Ervaringen met Behringer P-16 inear monitoring?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Ervaringen met Behringer P-16 inear monitoring?

Bericht door Erikx »

Ik lees veel goede reviews van de Behringer P16-M personal mixer icm de P16-i input module.

https://www.music-group.com/search/behringer?text=p16

Werkt iemand daar al mee? En kun je dan zeggen of je op die input module ook je zangmicrofoon rechtstreeks kunt inpluggen of heb je daar een mixer/versterker bij nodig? Wij willen het systeem in de oefenruimte gaan gebruiken met inears en ik vraag me dus af of dit stand alone werkt of niet....
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Ervaringen met Behringer P-16 inear monitoring?

Bericht door nangyala »

Volgens mij kan je met die input module de gains niet afregelen, wel de gevoeligheid van de input. Het is vooral een AD converter om de afzonderlijke P16-m te voeden. Voor een oefenruimte kan je bijv ook wegkomen met een inear tafel van bijv Allen & Heath (wz3 12m) en fichers belt packs
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Ervaringen met Behringer P-16 inear monitoring?

Bericht door tieleman »

De analoge inputs verwachten een line level signaal. Er zit wel wat controle op via de gain schakelaars, maar het is de bedoeling dat er gewoon een losse mixer voor staat waarop alle instrumenten/vocals binnenkomen en dan b.v. via de direct outs van de mixer naar de P16-i.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Ervaringen met Behringer P-16 inear monitoring?

Bericht door Digidesign »

Wij zijn ook nog steeds zeer tevreden met eerder genoemde Allen & Heath monitor tafel, helaas worden ze niet meer gemaakt. Het :D grote voordeel is dat je gelijk kunt aftakken naar de pa. Geen aftakslof meer nodig.
16 kanalen in, 12 uit, goede preamps, overzichtelijk en betrouwbaar. Succes met je keuze
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Ervaringen met Behringer P-16 inear monitoring?

Bericht door nangyala »

Digidesign schreef:Wij zijn ook nog steeds zeer tevreden met eerder genoemde Allen & Heath monitor tafel, helaas worden ze niet meer gemaakt. Het :D grote voordeel is dat je gelijk kunt aftakken naar de pa. Geen aftakslof meer nodig.
16 kanalen in, 12 uit, goede preamps, overzichtelijk en betrouwbaar. Succes met je keuze
16 inputs, 12 mono mixen uit OF 6 Stereo, wereld tafel inderdaad :worship:
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Ervaringen met Behringer P-16 inear monitoring?

Bericht door Erikx »

Bedankt voor de input allemaal!
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Ervaringen met Behringer P-16 inear monitoring?

Bericht door Erikx »

We hebben ondertussen de Behringer X18 gekocht, https://www.thomann.de/nl/behringer_x18.htm

deze heeft 6 aux sends en je kunt er ook nog zo'n personal mixertje op aansluiten. Dat laatste zal denk ik niet nodig zijn want we kwamen erachter dat ieder met de X-air-app gewoon met z'n smartphone kan inloggen en z'n eigen monitormix kan bedienen :dance:

Tot nu toe zijn we er dus dik tevreden mee!
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Ervaringen met Behringer P-16 inear monitoring?

Bericht door Concorde »

Die app werkt geweldig hè!
Wij gebruiken 'm ook op onze X32.
Ik heb een tablet aan m'n microfoonstandaard. Ideaal!
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Ervaringen met Behringer P-16 inear monitoring?

Bericht door Erikx »

:yes:
Plaats reactie