Bouw nieuw bandhok Gust

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Bouw nieuw bandhok Gust

Bericht door Gerko »

Tja Didi, ze zijn een beetje koppig. Maar ze roken ook niet kei veel en als de ventilatie een beetje goed is, is er weinig overlast denk (hoop) ik
Laatst gewijzigd door Gerko op 26 apr 2017, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Bouw nieuw bandhok Gust

Bericht door Gerko »

gilles schreef: 25 apr 2017, 18:05 Raam met ventilatierooster is altijd goed, maar daarbij kan ik je een mechanische ventilatiebox aanbevelen (Stork of Itho) met 3 standen-schakelaar. Deze kun je buiten de oefenruimte ophangen, en de draadloze zender in het hok. De box aansluiten op een stuk spiralo-pijp rond125, orcon-ventiel erop (is regelbaar van stand 1 tm 6) en klaar ben je.
Dit is een perfect systeem voor het verversen en circuleren van de lucht.
Mocht dit een optie zijn voor jullie, kan ik wel wat tips geven over het hoe en wat
Dat klinkt als een erg goed idee Gilles. We hebben het ventilatie plan nog niet helemaal rond, ik zal dit zeker even in de groep gooien.
Skippy1007
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 mar 2015, 14:27

Re: Bouw nieuw bandhok Gust

Bericht door Skippy1007 »

Hoi, dat ziet er mooi uit. Lekker bezig met z'n allen. Maar vergeet niet te musiceren. Ff wat anders, wij hebben ook een eigen ruimte (wel gehuurd, maar zitten daar al 10 jaar) Wij hadden de elektra en de versterkers op 1 oploop zitten. Op een gegeven moment kregen we steeds meer storing op de versterkers, daarom hebben we aparte groepen voor het licht en de versterkers. Dat scheelt een hoop gebrom en gekraak Wellicht hebben jullie hier al eens over nagedacht, maar dat kon ik niet terug vinden op de foto. Enfin, doe je voordeel er mee, of niet zie maar. Succes in ieder geval met jullie nieuwe oefenruimte.
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Bouw nieuw bandhok Gust

Bericht door Gerko »

Electra heb ik totaal geen verstand van en dat laat ik dus over aan de andere bandleden. Ze hadden het er wel over om voor de stopcontacten in het oefengedeelte een nieuwe groep te maken, en voor de rest op een bestaande groep. Wel bedankt voor de tip. Het bouwen doe je maar een keer en dan wil je ook alles perfect hebben.
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Re: Bouw nieuw bandhok Gust

Bericht door Durk fan Titanium »

gilles schreef: 25 apr 2017, 18:05 Raam met ventilatierooster is altijd goed, maar daarbij kan ik je een mechanische ventilatiebox aanbevelen (Stork of Itho) met 3 standen-schakelaar. Deze kun je buiten de oefenruimte ophangen, en de draadloze zender in het hok. De box aansluiten op een stuk spiralo-pijp rond125, orcon-ventiel erop (is regelbaar van stand 1 tm 6) en klaar ben je.
Dit is een perfect systeem voor het verversen en circuleren van de lucht.
Leuk voor een badkamer, maar hiermee creeër je wel een gigantische geluidsopening.
Sowiezo zie ik heel veel geluidscontact punten, doordat jullie de hele houtconstructie zo op het beton hebben gezet,
en zelfs de inbouwdozen voor de stopcontacten hadden beter aan het hout vast kunnen zitten ipv aan de steen erachter.
Het beste maak je een zwevende constructie, een hok in een hok zogezegd.
Haico's draadje vond ik erg nuttig: basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=26236
Mischien maakt dat weinig uit omdat je toch buiten uit zit, maar toch...

Ik vind het wel een mooi hok worden hoor! :D
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7874
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Bouw nieuw bandhok Gust

Bericht door BassKees »

Linkje werkt niet goed, zo wel:
viewtopic.php?f=11&t=26236
Is inderdaad een heel interessant topic hierover!
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Bouw nieuw bandhok Gust

Bericht door Gerko »

Nou we zijn van de week weer bezig geweest. Op de foto hieronder zie je hoe de schuur van de buitenkant er uit ziet, waar de schuifdeuren zitten maken we een deur in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alleen de binnenmuur is nu gemetseld, de buitenmuur komt nog. Tussen de muren laten we iets spouw ruimte en tegen de binnenkant maken we isolatie zoals de rest van het hok.

Afbeelding

Dit is onze zanger Herbert. Die doos waar hij bij staat zorgt voor de ventilatie. Het apparaat heeft twee ingangen voor de beide ruimtes en één uitgang die direct naar boven gaat die aangesloten zit aan een kachelpijp. Op de foto hieronder zijn we al begonnen met het aanbrengen van de platen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Bouw nieuw bandhok Gust

Bericht door Gerko »

Durk fan Titanium schreef: 28 apr 2017, 11:30
gilles schreef: 25 apr 2017, 18:05 Raam met ventilatierooster is altijd goed, maar daarbij kan ik je een mechanische ventilatiebox aanbevelen (Stork of Itho) met 3 standen-schakelaar. Deze kun je buiten de oefenruimte ophangen, en de draadloze zender in het hok. De box aansluiten op een stuk spiralo-pijp rond125, orcon-ventiel erop (is regelbaar van stand 1 tm 6) en klaar ben je.
Dit is een perfect systeem voor het verversen en circuleren van de lucht.
Leuk voor een badkamer, maar hiermee creeër je wel een gigantische geluidsopening.
Sowiezo zie ik heel veel geluidscontact punten, doordat jullie de hele houtconstructie zo op het beton hebben gezet,
en zelfs de inbouwdozen voor de stopcontacten hadden beter aan het hout vast kunnen zitten ipv aan de steen erachter.
Het beste maak je een zwevende constructie, een hok in een hok zogezegd.
Haico's draadje vond ik erg nuttig: basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=26236
Mischien maakt dat weinig uit omdat je toch buiten uit zit, maar toch...

Ik vind het wel een mooi hok worden hoor! :D
Ja het is niet perfect maar omdat we inderdaad achteraf op het platteland wonen met weinig buren is het goed genoeg :)
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Bouw nieuw bandhok Gust

Bericht door Gerko »

Meer platen!

Afbeelding

Meer isolatie!

Afbeelding

En na de tijd even genieten

Afbeelding
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Bouw nieuw bandhok Gust

Bericht door Concorde »

Gaaf hok!
Wij oefenen soms vlak bij jullie, aan de andere kant van de A1! In een soort garage, ook buitenaf.
Maar meestal gaan we naar Borculo.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Bouw nieuw bandhok Gust

Bericht door Gerko »

Bedankt :) Dat is inderdaad erg dichtbij
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Bouw nieuw bandhok Gust

Bericht door Gerko »

Afgelopen tijd nog een paar kleine dingetjes gedaan

Hieronder zie je een steun die we hebben gemaakt voor een box, er moet aan de andere kant nog zo'n steun komen

Afbeelding

Vast gemaakt aan deze balken aan de achterkant

Afbeelding

Gewicht test (ja dat ben ik)

Afbeelding

Oud raam vervangen door een nieuw kiepraam met ventilatie roostertje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de buitenkant moet boven en onder het raam nog wat werk gebeuren. Nog zat te doen maar deze zomer zijn we wel een keer klaar
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Bouw nieuw bandhok Gust

Bericht door Gerko »

Photobucket laat het niet meer toe om foto's te laten zien op andere sites :( Als je de foto's wil zien is dit het album: https://s36.photobucket.com/user/woutbro ... t=3&page=1

De bouw heeft ook even stil gelegen mede door het verbouwen van een caravan voor de Zwarte Cross en andere bezigheden
Plaats reactie