend', Basvarken! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7420
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Ik snap je verbetenheid niet echt geloof ik. :|
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Basvarken schreef:Ik snap je verbetenheid niet echt geloof ik. :|
Ik ook niet... :?
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1926
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

deevit schreef:
Maken ze al jaren hoor, zoek maar eens op Fodera NYC. :)
My bad, verkeerde pic

Monarch P
Afbeelding
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (21/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

HNZ schreef:Pffff..., tuurlijk. Ibanez maakt pas sinds 35 jaar de meest innoverende bassen, maar heeft Bach nodig om op ideeën te komen.

Get real, man!

Bovendien, ga maar eens goed speuren op internet en je komt het "Bach idee" heus wel tegen, maar dan daterend van voor Bach (de gitaarfabriek, niet de componist).

Beetje naïef om te denken dat grote bedrijven geen ideeën van 'kleintjes' pikken. Of het hier nu wel of niet zo is gegaan.

Jaja, ik weet het: :offtopic:
Plaats reactie