In ear advies

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: In ear advies

Bericht door BassAgent »

Daar heb ik totáál geen last van. Juist omdat ik kan bewegen over het podium en altijd mn eigen geluid heb kan ik meer met anderen bezig ben zonder dat ik de hele tijd ander/minder geluid heb.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: In ear advies

Bericht door Erelid »

Hoe zeg je dan wat tegen elkaar?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: In ear advies

Bericht door BassAgent »

Hard brullen, maar dat moet als je op floor monitors speelt ook omdat er dan meer podiumgeluid is. Bovendien heb ik dan oordoppen in dus hoor ik ook minder :) En als het echt belangrijk is doe ik een doppie uit, maar eerlijk gezegd is dat bijna nooit zo. Ik praat niet zoveel met mn bandleden op het podium.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: In ear advies

Bericht door nangyala »

Ik had dat 'eilandgevoel' ook, maar daar wen je al snel aan. Met die hedendaagse rock die ik speelde was een clicktrack een must en dan moet je wat zaken opgeven zoals het basgeluid via een cabinet. Hoe prettig in-ear ook was/is. er gaat niets boven het geluid wat gevormd wordt door speakers.

En tussentijds communiceren hoeft niet als je goede afspraken hebt, een glimlach tijdens het spelen zegt genoeg.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: In ear advies

Bericht door tjoepatjoep »

bazz59 schreef: 08 jul 2017, 08:36 Vraag mij af of je met in ears niet een heel deel van het gebeuren verliest ? wat ik merk , ben de enige die in de band nog met monitor speelt, dat je nog moeilijk met elkaar kan comuniceren en dat ze precies in hun eigen wereldje teruggetrokken zijn tijdens het spelen .
Dat is zeker het geval. Kan ik beamen. Echter, voor de strakheid (je hoort élk foutje van iedereen, mits een goede mix) en vooral ook de zang is IEM echt een uitkomst.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: In ear advies

Bericht door aap »

Erelid schreef: 08 jul 2017, 10:30 Hoe zeg je dan wat tegen elkaar?
Zou je kunnen doen middels een talkbalk microfoon.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: In ear advies

Bericht door BassAgent »

Dan zou iedereen een extra microfoon moeten hebben, dat lijkt me wat ondoenlijk voor de technicus :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: In ear advies

Bericht door tjoepatjoep »

Nee joh, gewoon op een standaard achterop de bühne kan toch?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: In ear advies

Bericht door Erelid »

Volgens mij is "even oortje uit" dan toch makkelijker dan dat iedereen naar de "interruptiemicrofoon" gaat lopen :wink:
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Re: In ear advies

Bericht door Stinky »

Echter, voor de strakheid (je hoort élk foutje van iedereen, mits een goede mix) en vooral ook de zang is IEM echt een uitkomst.
euh...gewoon eens serieus luisteren naar mekaar in het rephok doet al wonderen, hoor.....vroeger had je ook geen in ears en toen lukte het ons ook nog om strak te spelen.... :mrgreen:

en een ieder die het "eilandjes gevoel" bagatelliseert ziet naar mijn idee over het hoofd hoe belangrijk het is om juist "samen te zijn" op het podium.
ik pik de bandjes er zo uit vanuit het publiek bekeken die allemaal met oortjes gewoon hun partijtje spelen op hun eilandje....

iem is gewoon een andere manier van monitoring, een keuze, geen noodzaak, tis geen end-of-all-things, geen wondermiddel en het is duur en het een paar flinke nadelen.
voor mij, en vele andere ouwe rotten, heeft het uiteindelijk niet gebracht wat het zou brengen en spelen we nog steeds of weer terug met floor monitoring.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: In ear advies

Bericht door basloze fret »

Ik kan het me wel voorstellen dat eilandjes gevoel. Ik heb wel eens met koptelefoons gerepeteerd met een band en had meer het gevoel dat ik met een CD aan het meespelen was. Het gevoel is toch echt anders dan bij speakers of echte monitors. Misschien is het een kwestie van wennen. Maar misschien geeft het wel minder 'kick'.
nangyala schreef: 08 jul 2017, 19:49 Ik had dat 'eilandgevoel' ook, maar daar wen je al snel aan. Met die hedendaagse rock die ik speelde was een clicktrack een must en dan moet je wat zaken opgeven zoals het basgeluid via een cabinet. Hoe prettig in-ear ook was/is. er gaat niets boven het geluid wat gevormd wordt door speakers.

En tussentijds communiceren hoeft niet als je goede afspraken hebt, een glimlach tijdens het spelen zegt genoeg.
Dat verbaal communiceren (tijdens een repetitie) is in de meeste gevallen echt wel belangrijk. Tenzij je gebarentaal kent en je je bandleden zo hele verhalen kan vertellen, los je niet alles op met een glimlach of een oogwenk.

Ook hoeft niet perse de hele band de click track te horen natuurlijk. Alleen de drummer. Ik denk dat het zelfs beter werkt voor de strakheid als maar 1 man de clicktrack heeft. Tenzij je net als U2 een stem op je in ear wil die precies zegt over hoeveel maten het refrein komt.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: In ear advies

Bericht door Erelid »

basloze fret schreef: 10 jul 2017, 12:11 Tenzij je net als U2 een stem op je in ear wil die precies zegt over hoeveel maten het refrein komt.
Geintje toch zeker?....
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: In ear advies

Bericht door basloze fret »

Nee helaas geen geintje dus...

Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: In ear advies

Bericht door AmericanIdiot »

Contact met je bandleden is heel belangrijk, zeker de interactie bas en drums. Ik heb een band verlaten na 1 optreden, die drummer bleef stoiceins voor zich uitkijken, ik kreeg geen enkel contact en hij bleef maar alles op zijn tempo spelen...jammer.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: In ear advies

Bericht door Erelid »

basloze fret schreef: 10 jul 2017, 15:13 Nee helaas geen geintje dus...
Jeetje... Een soort Guitar Hero spel met een echt vlietuig..
Plaats reactie