Action cam voor live opnames

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Lasz
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jan 2016, 22:58

Re: Action cam voor live opnames

Bericht door Lasz »

Ik hoor graag of 'ie bevalt, voornamelijk het geluid in een repetitieruimte!
Anthony schreef: 14 jun 2017, 11:45 Het is de Sony HDR-MV1 geworden :-) Iets boven mijn budget...maar kon een leuke deal maken bij Bax (B-stock en nog eens 5% korting) dus het is allemaal nog wel te overzien. Volgende week mee naar de repetitie om te zien hoe de microfoontjes zich houden.
Keep it low
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Re: Action cam voor live opnames

Bericht door Anthony »

Zal ik doen. Zit ook een audio-mode op, das super relax!
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1561
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Re: Action cam voor live opnames

Bericht door Laxe »

Anthony schreef: 15 jun 2017, 12:36 Zal ik doen. Zit ook een audio-mode op, das super relax!
Ik gebruik hem de laatste tijd regelmatig om repetities audio op te nemen. Inderdaad super relax. Ik zet hem neer en bedien hem verder met de app op mijn telefoon.
Wel een beetje op de opstelling letten, de band een beetje aan een kant en de Sony op een statief midden daar tegenover. Hij neemt nl niet van achteren op, dus als je rondom staat lukt het minder goed (of je moet hem op de kop aan het plafond hangen of zo).

Voorbeeldje van afgelopen woensdag: Beer bottle boogie
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Re: Action cam voor live opnames

Bericht door Anthony »

Ik heb de Sony nu zo'n 1,5mnd en inmiddels 8/9 shows mee gefilmd en ben echt zeer te spreken over de kwaliteit, zowel beeld als audio.
Ik heb van zeer dichtbij (op de PA box naast het podium) en van normale afstand (geluidstafel, halverwege de zaal) gefilmd. Geluid vervormd niet en beeldkwaliteit vind ik, voor mijn doeleinden, goed genoeg. Bewerking is enkel nodig als het "erg" donker is in de zaal. Ook een dikke plus dat je d.m.v. een Sony app de opname meteen (via WiFi) naar je Smartphone kunt sturen :-)

Ik vind het een aanrader!
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Action cam voor live opnames

Bericht door Erelid »

Daar willen we dan best wat van zien :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Re: Action cam voor live opnames

Bericht door Anthony »

Hoe krijg ik zo'n video hier op het BGF? Kan dat enkel via YT? Of kan dat ook op een andere manier?
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1018
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Re: Action cam voor live opnames

Bericht door Jimb »

Youtube is inderdaad het gemakkelijkste

Ik heb 3 Gopro (black 3+ variant) cameratjes waar we soms wat opnames mee maken (en een bandit, maar daarbij is het geluid niet heel bruikbaar), de audio nemen we tegenwoordig los op via het inear meng-device.

Bij de onderstaande video zijn de shots langs de drummer en links en rechts van het podium opgenomen met de gopro's en hadden we nog 2 andere camera's op het balkon en 1 in de zaal.

Door met de gopro op een iets hogere resolutie te filmen kon ik bij het editten de beelden nog wat inzoomen en pannen zodat het lijkt alsof de gopro camera's ook "bemand" waren en het er wat dynamischer uitziet zonder uiteindelijk resolutie te verliezen :)



Wel veel werk met editten, moet nog steeds een keer wat tijd steken in wat video's waar onze nieuwe gitarist wel op staat..
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Plaats reactie