Vraag m.b.t. aansluiten spullen.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Vraag m.b.t. aansluiten spullen.

Bericht door Buster »

Als jouw basversterker een 'send' en 'return' aansluiting heeft (ook wel effectloop genoemd) kun je daar je pedalen aansluiten.
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Vraag m.b.t. aansluiten spullen.

Bericht door Rieno »

De SEND gaat vanuit je versterker naar je pedalen, de RETURN is waar je pedalen weer de versterker in gaan. Je versterker zend dus geluid naar je pedalen en dat geluid keert aangepast weer terug, om even de vertaling letterlijk te maken :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Vraag m.b.t. aansluiten spullen.

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dat kan ja. Je kan ook de ontvanger voor je eerste pedaal van je pedalboard zetten. Maar dan loopt er wel een kabel van je laatste pedaal naar je versterker....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13370
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Vraag m.b.t. aansluiten spullen.

Bericht door LeftyJ »

Bovenstaande klopt, maar niet elk pedaal kun je even goed in je FX loop hangen. Een compressor, overdrive of distortion werkt beter vóór je input. Als je tevreden bent met je geluid zoals alles nu is aangesloten, zou ik zoeken naar een wireless met een compacte ontvanger die op je pedalboard past. Dan houd je wel een kabel van je board naar je input, maar heb jij zelf lekker bewegingsvrijheid.
Gebruikersavatar
Robert Homan
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 apr 2004, 19:34

Vraag m.b.t. aansluiten spullen.

Bericht door Robert Homan »

In principe kun je het heel simpel benaderen: FX-loops of rare aansluitmethodes zijn niet aan de orde, je moet de boel gewoon met elkaar verbinden zoals je dat nu ook doet. Met als enige verschil dat je de uitgang van de wireless ontvanger moet zien als de uitgang van je gitaar. Dus de ingang waar je normaal gesproken de uitgang van je bas mee verbindt (ik vermoed de tuner op je pedalboard) daar moet je nu de uitgang van de ontvanger op aansluiten. Ik zou zeker niet je pedalboard in de FX-loop van je amp gooien, zeker niet als je ook drive- en compressie-achtige effecten gebruikt. Bovendien kost je dit ook de nodige extra kabels.

Als je een 'traditioneel' draadloos systeem á la Sennheiser koopt met een rechthoekig kastje op je versterker (of in een rack) dan ontkom je er dus inderdaad niet aan dat je een lange kabel trekt van de ontvanger naar de ingang van je pedalboard. Vandaag de dag zijn er echter fijne systemen te koop die je gewoon op je pedalboard kunt plaatsen (zoals die Relay systeempjes van Line6). Ik heb zelf zo'n setje en die zit zelfs gewoon onder een deksel van mijn pedalenkist. Werkt prima!
...
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Vraag m.b.t. aansluiten spullen.

Bericht door Sjtevel 1984 »

Nope, draadloze ontvanger --> pedalboard in --> pedalboard uit --> amp in
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Vraag m.b.t. aansluiten spullen.

Bericht door rich13 »

Zo doe ik het ook, want ik wil m'n pedalboard voor me hebben liggen. Dan lopen er alsnog snoeren heen en weer, maar zit er niet aan vast.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Plaats reactie