Meer Gas dan skills

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door Pedullist »

Ik zat ooit bij een gitarist in de band die steeds zichzelf wijsmaakte dat hij dat ene lickje wél op die andere (nieuwe/betere/paarsere) gitaar kon spelen. Uiteindelijk lukte dat nooit, omdat hij nooit de tijd nam om aan een gitaar te wennen.

Zelf ben ik meer iemand die in de loop van de jaren op laag tempo steeds weer iets toevoegt aan de collectie. Met veel wisselen of aankopen is niks mis, het kan nieuwsgierigheid stillen of je inspireren, de 'jacht' is leuk. Maar als je elke maand die kick nodig hebt van het aankopen, kun je je wel eens afvragen of er niet iets anders aan de hand is. Indien niet, prima. Maar ik observeerde op een zeker moment mijn aankoopgedrag (even de customdingen daargelaten, dat waren zeer langlopende wensen...er blijft nog genoeg over :oops: ) en zag dat er iets raars aan de hand was met me. Het was echt een vlucht, een zucht naar een kortstondige dopamine shotje om maar niet de echte realiteit of problemen onder ogen te hoeven zien. Een paar zeer lastige, maar goede gesprekken thuis en op het werk, en het blijkt een stuk rustiger weer.

Wat ik ook nog extra wil benadrukken is dat om beter te worden op een instrument, je rust en focus moet creëren. Ik ben er echt van overtuigd dat steeds wisselen de focus op het verkeerde legt. De high van een nieuw instrument uit de doos halen herken ik maar al te goed, maar die eerste weken waarin je steeds denkt 'ooooooh' zijn geen weken waar ik echt muziek ermee maak. Voor mij is het ideaal dat ik ze echt als instrumenten oppak, om gewoon muziek mee te maken. Dat je ze een beetje onvoorzichtig neerzet, niet uren aan knoppen draait, twijfelen of het 'het nou echt is', maar gewoon effectief bezig bent.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door SpcMnk »

Amen!

Daar is niets meer aan toe te voegen. dit topic kan dicht.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door Erelid »

Sanders schreef: 12 apr 2017, 12:08 @Erelid: die avatar, wtf :mrgreen:
Ja, GAS voor een mooi gebit :wink:

GAS voor gear begint aardig af te nemen de laatste tijd. Bijna alle pedalen zijn weg en daar is een B3 voor in de plaats gekomen. Genoeg voor die enkele keer dat ik een effect gebruik.
De verzameling bassen zou een stuk kleiner kunnen, ik weet alleen nog niet goed wat er dan weg kan..
Met versterkers ben ik helemaal wel klaar. Ik heb een Fender Rumble 500 topje met 2 Markbass NY121 er onder. Op een podium hoort de zaal toch het geluid van je eigen versterking niet en zo ja; dan is dit ook goed. En draagbaar. En thuis is het met 1 cab een prima oefenversterker.

Ik kan wel zeggen dat ik begonnen ben met vooral kopen en nog eens kopen :facepalm: Dat is nu wel voorbij en kopen maakt plaats voor spelen.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door didi »

SpcMnk schreef: 13 apr 2017, 10:13 Amen!

Daar is niets meer aan toe te voegen. dit topic kan dicht.
Amen !

Daar is niets meer aan toe te voegen, dit forum kan sluiten.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door Unlord »

Dit forum zelfs! Toe maar :)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door basloze fret »

Zonder GAS zou het hele forum niet bestaan denk ik. Er wordt hier vaak meer over basgitaren gepraat dan over het bespelen ervan heb ik het idee... :D

Ben het wel met Pedullist eens.
Laatst gewijzigd door basloze fret op 13 apr 2017, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door didi »

Dat heb je misschien wel heel goed gezien. Het merendeel hier kent de sites van Bax of Thomann van buiten maar weet nog niet het verschil tussen een majeur en een mineur akkoord. Je verdiepen in spel of theorie "houdt je af van je oorspronkelijkheid, je eigen sound " maar wel vijftien pedalen nodig hebben om goed te kunnen klinken. :facepalm:
Maar ik heb makkelijk praten: ik vind 95% van de basgitaren zo ontzettend lelijk dat ik niet snel last heb van GAS.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door Pedullist »

En ik vind 95% van de akkoorden zo ontzettend lelijk dat ik niet snel last heb van skills.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door wombatboter »

Ik heb gewoon zin om nieuwe dingen uit te blijven proberen...zal nooit stoppen (ik zit aan meer dan 150 bassen).
Op dit moment alleen al zijn er drie -vier bassen die ik graag zou kopen (er is er ééntje onderweg vanuit de UK) en in anderen kan ik heel snel mijn interesse verliezen.
Bij mij "helpt" het nieuwe ervan net om te blijven spelen...ik krijg zin om iets vast te pakken wanneer het nieuw is. Een Xotic kan net dezelfde klank geven als een Fender of een Carvin, toch ga ik daar wat meer uren in steken omdat het "nieuw" is. Met het geld van een verkocht instrument heb je iets anders, dus de verliezen blijven "beperkt"
Vaak koop ik bassen terug die ik vroeger al heb gehad, dan is dat maar zo...:-) Ik volg mijn goesting.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door Pedullist »

Misschien heb ik ook makkelijk praten omdat mijn interesses nogal ruim zijn. Dan weer bas, dan weer gitaar, toetsen, zingen, akoestisch, electrisch, mixen, masteren, etc. In het ergste geval: fotografie. Ik hoef die drive niet alleen uit die paar bassen te halen.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door basloze fret »

wombatboter schreef: 13 apr 2017, 16:24 ik krijg zin om iets vast te pakken wanneer het nieuw is.
dat heb ik met vrouwen... :D
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door Pedullist »

En daarom heb je een enkelband en kom je niet meer op meetings...
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door didi »

Pedullist schreef: 13 apr 2017, 16:23 En ik vind 95% van de akkoorden zo ontzettend lelijk dat ik niet snel last heb van skills.
Het pad naar onsterfelijke roem is geplaveid met hooguit drie akkoorden.

Of zoals mijn zeun's basdocent in zijn oneindige wijsheid tegen hem zei:
" popmusici spelen drie akkoorden voor duizend man, terwijl jazzmusici duizend akkoorden spelen voor drie man."
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door Pedullist »

Ik ambieer onsterfelijkheid noch roem
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Meer Gas dan skills

Bericht door Herman »

Pedullist schreef: 13 apr 2017, 16:23 En ik vind 95% van de akkoorden zo ontzettend lelijk dat ik niet snel last heb van skills.
:lol: :lol:
Plaats reactie