Straplocks soorten?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Straplocks soorten?

Bericht door Joreeeen »

Je hebt ook de DiMarzio cliplocks. Zo zijn er geen strap-pinnetjes meer maar hangt er een stuk strap te bengelen aan je gitaar. Het gedeelte ertussen klik je gewoon vast. Raar systeem, ben altijd bang dat het toch los zou schieten, heel veel punk en metal(core)-dudes gebruiken het. Ik blijf bij Schaller, werkt prima!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Straplocks soorten?

Bericht door SpcMnk »

rich13 schreef:Ik gebruik juist geen Grolsch locks omdat ik mijn strap wil wisselen.....
Ah ja.. ik kon een tijd terug een paar dezelfde staps voor een leuke prijs kopen en heb dus voor elke bas een strap (slaat nergens op, I know). De locks zijn voor mij vooral handig om de bas om en af te hangen.. met grolsch dingen is dat geen snelle handeling.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
vetdieplaagwarm
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 jan 2016, 13:57

Straplocks soorten?

Bericht door vetdieplaagwarm »

SpcMnk schreef:
rich13 schreef:Ik gebruik juist geen Grolsch locks omdat ik mijn strap wil wisselen.....
Ah ja.. ik kon een tijd terug een paar dezelfde staps voor een leuke prijs kopen en heb dus voor elke bas een strap (slaat nergens op, I know). De locks zijn voor mij vooral handig om de bas om en af te hangen.. met grolsch dingen is dat geen snelle handeling.
O jij gebruikt ze ook om makkelijk je bas op en af te doen? En welke vind jij daarvoor het handigst?
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Straplocks soorten?

Bericht door SpcMnk »

Schaller. Pinnetje uittrekken en af of aan haken gaat voor mij makkelijker dan dat dunlop systeem, Maar dat kan natuurlijk ook gewoon gewenning zijn.

Wat hier eerder ook al over werd aangegeven kan ik onderschrijven. Ze hebben soms de neiging iets te piepen. In sommige studios word je ook niet in dank afgenomen als je ze gebruikt. Live merk je er natuurlijk niets van.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Straplocks soorten?

Bericht door aap »

Persoonlijk vindt ik de meeste straplocks te ver uitsteken als je de band eraan klikt. Ik heb heel lang de grolsch gehad totdat ik loxx tegen kwam. Geweldig systeem waar ik nog steeds heel blij mee ben.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Straplocks soorten?

Bericht door padawatje »

Ik zweer bij het Dunlop systeem, vind ik veel handiger dan Schallers.

Afbeelding

Maar ik koop steeds Warwicks, die zijn een stukje goedkoper : https://www.thomann.de/be/warwick_securi ... chrome.htm

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10777
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Straplocks soorten?

Bericht door Joey »

Ik heb hier precies één setje Warwick en Dunlop's gehad, en die bevallen goed.
Op de rest zit eigenlijk altijd Schaller, en daar heb ik op een enkel incident na nooit geen problemen mee gehad.

Zorg wel met Schaller's dat je band niet te dik is, want dan kun je het moertje niet strak genoeg aandraaien en schiet je strap na verloop van tijd weer los. Iets wat mij dus tijdens een gig gebeurde.. :nono:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Straplocks soorten?

Bericht door HNZ »

Na de diverse systemen (Schaller, Dunlop e.a.) gebruikt te hebben ben ik uitgekomen bij de beste (imho): Loxx!

En waarom de beste/slimste?
1. De bijgeleverde schroeven zijn net even dikker -> optimale bevestiging
2. Geen gigantische homp metaal op je bas of aan je strap
3. Aanbrengen van je strap = eenvoudig: Er op drukken
4. Verwijderen van je strap = eenvoudig: Er af trekken
5. Vast = echt vast!

Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Straplocks soorten?

Bericht door Stinky »

ik gebruik nog enkel de Dunlop's: makkelijker, degelijker en daardoor betrouwbaarder (vaak issues gehad met de Schallers - pinnetjes die het podium over vliegen etc).

een ander groot voordeel tov vrijwel alle andere alternatieven: de strap button zelf is een normaal formaat ding waar je in geval van nood een straplock-loze gitaarband aan kunt bevestigen.
en fyi: dit heeft me irl al een paar keer gered dus een hele belangrijke feature imho.

je hebt ze ook als zgn flush mount op sommige dure bassen en dan zit de "steel" vd button verzonken in de body vd bas.
ziet er mi heel erg mooi uit.
is alleen bietje onpraktisch als je je eigen riem vergeten bent...oftewel, dan ben je flink de l*l.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Straplocks soorten?

Bericht door A-lex »

ernie ball heeft er ook maar die zijn te groot om echt praktisch te zijn,
de shallers piepen teveel.
dunlop of grolsh zijn mijn favorieten
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Straplocks soorten?

Bericht door bobbelmans »

Ik heb tot nog toe alleen maar Grolsch dingen gebruikt.
Kost niks en doen wat ze moeten doen.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1019
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Straplocks soorten?

Bericht door Jimb »

Ik ben ook van de Dunlop
Stinky schreef:je hebt ze ook als zgn flush mount op sommige dure bassen en dan zit de "steel" vd button verzonken in de body vd bas.
ziet er mi heel erg mooi uit.
is alleen bietje onpraktisch als je je eigen riem vergeten bent...oftewel, dan ben je flink de l*l.
Ik heb inderdaad vroeger 1 keer meegemaakt dat ik mn strap niet bij had (Rikkers bass die dus inderdaad mooi verzonken gaatjes had). Ducttape met een normale strap was toen de oplossing...

Tegenwoordig heb ik standaard 3 bassen met dit systeem bij, dus mocht ik 1 strap vergeten dan is dat geen probleem :D
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Straplocks soorten?

Bericht door HNZ »

bobbelmans schreef:Ik heb tot nog toe alleen maar Grolsch dingen gebruikt.
Kost niks en doen wat ze moeten doen.
Maar je moet wel dat vieze bier opzuipen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Straplocks soorten?

Bericht door Buster »

bijna off-topic: Ik gebruik strapholders met een extra grote kop:
KLIK
omdat straplocks me niet bevielen (gerammel, iets van metaal aan je riem).
Met deze strapholders zit je riem zeer degelijk aan je bas.
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
vetdieplaagwarm
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 jan 2016, 13:57

Straplocks soorten?

Bericht door vetdieplaagwarm »

Die Loxx ziet er wel heel makkelijk uit in het gebruik! Ik heb er een besteld. Lekker klein inderdaad ook. Ik ben heel benieuwd!

Heb een hele mooie strap gekocht alleen de uiteinden zijn niet van leer (er stond "leer" op de website). Anyway, als het nepleer is scheurt het veel sneller uit dus ik zal het verstevigen met een dun stukje leer van een oude riem of schoen o.i.d.. Veel reacties trouwens weer! :):)
Plaats reactie