Welke Superlux koptelefoon ? (bomen en bos en zo ...)

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Welke Superlux koptelefoon ? (bomen en bos en zo ...)

Bericht door padawatje »

Mijn kinderen hebben mijn Superlux HD-681B gesloopt en dus ben ik op zoek naar een nieuwe koptelefoon.
Tijdje terug heb ik op goed geluk een Philips SHL3260 gekocht, maar die voldoet niet. De schelpen zijn net iets te klein waardoor hij niet comfortabel zit en ook de klank laat te wensen over tov. mijn Superlux.

Nu ging ik even kijken op de site van Thomann en ik zie daar een dozijn Superlux modellen : HD-330, HD-660, HD-661, HD-662, HD-668, HD-669, HD-681, HD-685, ... en daarbinnen nog een aantal varianten.

Ik was van plan om er twee verschillende te kopen en de beste thuis te gebruiken als monitor bij het bas spelen.
De andere kan mee naar mijn werk om overdag wat muziek te luisteren.

Maar ik heb geen flauw idee welke ik moet kiezen ...

Iemand tips ?
Haico

Re: Welke Superlux koptelefoon ? (bomen en bos en zo ...)

Bericht door Haico »

Moet het Superlux zijn? Is er een max budget?

Ik denk dat je sowieso voor beide toepassingen een dichte koptelefoon wil.
Thuis oefenen -> Bas bouwt zich op in de schelpen, basgitaar klinkt overtuigender.
Op werk -> collega's hebben minder last van je.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Welke Superlux koptelefoon ? (bomen en bos en zo ...)

Bericht door padawatje »

Budget: zo laag mogelijk (zoals gewoonlijk). Ik was best tevreden van die HD-681B, maar nu zie ik dat er nog een heleboel andere varianten zijn.
Elk ander merk binnen die prijsklasse is ook OK, maar ik dacht dat die Superlux stiekem eigenlijk AKG's zijn ?
Haico

Re: Welke Superlux koptelefoon ? (bomen en bos en zo ...)

Bericht door Haico »

Never change a winning team, zou ik zeggen. Koop dan een HD-681B of een variant op dat type.

Superlux is niet AKG. Ze lijken erop. Net zoals Superlux nu koptelefoons heeft die lijken op Beyerdynamic, Sennheiser...etc.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Re: Welke Superlux koptelefoon ? (bomen en bos en zo ...)

Bericht door Madmac »

Ik heb door dit forum ook zo'n Superlux gekocht, maar heb daarna toch ondervonden dat er vanuit China veel beter te koop zijn voor iets meer dan dat budget. Somic is bvb een puur Chinees merk en maakt héél goede koptelefoons. Veel betere klank, veel groter draagcomfort. Mijn Superlux heb ik laten filteren om dat vervelende ultra hoog eruit te halen. Sindsdien klinkt hij al stukken beter.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Welke Superlux koptelefoon ? (bomen en bos en zo ...)

Bericht door padawatje »

Tip voor een specifiek model van Somic ? En waar heb je die gekocht ?
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Welke Superlux koptelefoon ? (bomen en bos en zo ...)

Bericht door basloze fret »

Volgens mij kun je voor die prijzen gewoon geen goede koptelefoon verwachten. Ik heb ooit (naar aanleiding van de positieve ervaringen en hype op dit forum) zo'n HD-662 aangeschaft en vond het drie keer niks. Dus ik zou even door sparen.
Plaats reactie