Wat voor bas ben je waard ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!

Wat voor bas ben ik waard

Ik ben mijn huidige bas meer dan waard
27
21%
Ik verdien beter dan het instrument waar ik het nu mee moet doen
2
2%
Ik bas met een te grote broek aan
11
9%
Het kan me niet schelen of ik mijn instrument waard ben
88
69%
 
Totaal aantal stemmen: 128

Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22639
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door wombatboter »

De beste bas is diegene die je 5 minuten voor je naar je werk moet vertrekken nog in een opwelling vast neemt om nog héél even te pielen maar waarvan je wat later denkt : "Het gaat zo lekker, waarom moet ik nu toch vertrekken ?!".
Ik ben een bas waard die me vleugels geeft en waarbij ik alleen maar plezier ervaar omdat hij zo goed afgesteld en performant is en ook wat eigenzinnig klinkt.
Een bas die het beste in me bovenbrengt en die me nieuwe dingen doet ontdekken en souplesse genereert zonder dat ik moeite lijk te moeten doen.
Zo'n bas mag veel of weinig kosten...ik kocht in twee maanden tijd twee fretlessen : eentje van 3900 euro en één van 275 euro. Beiden geven me ideeen en het zorgeloos kunnen kopen is ook een heerlijke luxe.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door SpcMnk »

:worship: mooi gesproken! En zo herkenbaar. Helemaal mee eens.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18726
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Pedullist »

Waarom verkopen jullie zo'n bas dan steeds?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22639
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door wombatboter »

Omdat er veel bassen daar aan beantwoorden en kopen is leuk !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door bazz59 »

Dus als ik het goed begrijp, een verkopen om dan een terug te kopen die eigelijk hetzelfde is?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door VanderVeen »

bazz59 schreef:Dus als ik het goed begrijp, een verkopen om dan een terug te kopen die eigelijk hetzelfde is?
Ja hoor bazz59.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Green Goblin »

SpcMnk schreef::worship: mooi gesproken! En zo herkenbaar. Helemaal mee eens.
Behalve dan dat gedeelte van een bas van €3900 kopen.....

Dat herken ik niet zo :-)
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22639
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door wombatboter »

Bwah..ik heb voor mijn eerste bassen jaren moeten sparen om aan 250 euro te geraken, een onmetelijke som.
Dat ik nu meer kan uitgeven brengt een bepaalde levenskwaliteit met zich mee..
Wat betreft "dezelfde" bas terugkopen : een Wal is geen Ken Smith is geen Alembic is geen Zon is geen Status, enz...:-)
Maar ik hoef me niet meer te rechtvaardigen, ik kan alles dat ik nu heb in één dag weer verkopen..zo wispelturig ben ik en ik besef dat gelukkig :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4350
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Unlord »

Dat van "5 minuten voor je gaat werken nog even snel pielen" heb ik dus momenteel met een bas of acht. Niet overdreven. Dus ik weet dat het goed zit met het stel.
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door RonC »

Unlord schreef:Dat van "5 minuten voor je gaat werken nog even snel pielen" heb ik dus momenteel met een bas of acht. Niet overdreven. Dus ik weet dat het goed zit met het stel.
Jij speelt dus 40 minuten voordat je naar je werk gaat?! :?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Green Goblin »

Jij hebt dus werk?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4350
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Unlord »

Conclusies. Aannames. Je kunt ermee doen wat je wilt, met een uitspraak van iemand. Tot je er per ongeluk achter komt dat iemand die 8 fijne bassen heeft 's ochtends voor het commuten even één, meestal willekeurige, van zijn fijne bassen uit het rek pakt en er nog een paar minuutjes op pielt. Waarna hij liefdevol de bas weer terug zet in het rek, de overige, onaangeroerde bassen, eveneens liefdevol beroert en vervolgens zijn weg vervolgt.

Ik hoop dat men bij het Oekraïne referendum intelligentere aannames heeft gemaakt, al ben ik bang dat bij dezen de maat gemeten is :)
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door berth »

Voor mij is het simpel. Ik ben gek van/op Rickenbacker's. Ik vind de klank geweldig. Daarnaast ben ik ook erg geintereseerd in alle verschillende types, en de verschillen in klank en de verschillen tussen bouwjaren. En ik vind ze er super uitzien.

Ik bespeel eigenlijk alles wat ik heb met enige regelmaat. Maar al zouden ze alleen maar aan de muur hangen dan had ik het niet eens erg gevonden. Ik had ook kunst kunnen kopen en ophangen, of een auto, of een keuken. Maar dat vind ik een stuk minder mooi.

En hoe ik speel? Het niveau van 30 jaar geleden toen ik nog uren per dag oefende haal ik toch nooit meer sinds ik werk. Het zij zo.

Ik heb b.t.w. een keer met zo'n net een paar maand rijdende wielrenner met alles nieuw gesproken. Hij was onderweg van Den Helder naar ergens in Brabant voor een familie visite. Diep respect voor zo iemand!
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door yawl6 »

:shock: volgens mij hoort het bericht hierboven niet te staan, tenzij het een grap is, maar dan snap ik em niet.
Chowny SWB Pro Walnut; PJB Double 4; Beat Buddy; Korg Pitchblack

Oost west, bas best.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26359
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Hans58 »

Is een spambot. Die weten zich af en toe toch te registreren en spammen het hele forum vol. Heel vervelend. Deze zit ook weer overal. is gemeld bij de mods.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie