In ear advies

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Re: In ear advies

Bericht door samuel »

Ik gebruik sinds kort de ashdown original DI,cinepaq c4 en een sennheiser G4 set, verders geen amps en speakers meer. met een totaal geluidje van de hele band en ik zelf ietsje harder.helemaal top.
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: In ear advies

Bericht door Slashhead »

Ik gebruik de Fender FXA-7 als in ear (staat de laatste maanden in de uitverkoop, ivm nieuwe productlijn) in combinatie met een Sennheiser G4 set. Als pre-amp (DI) heb ik een Avalon U5. De mix doe ik zelf. Ik houd er niet van als ik overgeleverd ben aan de geluidsmannen. Hoezeer ik ze ook respecteer. Ik krijg een monitorlijn (gebalanceerde totaal mix, zonder bas) van hen. Dit gaat, samen met een lijnuitgang van de Avalon, mijn mixer in (Studiomaster Digilive 16RS) Ik houd niet van mixers op wifi, teveel gekloot naar mijn mening. Soms wel 20+ netwerken of de een drukt de ander weg..
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Re: In ear advies

Bericht door klaasvaak »

Mijn rechterdopje zakte steeds uit met optredens. Niet zo fijn, ik kon geen goede mix meer maken en mijn definitie in mijn basgeluid was totaal weg.
Gisteren met en nieuw rechterdopje gespeeld.... heerlijk, alles was weer helder afgesteld op de wensen van mn gehoor.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1019
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Re: In ear advies

Bericht door Jimb »

Ik ben mijn vorige Shure setje doppen kwijtgeraakt :( Bij het ombouwen tussen de bands zijn ze ergens verdwenen en niemand van het podium of band die na ons speelde is ze tegen gekomen.

Ben nu aan het kijken naar vervanging en twijfel tussen de Shure SE846 en de hier aangekaarte cinepaq. Heeft er iemand hier toevallig ervaring met beide systemen?

We spelen nu alweer een tijdje met een X32 rack versie, waarbij we alle kanalen via XLR splitblock of via ethernet (X32 FOH) binnen krijgen, even snel de inputs afstellen mochten er andere microfoons voor de instrumenten staan an meteen je eigen mix hebben is erg fijn.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: In ear advies

Bericht door Rob66 »

Ik zag dat de Shure behoorlijk aan de prijs is. Dan zou ik toch voor de op maat gemaakte Cinepaq IEM's gaan.
Zelf heb ik nu de Fender FXA2 en FXA5. De FXA2 is meer bassig en bevalt mij meer dan de 5. Die is meer neutraal. En ook weer een stuk duurder. Helaas zijn deze modellen niet meer, ze zijn vervangen door een nieuwe serie Fender IEM's.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Haico

Re: In ear advies

Bericht door Haico »

Jimb schreef: 27 mar 2019, 08:27 Ben nu aan het kijken naar vervanging en twijfel tussen de Shure SE846 en de hier aangekaarte cinepaq. Heeft er iemand hier toevallig ervaring met beide systemen?
Ja. Ik heb gewerkt bij het bedrijf die de drivers heeft ontwikkeld voor de SE846. En die ook de drivers maakt voor o.a. Cinepaq.

Wat wil je weten?

De SE846 in ears zijn te gek! Écht waarde voor je geld. De SE535 zijn tegenwoordig scherp geprijsd en zijn ook erg fijn voor bas op het podium.

Ik vind custom in ears toch wel even een andere gradatie. Als ze goed zitten (fit is alles!), dan zijn ze fijner voor professioneel gebruik dan universal fit earphones. Pasvorm. Isolatie. En de service die Luc (van Cinepaq) biedt.
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: In ear advies

Bericht door Slashhead »

De "oude" Fenders zijn er nog wel

De FXA7 is ook heel bassig, loeistrak en lijkt oneindig te gaan... Dit type gebruik ik ook en voldoet uitstekend in combinatie met de Sennheiser IEM G4.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8240
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: In ear advies

Bericht door Mach1 »

Zouden die even goed zijn als de Cinepaq IM3?
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: In ear advies

Bericht door Slashhead »

Je kan ze proberen en niet goed dan retour. Customs kan je niet retour sturen.
Het zijn aurisonics, nu Fender. Lees wat reviews zou ik zeggen en dan valt je op dat ze bass heavy zijn. En dat is precies wat je nodig hebt. De bas is echt ongelooflijk van deze dingen en ik ben echt een enorme pietlut als het op geluid aankomt. Zorg dat je niet te grote dopjes erop zet zodat ze goed je oor in gaan. Het sluit daarna ook goed af.
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Re: In ear advies

Bericht door Nicky »

Iemand bekend met de oude Sennheiser EW300-set? Ik kan er eentje voor 200 euro kopen en voor een paar tientjes erbij ook met vlag. Aangezien ik totaal niet thuis ben in dit soort dingen maar het wel wil gaan gebruiken voor mijn werk als lichttech (evt voor clicktracks of iets dergelijks). Heb meerdere systemen in die prijsklasse nieuw gezien maar lees dat die vaak toch matig geluid hebben en qua ruis ook niet echt goed zijn. Kan hem wel uitproberen waarschijnlijk maar om nou naar de andere kant van het land te rijden voor een testje wordt mij iets te pricey. Het gaat om deze; https://link.marktplaats.nl/m1392182838. Als iemand er advies op heeft of suggesties voor een betere dan hoor ik dit graag!
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Haico

Re: In ear advies

Bericht door Haico »

Ik zou niets kopen in de UHF band. Zeker niet zo relatief hoog.

Je kan er gif op innemen dat ergens komende jaren deze frequentieband gebruikt gaat worden voor mobiel dataverkeer.

Mijn advies: niet deze kopen.
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Re: In ear advies

Bericht door Nicky »

Duidelijk! In welke band zou ik het dan beter kunnen zoeken? Ben totaal niet thuis in dergelijke systemen.

En is er niet altijd een risico dat banden gebruikt gaan worden voor andere doeleinden of valt dat wel mee?
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: In ear advies

Bericht door phoerd »

Nicky schreef: 29 mar 2019, 13:25 Duidelijk! In welke band zou ik het dan beter kunnen zoeken? Ben totaal niet thuis in dergelijke systemen.

En is er niet altijd een risico dat banden gebruikt gaan worden voor andere doeleinden of valt dat wel mee?
In ieder geval lager dan 700 MHz, die hele band gaat vanaf 2020 problemen opleveren.
Voor zover ik weet zijn er in de lagere banden nog geen plannen die te gaan verkopen, maar garantie tot de deur ...
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Re: In ear advies

Bericht door Nicky »

Check, dan ga ik op zoek naar een alternatief! https://link.marktplaats.nl/m1392475300 nu oog op deze. Een iets nieuwer setje met volgens mij wel betere frequenties. Eens kijken wat eruit komt! Dank voor de hulp!

Edit: Ik heb het overzicht Microfoonbanden gevonden en daarin staat dat ik de frequenties van die Sennheiser niet eens mag gebruiken. Die Shure heeft gelukkig nog wel een hoop plekken waar ie op zeker 2 kanalen kan en sommige steden 4.
Laatst gewijzigd door Nicky op 29 mar 2019, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: In ear advies

Bericht door BassKees »

Heb net een setje Shure SE215 gekocht. Nou wennen aan de schuim dopjes.
Plaats reactie