Wat voor bas ben je waard ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!

Wat voor bas ben ik waard

Ik ben mijn huidige bas meer dan waard
27
21%
Ik verdien beter dan het instrument waar ik het nu mee moet doen
2
2%
Ik bas met een te grote broek aan
11
9%
Het kan me niet schelen of ik mijn instrument waard ben
88
69%
 
Totaal aantal stemmen: 128

Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door bobbelmans »

Maar een bas kopen vanwege waardevastheid vind ik voor mezelf onzin. Zo'n ding is (voor mij) om op te spelen.
Ik ga er nog eens goed over nadenken en er ergens een proberen....
face down in the dirt
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Erelid »

Die 2 dingen zijn goed te combineren maar dan moet je wel zeker weten dat het is wat je wilt inderdaad. En iets kopen dat waardevast is, is nooit verkeerd volgens mij..
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door PMJ »

Als je het apparaat kan kopen voor een prijs waar je hem ook weer voor kwijt raakt, heb je in ieder geval de gelegenheid om hem uitgebreid te proberen zolang je wilt. Als hij bevalt kun je hem houden, zo niet dan is er niets verloren.

Waar staat het exemplaar dat je op het oog hebt (uit de USA bv kan verrassend duur uitpakken met invoerkosten erbij).
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door Herman »

Ik heb één bas, waar ik allemachtig blij van word. Of ik hem waard ben, dat weet ik niet. Het zijn Warmoth delen, waarbij de birds eye maple Telebas hals door Peter is geassembleerd en de jazzbody (met aguilar pre en dimarzio model j's) door mijzelf. Ik heb daarna niet vaak een bas in handen gehad die zo lekker speelde of klonk, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Het was al met al een duur ding, waarvoor ik zeker een USA Fender of iets anders had kunnen kopen, maar die voelen lang zo fijn niet als de mijne (wederom erg persoonlijk). Qua skills verdien ik waarschijnlijk een Squier Affinity of zo, maar deze suits me fine....
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Wat voor bas ben je waard ?

Bericht door MR. LEE »

Ik speel op een vertimmerde USA JazzBass , destijds overgespoten door een vriendje van me ,....ook de kop ,....en serial-nr daardoor pleite :facepalm:
Ik vind 't geluid voor de meestal gedateerde ouwe meuk die we spelen prima !
De bespeelbaarheid is ook prima.
Naast deze bas heb ik ook nog een JP-configuratie nep-precision staan waar ik nog een paar dingetjes aan moet doen.
Deze laatst-genoemde bas ("peppie & kokkie"-merk) speelt ook heerlijk.
Laatst voor 150 euro op marktplaats nog een aardige (vroege) OLP 4-snaar gekocht , en die wil ik echt weer super-netjes maken .
Verders heb ik nog een elektrische upright staan van Thomann , die voorheen onder merknaam Palatino Bass te koop was.
Een heerlijk instrument nu ( want ik moest er eerst wel een zooitje aan vertimmeren :mrgreen: )

Vroeger was men ECHT aangewezen op merknamen als Fender en Gibson (USA) , ....de low-budget bassies waren gewoon klomphout en "pijl-en-bogen" ,...praktisch onbespeelbaar brandhout.
Tegenwoordig sta je gewoon af en toe "paf" wat je al voor 200 euries van internet uit de Duitse mega-stores kan laten aanrukken.

:!: Ik denk zelf , dat als je ECHT iets super-moois wilt, dat je dan beter bij de zelfbouw-jongens hier op BGF je centjes kunt gaan uitgeven :wink:

De vraagstelling of je een dure bas waard bent , vind ik een tikkeltje vreemd .
Je vraagt je ook niet af of je een dure BMW waard bent ,terwijl je je boodschappies ook kunt doen in een oud Opeltje :D

Het gaat er hier alleen om of je er tevreden mee bent , da's alles volgens mij :wink:
Plaats reactie