Handige upgrades aan de bas.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22908
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Re: Handige upgrades aan de bas.

Bericht door Angelo »

Koperfolie idd, en straplocks. Verder zijn alledrie mijn bassen origineel (al zijn de Warmoths wel 'eigen fabrikaat' qua materiaalkeuze en electronica).
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Handige upgrades aan de bas.

Bericht door Concorde »

Veel al wel gedaan...
Straplocks, shielden, pot's, input's, messing topkam, brug cnc gefreesd, slagplaat, 3-switch ingebouwd, schakelingen, refinish vd body, d-tuner, stringthrough maken... leuk werk! :D
Vaak voor de lol of de looks.
Maar de échte noodzakelijke upgrade blijft voor mij de straplock.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Handige upgrades aan de bas.

Bericht door MR. LEE »

ik heb vroeger ook centjes uitgegeven aan fancy bruggen.
Omdat je geld hebt uitgegeven aan iets wat er spannend en mooi uitziet , is het wat minder leuk om dan daarna te vertellen dat het qua sound geen klote uitmaakt .

Dat verchroomde, simpele hoeklijntje op je Fender basgitaartje voldoet echt prima.

"Orange drops" ipv super-goedkoop keramisch condersatortje ( van zelfde capaciteit ) = absoluut geen hoorbaar verschil.

( al die centen kun je imo beter in een paar biertjes omzetten :D )

Een goede afstelling en eventueel andere elementen is veel zinvoller / hoorbaar
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Handige upgrades aan de bas.

Bericht door Muziekschuur »

Goede potmeters vind ik een fijne upgrade. Een duimsteun. Luxe snaren. En een hipshot tuner met klem om lager te zetten.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie