In ear advies

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8209
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

In ear advies

Bericht door Mach1 »

Wie kan me een advies of tip geven voor een goed werkend (geen ruis of brom en zeker geen ingebouwde limiter die de zaak doet inzakken zodra er wordt gespeeld) in ear systeem? Moet het nu juist wel UHF of niet zijn? Ik lees verschillende berichten.
Graag ook niet te duur; het is een moetje.

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Erwin
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

In ear advies

Bericht door Concorde »

Ik speel sinds kort in-ear met een bedraadde Behringer van €48,- : https://www.thomann.de/nl/behringer_pow ... r_337109_0
En een goed setje oordoppen van Shure, de SE215, van €109,- : https://www.thomann.de/nl/shure_se215cl ... 5_262382_4

Ben je voor €157,- klaar!
En het bevalt mij erg goed!
Afgezien van het gemis aan contact met publiek en bandleden, maar da's weer een andere discussie.
De demping van de drummer is weer een geweldig voordeel!
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

In ear advies

Bericht door LeftyJ »

Niks mis met een limiter zolang je de levels goed hebt staan en hem niet in het rood jaagt. Vrijwel alle draadloze systemen hebben dat, en het werkt prima als je de boel maar goed afstelt. Dus niet te hard uitsturen vanaf de mixer, input level op je zender niet te hoog, en je beltpack wat harder als het dan te zacht voor je wordt.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8209
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

In ear advies

Bericht door Mach1 »

Ik speel momenteel bedraad en daar wil ik juist van af. Die Shure is een goede tip! Thanks.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8209
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

In ear advies

Bericht door Mach1 »

LeftyJ schreef:Niks mis met een limiter zolang je de levels goed hebt staan en hem niet in het rood jaagt. Vrijwel alle draadloze systemen hebben dat, en het werkt prima als je de boel maar goed afstelt. Dus niet te hard uitsturen vanaf de mixer, input level op je zender niet te hoog, en je beltpack wat harder als het dan te zacht voor je wordt.
Ik ken het en dat werkt inderdaad het beste. Ik heb gewoon een negatieve ervaring met een Shure systeem. Hoop ruis als je niet speelde en bij de eerste inzet een enorm ingekakte sound. Wil nu weer eens proberen maar dan goed en met goede oortjes.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

In ear advies

Bericht door Joreeeen »

Ik gebruik de LD Systems MEI 1000 (https://www.thomann.de/nl/ld_systems_me ... arch_prv_4). Ik gebruik speel heel graag over deze set. Het geluid is goed, en ik merkte niet het verschil (in live situatie) met een duurder Shure systeem. Brompjes en ruis heeft elke in ear wel wat last van denkik, zeker als je met een aardingsprobleem zit. Uiteindelijk heel tevreden over deze set! Ik gebruik hem met Shure SE315, maar binnekort bestel ik IEM op maat ;)
Dingwall / Sandberg / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

In ear advies

Bericht door Kaasknaap »

Die shure se215 geven niet een geweldig geluid wat betreft bas. Heb ze zelf ook. Alhoewel absoluut niet ontevreden met zo'n prijskaartje. Ik zet zelf altijd bas dan wat harder dan de rest in mijn oren, dan werkt het geweldig!
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

In ear advies

Bericht door Concorde »

Het enige nadeelvan die Shure 'doppen' vind ik het indoen ervan.
Voor een snelle soundcheck gebruik ik altijd een setje walkmandopjes, en tijdens het 'echie' de Shures.
Heb ook een blauw en rood stukje tape om de draad gedaan, scheelt weer zoeken...
Maar is ook een stukje gewenning.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8209
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

In ear advies

Bericht door Mach1 »

Het hoeft voor mij ook geen geweldig boomy laag te zijn. Als het maar wel het laag van de bas aankan en niet gaat vervormen of meeresoneren intern zoals bij goedkope walkmanoortjes. Hoe is dat bij jullie?
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

In ear advies

Bericht door Concorde »

Zéker niet boomy, En zoals Kaasknaap al zegt, geen overdreven vette bas.
Maar wat mij betreft goed definieerbaar, en ik kan er wel een lekkere mix van maken.
Ik heb een app op m'n telefoon waarmee ik inlog op de (digitale) tafel, en kan ter plekke m'n mix aanpassen. Ideaal!
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

In ear advies

Bericht door Muziekschuur »

Mach1 schreef:
LeftyJ schreef:Niks mis met een limiter zolang je de levels goed hebt staan en hem niet in het rood jaagt. Vrijwel alle draadloze systemen hebben dat, en het werkt prima als je de boel maar goed afstelt. Dus niet te hard uitsturen vanaf de mixer, input level op je zender niet te hoog, en je beltpack wat harder als het dan te zacht voor je wordt.
Ik ken het en dat werkt inderdaad het beste. Ik heb gewoon een negatieve ervaring met een Shure systeem. Hoop ruis als je niet speelde en bij de eerste inzet een enorm ingekakte sound. Wil nu weer eens proberen maar dan goed en met goede oortjes.
Typische te hoge gain. Had je zo zachter kunnen zetten...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8209
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

In ear advies

Bericht door Mach1 »

Dat heb ik natuurlijk geprobeerd.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

In ear advies

Bericht door tjoepatjoep »

Mijn tip voor een klein budget....

Sennheiser G1. Tweedehandsje. Worden zo nu en dan aangeboden. Zoek degene met het frequentiegebied 790-870. Daarvan kun je de laatste 863-870 nog prima gebruiken. Kosten max. 150€...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8209
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

In ear advies

Bericht door Mach1 »

Staat er eentje op MP voor 250.
Ik heb zo'n set lang geleden gehad voor mijn bas maar dat vond ik geen succes; bleef weinig van het oorspronkelijke basgeluid over.
Is deze qua geluid beter dan een nieuwe MEI 1000? Of kan ik dan beter iets meer uitgeven en nieuw kopen?
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

In ear advies

Bericht door tjoepatjoep »

Wacht ff, je hebt t toch niet over een gitaarzender, toch? De IEM G1 bedoel ik.

Weinig over van t basgeluid? Dat zal voor een groot gedeelte aan je dopjes liggen lijkt me...?
Ik draai over het algemeen wel altijd wat sub erbij op de basgitaar en dan klinkt ie naar tevredenheid.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Plaats reactie