Meer Gas dan skills

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door dejohan »

Er zijn genoeg mensen die een hele dure raceauto kopen en daar dan niet mee gaan racen.
Of een krachtpaster van een computer om enkel te surfen of mailen.
Allemaal zonder schuldgevoel.

Maar als je een custom shop Fender koop om daar tot in het oneindige "Knockin' on a heavens' door" op te spelen... dan is er ineens dat schuldgevoel.

Raar is dat.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door didi »

Volgens mij heeft niemand daar hier last van, hoor .
Jij misschien ?
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door dejohan »

Waarom dan dit topic? Da's toch omdat men toch een beetje voelt dat je je moet verantwoorden als je duur spul koopt. Gewoon dat er iets zou bestaan als "té duur spul voor je kunnen".
Zelfs iemand die zegt "ik kan niet spelen maar ik vind het leuk en koop duur spul en trek me van niks aan".
Het feit dat hij voelt dat hij dat moet zeggen...

Allemaal toch heel irrationeel, vanuit een soort schuldgevoel. denk ik. Ik vind dat hoogst interessant.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door Pedullist »

Ik vind er niet zoveel irrationeels aan en ben er ook niet zeker van of het schuldgevoel is. Je schaft iets aan met een zeker doel. Bij muziekinstrumenten lijkt me het doel: muziek maken. Als je bereid bent om veel geld neer te tellen voor een duur instrument, dan ben je kennelijk in de veronderstelling er betere muziek (of plezieriger) mee te kunnen maken dan met een goedkoper instrument. Waarom geef je anders zoveel geld uit? Dan vind ik het niet gek dat je ook verwachtingen naar jezelf toe hebt. Als je nog geen noot goed kunt raken op een Volcano of Chery, dan zal het niet beter gaan op een high end instrument. Het ziet er alleen nog knulliger uit. Je gebrek aan techniek zal zelfs extra benadrukt worden, omdat mensen bij het zien van een high end instrument vrijwel meteen een verwachting hebben. Niet alleen muzikanten, maar ook niet-muzikanten. Trouwens niet alleen high end instrumenten, het volume alleen al roept iets op. Als collega's mij vragen hoeveel instrumenten ik heb, ben ik tegenwoordig blij dat ik een plaat heb waar ik aan kan refereren. Want zo'n 20 instrumenten...wat doe je daar dan mee? En kan het niet ook met één of twee?

Ik heb een collega met een custom hengel. Die snapt mij. :D
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door Unlord »

Ik hen een vrouw die eigenlijk veel te duur is voor mijn skills, maar toch speel ik er met veel plezier op. Ik heb me daarbij helaas moeten beperken tot 1 examplaar vanwege de wetgeving. Een custom exemplaar laten maken kost ten minste 18 jaar zonder garantie op succes.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door Pedullist »

:)

Kom je ook op de meeting? Dat we allemaal een dag lang elkaars vrouw bepotelen, en dan naar huis gaan en op het forum zeggen geen WAS meer te hebben omdat we tevreden zijn met wat we in huis hebben, om vervolgens een paar weken tóch weer een nieuwe in huis te halen?
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door Unlord »

WAS? Ik doe niet graag de was. Ik heb GAS: Girl Acquisition Syndrom. Maar naar zo'n meetup kom ik wel.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door rich13 »

Voor jullie aller veiligheid komt mijn vrouw niet.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door BassKees »

En wat vindt je vrouw daar van?
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door rich13 »

Die is het er volledig mee eens.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Plaats reactie