iphone bassen....

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

iphone bassen....

Bericht door Muziekschuur »

Wie gebruikt irig of iets dergelijks met zijn iPhone voor oefenen en vermaak? Wat gebruik je dan (apps)?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

iphone bassen....

Bericht door Asat77 »

Ik gebruik af en toe n iodock. Toffe apps die ik af en toe gebruik zijn drum loops HD, Tempo, DM1 en irealpro.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

iphone bassen....

Bericht door Muziekschuur »

https://www.pocketlabworks.com/pocketGK.html

PocketGK ideale app voor je mp3 collectie en hup meebassen met een Gallien Krueger basversterker....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

iphone bassen....

Bericht door Muziekschuur »

Het lijkt hier minder populair dan ik dacht. Terwijl er talloze apps op het IOS platform te krijgen zijn:

MIDIBASS
GUITAR_RIG (heeft enkele bass amps)
SAMPLETANK
POCKETGK (Gallien Krueger bass amp met MP3 playback)
JAMUP PRO
Amplitube (IK Multimedia)

Zowel native instruments guitar rig als Ik Multimedia Amplitube hebben beiden een basversterker in hun assortiment. Ook de cleane Fender amps in beide rigs werken prima op bas. (De fender bassman en twin zijn van oorsprong instrument versterkers en werken prima op bas). Ook een onwijze mooie gelegenheid om pedalen te testen. In beide suites vind je een berg aan effecten.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

iphone bassen....

Bericht door Rieno »

Maar de aansluitmogelijkheden naar het iOS-apparaat zijn kut of duur :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

iphone bassen....

Bericht door Muziekschuur »

Ik heb een irig voor 9,95 euro ooit gekocht...

https://www.miniinthebox.com/nl/audio-in ... 0wodSpEIpg

Hier 8 euro...

Dit dingetje, je bas snoer en de oortjes van je telefoon... En voila.

Ook wet dry wet is heel lekker met zoiets. De irig als stereo en je gewone basversterker als center/dry. Werkt mooi. Ik gebruik dan een digitech pedaaltje als splitter & boost. Die pedalen hebben twee uitgangen...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

iphone bassen....

Bericht door Rieno »

Precies wat ik zeg: of je hebt een beroerd ding (die iRig is afschuwelijk, heb ik zelf ook), of je betaalt de hoofdprijs. Dan kun je beter investeren in hardware voor aan je echte computer..
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

iphone bassen....

Bericht door basloze fret »

Rieno schreef:Precies wat ik zeg: of je hebt een beroerd ding (die iRig is afschuwelijk, heb ik zelf ook), of je betaalt de hoofdprijs.
Valt wel mee. Ik heb zelf gekozen voor een Steinberg UR22 mk2 audio interface en gebruik die voor mij iPhone en iPad. Kost 122 euro plus 30 euro (!!) voor een klote Apple kabeltje dat je nergens anders kan kopen (zo zijn ze van Apple dan wel weer). Dat is in totaal geen godsvermogen. De apps zijn tegenwoordig ook heel goed.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

iphone bassen....

Bericht door Muziekschuur »

Ik heb ook een UA11mk2 van Roland. Maar ik geloof niet dat ik een beter geluid heb als met de irig. Ik denk ook alleen aan de irig voor thuis oefenen. Heerlijk een lijstje met 40 mp3'tjes in een map. De GK plugin aan en s'avonds even in een andere kamer lekker ff bassen. Als je dan je iPhone gebruikt en de irig dan is het een setje wat zo in je tas van je bas past. Hebben je kinderen een iPod die ze niet meer gebruiken omdat ze pa's iPad hebben gejat, dan kan dat ding definitief verdwijnen in pappa's bascase.....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

iphone bassen....

Bericht door Muziekschuur »

Damn. De Roland UA11MK2 werkt niet via de native instruments kabel.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie