(Bas)Gitaar online bestellen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
EW1010
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:30

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door EW1010 »

Ik wil voor m'n kleinzoon een beginners (elektrische)gitaar kopen. Budget ong. €200.
Nu hebben we een model geselecteerd dat in Nederland alleen bij Bax, Thomann, Musik Produktiv, Keymusic e.d. te bestellen is.
Persoonlijk ben ik nogal huiverig om instrumenten per pakketdienst te laten bezorgen. Mijn eigen bassen heb ik dan ook "gewoon" bij een reguliere zaak gekocht.
Wat zijn jullie ervaringen met instrumenten bestellen bij webshops?
Worden ze redelijk afgesteld, komen ze onbeschadigd aan?
Fender Am.Std. Jazz Olympic White, Fender Pro Precision 3 tone sunburst, Squier CV 51 P Bass, white blonde+LMIII+ 2xVdK112ext.
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door anderson »

Risico op beschadigingen hou je altijd. Postorderbedrijven hebben in de regel weinig behoefte aan gezeur en reclamaties, dus worden producten goed ingepakt. Toch blijft het ondanks alle "qualitycontrols" ten spijt nog mogelijk dat er producten met een defect of slechte afstelling verstuurd worden. Mij heeft het overigens nooit weerhouden om mijn instrumenten via Duitsland of Engeland te betrekken.

Dat je deze vraag al stelt geeft aan dat je er geen goed gevoel over hebt. Ga lekker naar een muziekwinkel waar je het product kunt voelen, bespelen en na betaling kan meenemen. Er zijn zat locals die de handel kunnen gebruiken. Probleen opgelost!
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door didi »

Eens.
Ik ken mensen die bij bestelling online inferieure exemplaren toegezonden kregen. Ze proberen dan gewoon de mindere instrumenten te slijten in de hoop dat je het accepteert en niet terugstuurt. Laatst zag ik dat iemand een Fender Aerodyne kocht bij Bax en daar zaten scheurtjes in de lak rond de neckpocket. Diegene die 'm kocht was een beginner en die vond het wel best zo, terwijl ik dat zelf nooit zou accepteren. Het beste is als je er geen kaas van gegeten hebt om gewoon met iemand met verstand van zaken naar zo'n winkel te gaan en wat exemplaren te keuren. Zelfs als je een bas wil van maar 200 euro is toch belangrijk dat je een goed exemplaar koopt, nietwaar ?
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door viersnaar »

Online bestellen is prima.
Al de nodige bassen online bij diverse muziekwinkels besteld en pas één keer iets terug moeten sturen: bij een Mexicaanse Fender waren de potmeters op een rare manier aangesloten.
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5288
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door 4snaarinstrument »

Ik wil een bas altijd eerst proberen. En kijken of bv alles mooi uitgelijnd is.
Fender
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door Freddy Lee »

:stupid: Helemaal eens met Jeroen. Een nieuwe bas zou ik nooit online kopen, maar bij een goede muziekwinkel. Eerst testen en kijken of de bas bij je past. Zo weet je zeker dat het goed is. Accessoires koop ik wel online.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door viersnaar »

4snaarinstrument schreef:Ik wil een bas altijd eerst proberen. En kijken of bv alles mooi uitgelijnd is.
Ja natuurlijk... maar als het gaat om de beginnersbas van de kleinzoon, dan denk ik dat het niet uitmaakt of je het instrument online koopt [en er geen verstand van hebt], of je haalt hem bij de muziekwinkel [en je hebt er geen verstand van]. :?
Als je toch niet weet waar je op moet letten heeft het bezoek aan een muziekwinkel niet veel nut. Dan zou ik eerder gaan voor de ruime keuze online.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door MaartenV »

De vraagsteller zelf heeft meerdere bassen en zal er dus best iets vanaf weten.

Persoonlijk hou ik van het uitgangspunt dat je dingen moet kunnen voelen, horen en testen. Met hart en ziel, of het nu je eerste bas is van - relatief - weinig geld of een veel duurdere einde-aan-je-GAS-bas. Van instrumenten moet je blij worden, en dat moet je persoonlijk ervaren.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door Hagen »

Eens, bovendien: als ie uit de doos niet goed is afgesteld, wie ziet dat dan en wie past dat aan?
Mijn eerste bas (2de Hands) kwam prima afgesteld uit een muziekwinkel.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door dr. Bassvibes »

Misschien is het ook een idee om gewoon met je kleinzoon erbij naar een muziekwinkel te gaan en aldaar wat verschillende bassen uit het budget te proberen. Dan merk je vanzelf welke bas hem aanspreekt en is de motivatie om te blijven spelen alleen maar groter. :)

Toen ik begon met bassen had ik er ook absoluut geen verstand van. Ben toen op eigen houtje met wat vrienden die gitaar spelen naar de Musicstore gegaan en heb aldaar wat verschillende basgitaren uitgeprobeerd tot ik er bij eentje kwam die mij goed lag.
EW1010
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:30

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door EW1010 »

Bedankt voor alle reakties.
We hebben vandaag het laatste gedaan...we zijn de stad in getogen en hebben een aantal gitaren binnen zijn budget bekeken en bespeeld.
Het ging overigens niet om een bas maar om een gewone 6-snarige gitaar. Het belangrijkste was wat mij betreft dat hij een gitaar nam die voor hém goed aanvoelde en waar híj graag op spelen wilde.
Zoals opgemerkt is een gitaar die hem aanspreekt/inspireert in deze fase best belangrijk. Ik begon zelf ook pas meer lol in het spelen te krijgen toen ik mijn gitaar met nylon snaren kon omruilen voor een höfnertje. Het is uiteindelijk een Squier affinity strat geworden die behoorlijk netjes in elkaar zat en goed afgesteld werd.
Hij kan nog geen noot spelen dus eerst maar eens afwachten hoe steady het enthousiastme is.
Fender Am.Std. Jazz Olympic White, Fender Pro Precision 3 tone sunburst, Squier CV 51 P Bass, white blonde+LMIII+ 2xVdK112ext.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door Freddy Lee »

:thumbsup:
Wens je kleinzoon veel plezier met de Squier.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door dr. Bassvibes »

GODNONDEJU HEBBEN WE HIER ADVIES ZITTEN GEVEN OM ZO'N ZES SNARIG MORMEL TE KOPEN?!?!?!?





:mrgreen:

Gekheid! Mooi dat jullie iets gevonden hebben. Ik wens hem veel muziek plezier toe! :D
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door tieleman »

Mooi! Ik weet het moment nog goed waarop ik zelf als klein jochie de winkel binnenstapte met m'n ouders om een gitaar uit te zoeken. We hadden er allemaal de ballen verstand van. :D
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

(Bas)Gitaar online bestellen?

Bericht door Hagen »

dr. Bassvibes schreef:GODNONDEJU HEBBEN WE HIER ADVIES ZITTEN GEVEN OM ZO'N ZES SNARIG MORMEL TE KOPEN?!?!?!?



:mrgreen:

Gekheid! Mooi dat jullie iets gevonden hebben. Ik wens hem veel muziek plezier toe! :D

Hahaha
.. en iedere muzikant kan een speelmaat voor een bassist zijn.
Plaats reactie