showtec lite 8 vraagje....

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

showtec lite 8 vraagje....

Bericht door Concorde »

Yoo....
ik heb voor onze band een gave (tweedehands) lichtset aangeschaft.
2x Showbar4, met elk 4 parren.
met een showtec lite8 regelkast.

Helaas heb ik geen handleiding bij deze regelkast...
Kan iemand mij op weg helpen?
ik hoef er geen blitse lichtshows mee te maken, maar een paar bruikbare chases.
Maar het is mij niet duidelijk hoe scenes te maken, deze in een chase te verwerken, en hoe deze dan op te roepen.

waarschijnlijk staat dit dus in de handleiding.... :?

Heeft iemand tips en/of een kopie van deze handleiding voor me?
op het net is er weinig echt bruikbaars te vinden over de lite8, echter wel over de lite8 pro....

wie helpt mij uit de brand?
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

showtec lite 8 vraagje....

Bericht door Buster »

Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

showtec lite 8 vraagje....

Bericht door Concorde »

Geweldig!
En nog in het Nederlands ook!
Super bedankt!

Groeten van een andere (rand) achterhoeker! :wink:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

showtec lite 8 vraagje....

Bericht door Buster »

:wink:
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

showtec lite 8 vraagje....

Bericht door Concorde »

En na een zondagmiddag stoeien is er een heleboel meer duidelijk! (thanx Buster...)
Er zitten ook een hoop voorgeprogrammeerde chases in die je met een band absoluut niet kunt gebruiken! (steeds 1 lamp tegelijk bijv.)
Daarentegen zitten er zo'n 9 bruikbare chases in... Veelal de combi van steeds 3 vd 4 lampen tegelijk, soms afgewisseld met een moment van 4 lampen constant.
Of gewoon domweg 4 lampen tegelijk constant aan, zonder programma.

Ik heb op het net al gevonden dat een DMX-signaal (meestal) wel via de multikabel kan, dus ik zet de kast mooi bij de boys van het geluid neer!

We hebben 2 fourbars, met elk 4 parren...(geen LED)
We hebben weinig ervaring met verlichting, en als er al verlichting was, heb ik me daar nooit zo in verdiept, omdat ik wel andere zaken heb om me druk over te maken... :wink: (of er stond een spot recht in m'n kanis....)
Ik kan vanalles vinden op het web... maar niets over de opstelling van de fourbars, indien je dus alléén maar 2 fourbars hebt.

Dus nu de volgende vraag...
Hoe zetten jullie de fourbars het liefst neer?
Recht langs het podium, wat aan de voorzijde,
of vanaf de voorkant, ietwat schuin, naar de band toe?
Of anders?....
En waarop richten?

Zaterdag spelen we weer, en ik wil niet aan het kloten komen... :oops:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Plaats reactie