podium verlichting

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

podium verlichting

Bericht door samuel »

Binnenkort mag voor mijn werk nieuw podium verlichting aanschaffen.
Ik weet niet of er hier ook mensen zijn die er ook hiermee ervaring hebben.

zelf heb ik uiteraard het een en ander kunnen uitzoeken maar de keuze is niet bepaald erg breed.
Wat ik zoek is iedergeval een LED rgbw lamp voor het front en rgb achter...momenteel valt de keuze op de CLF XENA lamp voor het front
Graag wil ik uiteraard het ook eens in het echt zien en met andere lampen kunnen vergelijken.

hebben jullie nog tips waar je je goed kan voorlichten en waar er ook een goede showroom?
Het enigste wat ik heb kunnen vinden is fairlight in bemmel.

iemand nog iets?
alvast bedankt
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

podium verlichting

Bericht door AmericanIdiot »

Je zou Ampco-Flashlight eens kunnen bellen voor de mogelijkheden, die hebben een heel leger aan verlichting en verkopen ook regelmatig spullen. Je kunt vast een keer een show bijwonen waar je verschillende zaken in actie kunt zien.

Bij de RGB led parren heb je types die opgebouwd zijn uit echte RGB LED's en de goedkopere die een verdeling hebben tussen de gewone rode, groene en blauwe LED's. Die CLF's zijn van het eerste type en dat zijn mooie dingen. Grote voordelen van LED parren: weinig warmte ontwikkeling op het podium (prettig voor de muzikanten), laag stroomverbruik en robuust.

Ik weet niet wat je budget is en ga je het met DMX aansturen?
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

podium verlichting

Bericht door samuel »

budget is 10.000 en wil het graag dmx aansturen dus komt ook nog een lichttafel erbij.
Gebruikersavatar
Robert Homan
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 apr 2004, 19:34

podium verlichting

Bericht door Robert Homan »

Xena's zijn professionele LED-parren van 320 euro per stuk!! Tenzij jullie op het werk écht profi dingen doen op dat podium, is dat wel erg overdreven. Je koopt voor een paar tientjes apparaten die ongeveer hetzelfde kunnen. Ik snap dat die tien mille niet uit jouw portemonnee hoeft te komen, maar vergis je niet in de mogelijkheden met dat budget. Voor 10.000 euro kun je écht een serieuze en grote lichtset aanschaffen. Mits je niet naar een gehaaide leverancier stapt en laat merken dat je er de ballen verstand van hebt. Zoals je hier eigenlijk ook doet zeg maar ;-)

Heb jij in je muziek-netwerk geen technische mannetjes rondlopen die je hiermee kunnen helpen? Of kun je wellicht iets uitgebreider hier een idee geven van wat er precies uitgelicht moet worden? Hoe groot/hoog de ruimte is, wat er precies uitgelicht moet worden, hoe veel stroom er is, dat soort basic info. Ik kan op basis van die info wel wat kreten roepen die ervoor zorgen dat je dat geld een stuk beter besteed. Een trussje met 8 parren achterop is uiteraard prachtig, maar als je voor hetzelfde geld de complete achterkant aankleed met spots, intelligent licht, FX, doeken, etc. dan wist ik het wel ;-)

De valkuil van andermans geld uitgeven is vaak dat er geen rem op impulsaankopen zit. De rem die er normaal gesproken voor zorgt dat iemand geen LED parretjes van meer dan 300 euro per stuk koopt maar liever nog even rondkijkt naar opties die beter aansluiten bij de toepassing.
Plaats reactie