Meer Gas dan skills

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Meer Gas dan skills

Bericht door dejohan »

McG schreef:Ik kom er steeds meer achter dat ik meer spullen dan vaardigheden heb.
Mijn -ietwat metafysische - mening:
Spullen en vaardigheden zijn twee kwalitatief verschillende eenheden, je kan daar niet mee rekenen, vergelijken of afwegen.
Je kan spullen niet aftrekken van de vaardigheden en als je dan onder 0 uitkomt zeggen: "ik heb te dure spullen voor het niveau dat ik speel".

Dat wil zeggen dat dure spullen en nul vaardigheden toegelaten zijn, en bakken talent op een Chinese Squier ook. Al is dat laatste waarschijnlijk een stuk zeldzamer.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Meer Gas dan skills

Bericht door A-lex »

ik zie het als een holistisch iets, goed en inspirerend materiaal gaat me verder brengen dan niet-inspirerend moeilijk spelend materiaal
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Meer Gas dan skills

Bericht door Erelid »

Makkelijk materiaal wat niet inspirerend is wordt ook niks.

We hebben wat opnames gemaakt me de band.. niet best.. :facepalm:

En we hebben best mooie spullen :oops:
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Meer Gas dan skills

Bericht door didi »

Toch proef ik uit de openingspost dat de vragensteller zich afvraagt of hij niet wat meer geld in lessen moet steken in plaats van in spullen. Een legitieme vraag. Wat extra kennis, techniek en inzicht kan het speelgenot ook wel degelijk vergroten.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Meer Gas dan skills

Bericht door Erelid »

En spelen, spelen en nog eens spelen. Oefenen dus. Want anders heeft les ook geen zin.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Meer Gas dan skills

Bericht door MaartenV »

didi schreef:Toch proef ik uit de openingspost dat de vragensteller zich afvraagt of hij niet wat meer geld in lessen moet steken in plaats van in spullen. Een legitieme vraag. Wat extra kennis, techniek en inzicht kan het speelgenot ook wel degelijk vergroten.
:stupid:
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Meer GAS dan skills

Bericht door Unlord »

Welke gear je hebt is niet alleen te relateren aan je skills. Neem vooral ook je financiële situatie mee. Als je "niet zo goed bent" (wat dat ook moge betekenen), dan is het wat mij betreft prima als je lol haalt uit thuis lekker rossen op je Ken Smith. Mijn ervaring is dat een goeie bas me meer inspireert dan een "mindere" (subjectief in sommige gevallen).

Zelf heb ik me, na het uitproberen van zo'n 60 bassen over 18 jaar tijd, nu beperkt tot een bas of 8 waar ik echt slecht afstand van kan doen. Allemaal inspireren ze me. En 6 van die 8 zijn (tweedehands) onder de 1000 euro gekocht.

Ben ik die bassen waard? En dan met name de 1000+ bassen? Interesseert me eigenlijk geen flikker. Ik kon ze betalen en ik speel er graag op. Is een ander beter dan ik? Vast wel. Ben ik slechter dan een pro? Ongetwijfeld. Ben ik een kutbassist? Tsja, vast wel als je een pro naar mijn spel laat luisteren en haar mij laat beoordelen.

Punt is dat mijn bassen bespeeld worden. Daar gaat het om. Ik heb, naast die 8 favorieten, nog een stuk of 4 subfavorieten. Die zou ik het liefst ook houden, maar dat doe ik toch niet. De grens is voor mij bereikt met 8 stuks. Dat past nog. Zowel fysiek als mentaal.

Gisteren heb ik trouwens impulsief een bas gekocht die zich meteen in mijn top 3 heeft geschaard. Een droombas, zeg maar. Ik dacht dat ik geen GAS meer had, maar toen deze zich aanbood, moest ik er op zijn minst gaan kijken. En hij stelt in geen enkel opzicht teleur.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Meer Gas dan skills

Bericht door Erelid »

Nou zijn we wel even benieuwd naar die nieuwe bas natuurlijk..
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Meer Gas dan skills

Bericht door ejp »

ik speel nu ruim 35 jaar bas (met enkele rustperiodes) kan ik nu spelen? ik weet het niet.

ben ik een dure bas waard? ik weet het niet,

onlangs een "goedkope" Squier p-bass special voor 100 euro gekocht. in mijn oren klinkt ie als het tienvoudige. kan ik mij dus een dure bas veroorloven?

ik weet het niet. Als ik maar plezier beleef met het basspelen. of dat nu een krijgertje als bas is of dat ik er 3 maanden krom voor moet liggen, ik wil lol hebben en er plezier aan beleven!!

mijn duurste bas ooit was 150 euro (9e hands misschien, maar dat maakt niet uit als ie altijd goed behandeld is) , linkshandig is sowieso lastiger te vinden.

EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Meer Gas dan skills

Bericht door Unlord »

Erelid schreef:Nou zijn we wel even benieuwd naar die nieuwe bas natuurlijk..
Komt wel. Heb nog geen foto's gemaakt. Spelen gaat nu even voor :-)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Meer Gas dan skills

Bericht door Muziekschuur »

Meer gear dan skill. Dat moge duidelijk zijn....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Meer Gas dan skills

Bericht door SpcMnk »

Ik vind het eigenlijk wel een goed streven om meer gear te hebben dan skils.
Snel nog wat bijleren, dan moet ik weer nieuwe gear kopen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Meer Gas dan skills

Bericht door Lacertus »

Da's wel een mooie benadering ja...
Wat dat betreft heb ik meer dan ruimte genoeg om mijn skillz te laten groeien. :jaaaaa:
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Meer GAS dan skills

Bericht door basloze fret »

Unlord schreef:Zelf heb ik me, na het uitproberen van zo'n 60 bassen over 18 jaar tijd, nu beperkt tot een bas of 8 waar ik echt slecht afstand van kan doen.
Het is maar wat je beperkt noemt! :D
SpcMnk schreef:Ik vind het eigenlijk wel een goed streven om meer gear te hebben dan skils.
haha...dat is een raar streven. Het is een stuk moeilijker om iets bij te leren dan om bassen te kopen. Bassen kopen kan iedereen...mits je geld hebt natuurlijk. Als je het basgitaarforum bekijkt lijkt dat inderdaad wel het streven. Er wordt meer geluld over bassen en spullen dan over technieken en spelen en theorie etc. gezien de geringe belangstelling voor het techniek forum. :D
Laatst gewijzigd door basloze fret op 08 dec 2016, 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Meer Gas dan skills

Bericht door Unlord »

Ik moet toegeven dat ik alles wat ik doe met 1 bas zou kunnen. Moet dan wel een zessnaar zijn. Gelukkig heb ik die ook :-)
Plaats reactie