In ear advies

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

In ear advies

Bericht door Mach1 »

Op MP staat de EW300 G1. De oude versie.

Van de gitaarversie heb ik dezelfde gehad en die ruisde en gaf mijn bas niet goed door naar de ontvanger; een kabel klonk veel beter.
ik ben dus benieuwd of de in-ear versie wel heel goed is of dat ik beter nieuw een wat goedkoper merk kan kopen.

Ik heb mijn gitaarversie, en dat is al tig jaar geleden, verkocht voor 100 euro omdat ik het een rot ding vond.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
RobertG
Berichten: 166
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:32

In ear advies

Bericht door RobertG »

Ik heb een klein jaar geleden tweedehands een Shure PSM700 systeem gekocht. Worden misschien wel vaker aangeboden. Ik gebruik deze ook met de genoemde Shure doppen. Werkt voor mij prima; ik ervaar nauwelijks ruis o.i.d. en de klank is behoorlijk goed. Wel is (zoals de handleiding zegt) echt van belang dat de ontvanger in de buurt staat, liefst zonder obstakels ertussen. Bij onze band is de ontvanger ingebouwd in een rack (antennes ook op de voorkant) dat aan de zijkant van het podium staat, en dan gaat het probleemloos.

Enigszins off-topic: ik blijf het onprettig vinden dat je zo afgesloten wordt van de rest van die wereld met die doppen in. Er schijnen van die op maat gemaakte doppen te zijn met een "ambient" filtertje erin waardoor je in feite een op maat gemaakte gehoorbescherming (bijvoorbeeld -10dB of /15 dB) hebt waar je nog signaal aan toe kan voegen. Maar ja, die kosten ruim 600 euro... wel een risico om zoiets aan te schaffen als je niet zeker weet of het bevalt :(
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

In ear advies

Bericht door Concorde »

Klopt Robert! Je wereld wordt 'wat kleiner' als je met doppen in speelt.
M'n gitarist klaagde zaterdag al dat we minder oogcontact hebben...
Komt toch omdat je meer in de eigen wereldje zit (en omdat ik me retegoed moet concentreren omdat ik sinds kort 5-snarig speel....) :facepalm:
Voordeel is wel weer geen rondzingen, minder speakers sjouwen, selectiever horen, geluidsdemping.... love it.....
Maar is inderdaad off-topic.... :wink:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1019
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

In ear advies

Bericht door Jimb »

Zit nu 1,5 jaar op in ear (sinds mn oren na een operatie wat gevoeliger zijn). Onze zanger had het al wat langer en nu gaat ook een van de gitaristen over (vanwegen gehoor problemen).

Ik heb zelf de Shure 535 doppen, die zijn wel heel fijn met goede basweergave (ook niet boomy maar gewoon goed in definitie en balans) en een PSM900 setje, gelukkig via marktplaats voor een gunstige prijs kunnen vinden met BTW bon.

We hebben nu sinds kort ook zelf een Behringer XR18 gekocht zodat we iedreen zelf zijn eigen mix kan maken zonder steeds naar de geluidsman te hoeven zwaaien. Volgened week gaan we het voor het eerst proberen bij een optreden.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

In ear advies

Bericht door Concorde »

Ideaal hè! Wij hebben de X32 Producer, en op m'n Iphone de X32q-app.
Afgelopen zaterdag voor het eerst die app geprobeerd, en dat werkt geweldig!
Gaat je wel bevallen! :wink:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

In ear advies

Bericht door Joreeeen »

Jimb schreef:Zit nu 1,5 jaar op in ear (sinds mn oren na een operatie wat gevoeliger zijn). Onze zanger had het al wat langer en nu gaat ook een van de gitaristen over (vanwegen gehoor problemen).

Ik heb zelf de Shure 535 doppen, die zijn wel heel fijn met goede basweergave (ook niet boomy maar gewoon goed in definitie en balans) en een PSM900 setje, gelukkig via marktplaats voor een gunstige prijs kunnen vinden met BTW bon.

We hebben nu sinds kort ook zelf een Behringer XR18 gekocht zodat we iedreen zelf zijn eigen mix kan maken zonder steeds naar de geluidsman te hoeven zwaaien. Volgened week gaan we het voor het eerst proberen bij een optreden.
Ik heb ook de XR18, beste aankoop ooit! :D
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

In ear advies

Bericht door Mach1 »

Ik zie door de bomen het bos niet meer; welke frequentie moet ik nou hebben om er jaren mee vooruit te kunnen? En welke niet?
Er wordt genoeg aangeboden...

Help!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

In ear advies

Bericht door tjoepatjoep »

Tussen 863-870 is t enige dat nog vrij is in de oude band. Nieuwe systemen hebben een andere band.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

In ear advies

Bericht door LeftyJ »

Systemen in die frequentieband zijn nog goed te vinden en zijn in prijs gedaald. Ik heb zelf een Sennheiser G3 die op 780-820 zit, en zolang ik onder de 790 blijf werkt hij perfect.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

In ear advies

Bericht door Joreeeen »

Bij Thomann kan je onder (bijna) elke set selecteren welke bandbreedte je wenst te gebruiken. Deze geeft dan aan in welke landen je deze wel en niet mag gebruiken, al dan niet met licentie.

Zie bijvoorbeeld de LD Systems MEI 1000 G2: https://www.thomann.de/nl/ld_systems_me ... rch_prv_13
Is ook te vinden bij de Shure PSM 900 L6 https://www.thomann.de/nl/shure_psm_900 ... m_352857_0

Met de 863-865 band zit je, volgens mij, het veiligst (zeker in België, voor Nederland ligt dit anders, daar zijn meer banden beschikbaar)
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

In ear advies

Bericht door Mach1 »

Bedankt heren!

Ik ben voor de JTS Siem gegaan die op mp staat. Betrouwbare info van verkoper en goede berichten over gelezen. Is geen heel goedkoop ding nieuw dus ik heb er wel vertrouwen in.
Wordt voor 250 euro bij me thuis gebracht. Netjes toch?
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

In ear advies

Bericht door Concorde »

Da's wel een leuke set voor het geld.
Laat je even weten hoe die bevalt? misschien is het iets voor onze zangeres! Die twijfelt al heel lang.... (wil altijd veel monitor, en vervolgens gaat alles feedbacken)
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

In ear advies

Bericht door Mach1 »

Zekers! Volgend weekend ga ik hem testen bij het optreden.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

In ear advies

Bericht door Lacertus »

Concorde schreef:(wil altijd veel monitor, en vervolgens gaat alles feedbacken)
Type microfoon is hier ook heel belangrijk.
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

In ear advies

Bericht door Concorde »

Lacertus schreef:
Concorde schreef:(wil altijd veel monitor, en vervolgens gaat alles feedbacken)
Type microfoon is hier ook heel belangrijk.
SM58.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Plaats reactie