Slecht nieuws over TM Stevens

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Slecht nieuws over TM Stevens

Bericht door Basvarken »

Thanx!

Maar terug naar TM Stevens.
Een paar jaar geleden naam mijn goed vriend Rob Lamothe een oud Rufus-nummer met hem (en nog een paar andere fijne muzikanten) op:

https://soundcloud.com/roblamothe/tell- ... ing-good-2


Dat beukt als een malle!
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Slecht nieuws over TM Stevens

Bericht door Dommel'd »

Ik schoot toch even vol toen ik een recente foto van hem zag...
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6066
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: Slecht nieuws over TM Stevens

Bericht door ritz »

Zeker tragisch die berichten. Ooit een paar heftige live-optredens van hem gezien.

'Bushtales' (= Pascal C. uit Limburg) P-Funkateer met onder veel meer directe contacten naar Bootsy Collins en George Clinton heeft een soort van 'hart onder de riem-filmpje' op YT geplaatst.

Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Slecht nieuws over TM Stevens

Bericht door Digidesign »

Zo'n kleine 20 jaar geleden was ik met wat vrienden op de Musikmesse in Frankfurt en we gingen 's middags ons eigen weg over de beurs vanwege verschillende interesses. Ik zag net een zeer kleurrijk iemand een bas inpluggen in een klein versterkertje op een klein standje. En die gast begon lekker te grooven en er een beetje bij te zingen en te dansen. Ik stond 2 meter bij hem vandaan, recht tegenover hem, vanuit het gangpad kijkend en ik ging echt helemaal op in zijn spel. Geweldig. Hij bleef maar spelen en ik stond echt helemaal verdwaasd. Op een gegeven moment vroeg hij of ik wat wilde spelen en gaf me wat aanwijzingen en drukte de bas in mijn handen. Ik stond met mijn rug naar het gangpad en begon ook een beetje houterig te spelen, hij te zingen, klappen en te dansen... toen draaide hij me om... bleek dat ik al die tijd in het midden van een kring in het overvolle gangpad stond. En ik had dus al die tijd niets in de gaten gehad. :roll: :facepalm: :oops:

Een paar jaar later kwam ik een cd tegen: Shoka Zooloo en wist ik pas dat dit T.M. Stevens was.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Slecht nieuws over TM Stevens

Bericht door Basvarken »

Hier nog een bas met een TM Stevens gerelateerd verhaal(tje).

Deze 8 snarige LPB standard is ooit door de Gibson Custom Shop gebouwd voor TM Stevens.
Een vriend van mij voegde de bas jaren later toe aan zijn verzameling. En TM zette deze tekst erop:
I sweat on this bass

Afbeelding
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Re: Slecht nieuws over TM Stevens

Bericht door Stinky »

vet! :jam:

ik had eens een Jazz met Lemmy's handtekening maar toen was ik te laks en heb ik hem niet gesealed met lak dus 10 optredens later was het weg.... :facepalm:
hoop dat die vriend van je hem mooi aan de muur heeft hangen. hehe.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Slecht nieuws over TM Stevens

Bericht door Pedullist »

Geweldige foto en verhaal, Nick. :) Heel triest voor TM en zijn familie.

Klinkt als wat mijn schoonmoeder heeft (daar begon het ook op haar 60ste ongeveer, ging heel snel 6 jaar later, ze is nu 75). Nu in een verzorgingstehuis, vastgebonden en platgedrogeerd (want ze kan aggressief zijn soms). Triest. Enige wat je mee kunt is dat je niet moet wachten tot je pensioen met 'het ervan nemen'. Mijn schoonvader heeft een leven gevuld met werkweken van 80 uur om 'straks te genieten'. Mijn vrouw en ik kiezen naar aanleiding van dit allemaal een ander levenspad. We zoeken ontspanning en plezier in het heden.
Haico

Re: Slecht nieuws over TM Stevens

Bericht door Haico »

Ik kom op Reverb.com een paar van de bassen van TM tegen.

Ik lees dat TM geen familie en geen verzekering heeft. Om rond te komen verkoopt hij basgitaren aan een opkoper die ze vervolgens op reverb verkoopt.

Heel, heel triest...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Slecht nieuws over TM Stevens

Bericht door Muziekschuur »

Heb hem 2x een week meegemaakt. Wat een inspirator. Wat een talent.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Slecht nieuws over TM Stevens

Bericht door Muziekschuur »

T.M. Stevens wilde iedereen het afrikaanse gevoel van 'WIJ' laten voelen. Dat 'wij' bewustzijn is een zeer krachtig zelfbewustzijn. En ik zal nooit vergeten dat hij me dat geleerd heeft.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Slecht nieuws over TM Stevens

Bericht door Strabel »

Je zou toch denken dat zo'n bekende muzikant zijn "schaapjes op het droge" heeft,blijkbaar dus niet.
Heeee...l triest.
Feeling the groove is everything.
Plaats reactie