GZ: Sony Wireless expertise

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

GZ: Sony Wireless expertise

Bericht door Lacertus »

Ik speel al een jaartje of twee met veel plezier over mijn Sony wireless systeem, dwz de DWZB30GB, bestaande uit de ZTX-B01 zender en de ZRX-C30 ontvanger.

Na het vervangen van lege batterijen van de zender gisteren, komt er geen geluid meer uit de ontvanger...
Alle normale lampjes branden, zowel van de zenders als de ontvanger, behalve het RF lampje op de ontvanger, een teken dat hij dus geen signaal ontvangt.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar de uitkomst blijft hetzelfde :?

Heeft iemand dit al eens ervaren? Hoe is het toen opgelost? Heeft iemand een mogelijke oplossing?
Is er iemand van wie ik zijn setje eens mag lenen om te kijken waar het probleem zit: in de zender, of de ontvanger?? Mijn dank zou heel groot zijn...
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4351
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

GZ: Sony Wireless expertise

Bericht door Unlord »

Heb je toevallig ook het kabeltje dat van de zender naar je bas gaat vervangen? Dat had ik namelijk (ik heb dezelfde set als jij). Ik had er een andere opgezet opdat Thomann, na een retouractie, mijn kabel gejat had. De Sony kabel heeft een omgekeerde wiring. Als dat het niet is, weet ik het niet.
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

GZ: Sony Wireless expertise

Bericht door Lacertus »

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb de kabel niet verwisseld, maar misschien is daar wel iets mis mee... Alhoewel het 'audio' ledje op de zender wel oplicht als ik speel.
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

GZ: Sony Wireless expertise

Bericht door Lacertus »

Het is opgelost!
Ik heb de ontvanger aangesloten op een andere plug van mijn 1Spot adapter, en daar doet hij het wel goed op... Raar, maar misschien is die 9V ingang heel gevoelig voor Voltage of Amperage wat hij tot zijn beschikking heeft.

Hoe dan ook, ik ben weer blij! :cheer:
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

GZ: Sony Wireless expertise

Bericht door Lacertus »

...en toch niet opgelost... :(

Heeft iemand eenzelfde setup waar ik eens mee kan testen om te kijken of het aan de zender danwel de ontvanger ligt?? AUB?
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
robertbass
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jan 2014, 11:22

GZ: Sony Wireless expertise

Bericht door robertbass »

Heb ik, maar m'n gear staat in Den Haag. Niet naast de deur dus....
We spelen volgende week in Tam Tam te Deurne, dus PM me maar even als je langs wilt komen.
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

GZ: Sony Wireless expertise

Bericht door Lacertus »

Super bedankt voor je aanbod, maar ik had de unit al terug gestuurd naar Thomann voor garantie.

Hij is daar dood verklaard en ik krijg een vervanger toegestuurd... Ze hebben dit type echter niet meer op voorraad bij Sony, dus er moet wat anders bedacht worden...
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Plaats reactie