Gedumpt

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Gedumpt

Bericht door MazeMouse »

Nou, daarnet het mailtje gekregen van mijn gitarist namens de band. Ik sta op straat (figuurlijk)
Zware domper natuurlijk want de muziek vond ik geweldig en de mensen kon ik ook best aardig mee door een deur. De spreekwoordelijke donderslag bij heldere hemel zullen we het maar noemen...

Als u mij zoekt, ik ga eventjes in een hoekje zitten huilen... :(
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Kloten joh.
Ook niet erg sympathiek (om het zeer mild te stellen) om dat via een mailtje mede te delen. Als je een beetje fatsoen hebt, dan vertel je zoiets persoonlijk aan degene die het betreft.
Ik heb ooit in een van de eerste bandjes waar ik (toen nog als congaspeler) in speelde iemand moeten vertellen dat we zonder hem verder wilden. Hoewel hij er niet blij mee was, had hij er begrip voor en waardeerde het dat ik het hem eerlijk heb verteld.
Heeft die gitarist wel een reden opgegeven om je eruit te knikkeren?

Nou ja, hoe kloterig je je er ook door voelt, ga niet bij de pakken neerzitten, bassisten zijn over het algemeen een gewilde soort, dus als je wilt heb je volgens mij zo weer een band te pakken.
Sterkte in ieder geval.
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

en Adriaan schreef:Kloten joh.
Ook niet erg sympathiek (om het zeer mild te stellen) om dat via een mailtje mede te delen. Als je een beetje fatsoen hebt, dan vertel je zoiets persoonlijk aan degene die het betreft.
Ik heb ooit in een van de eerste bandjes waar ik (toen nog als congaspeler) in speelde iemand moeten vertellen dat we zonder hem verder wilden. Hoewel hij er niet blij mee was, had hij er begrip voor en waardeerde het dat ik het hem eerlijk heb verteld.
Dat is ook niet iets dat ik achter ze had gezocht
Heeft die gitarist wel een reden opgegeven om je eruit te knikkeren?
Kwam neer op dat het niet aan mijn inzet en creatieve inbreng lag maar meer aan dat ze mij als persoon niet bij de band vonden passen (Zo kwam het op mij over. De hele mail was sowieso vaag want een andere interpretatie van mezelf is namelijk dat de hele band opgeheven is.
Nou ja, hoe kloterig je je er ook door voelt, ga niet bij de pakken neerzitten, bassisten zijn over het algemeen een gewilde soort, dus als je wilt heb je volgens mij zo weer een band te pakken.
Sterkte in ieder geval.
Way ahead of you. Nu maar hopen dat ik ook reacties krijg van mensen die WEL lezen welke muziekstijl ik zoek (ipv de duizenden coverbands die ik de vorige keer kreeg...)
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Klote zooi altijd, dat gekloot over die klote e-mail. Gewoon bellen is er niet meer bij tegenwoordig. Hufters. In mijn tijd was alles beter. Dan kreeg je gewoon een schop onder je hol als je niet deugde. Anyway, ik hoop dat je een goeie band vind zonder e-mailers erin.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

'k Leef ook met je mee...
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Toen wij onlangs onze drummer verzocht hebben de band te verlaten zijn we gewoon netjes bij hem thuis langsgegaan, ons verhaal gedaan etc. etc. Dat het allemaal wat minder gelukkig afliep dan gehoopt is dan weer een ander verhaal, maar verder niks aan te doen.

Per email is zoooo .. pfff, vooral als je de mensen lang kent of lang met hen speelt.
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
daffe
Berichten: 374
Lid geworden op: 11 apr 2006, 10:14

Bericht door daffe »

klote voor je MazeMouse! succes met nieuw "werk" zoeken!

Zo gingen de jongens van een band die ik ken eens een gitarist vertellen dat hij eruit lag omdat ie qua spel de band niet kon bijhouden, en geen fatsoenlijke gear had. Toen ze bij hem thuis kwamen zat het hele huis vol familie, en stond er een gloednieuwe stack in de woonkamer. Ze hebben 'm er tóch maar uitgezet, ondanks de lulligheid...

en wij hebben ook wel eens onze zanger via de mail+telefoon laten weten dat we niet met 'm verder konden gaan... maar dat was omdat hij in mallorca ging wonen. Eerst was ie woest, maar later snapte hij 't wel.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14301
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Wat klote, MazeMouse! Vooral op zo'n onfatsoenlijke en onpersoonlijke manier..... :evil:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

daffe schreef:klote voor je MazeMouse! succes met nieuw "werk" zoeken!
Ik denk wel dat ik dat nodig heb aangezien de rukkers bij muzikantenbank.nl zojuist om de meest onbenullige reden ooit mijn advertentie geweigerd hebben.
(en dan confronteer ik hun met de eigen fouten en inconsequent handelen gezien hun regelement op de site en dan krijg je een bot "het is MIJN site"... weer een muzikantenbank site om te boycotten)
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Erg lullig voor je MazeMouse..

Die gozer achter muzikantenbank.nl is echt een ontzettend triest figuur. Een aantal jaren geleden zochten we met mijn band een 2e gitarist. Onze zangeres was destijds 14 jaar en daar had de beheerder van muzikantenbank.nl problemen mee en heeft onze advertentie verwijderd. Alle bandleden moet boven de 18 jaar zijn en anders mogen we geen advertentie plaatsen. Als ik daar nu weer een advertentie plaats omdat ik muzikanten zoek die boven de 18 jaar zijn gooit hij mijn advertentie er gelijk weer af, omdat ik het niet eens ben met zijn beleid.. :roll:

Maarja ik hoop dat je snel een leuke band vindt, succes :thumbsup:
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

:arrow:
Laatst gewijzigd door Squire op 05 jul 2006, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

daffe schreef:wat was de reden dan?
Ik had een advertentie opgesteld volgens de regels. Mijn eigen naam ingevuld. Ik heb geen website (en geen band dus geen band-website)
Telefoonnummer ingevuld. Alles in orde.
Krijg ik ineens een mailtje of ik even wil voldoen aan de "eis" van een website of een telefoonnummer met vermelding in het telefoonboek (mijn nummer is niet vermeld omdat ik geen behoefte heb aan die reclamebellers)

En omdat mijn identiteit dus niet te controleren was heeft hij geweigerd (terwijl NERGENS in zijn regels vermeld staat dat je een website moet hebben OF een telefoonnummer met vermelding in het telefoonboek)
En toen ik hem daar op wees moest ik er maar voor zorgen dat hij me kon nazoeken (yeah right, INTERNET) en als ik het niet eens was met zijn beleid dat het altijd nog ZIJN site was...
Het enige dat aan die opmerking nog ontbrak was het "na na nana na"

En muzikantenbank.net doet het nog altijd niet en marktplaats en speurders heb ik wel gedaan maar heb ik weinig vertrouwen in. Zijn er nog grote muzikantenfora waar ik eventueel nog terecht kan?
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

Zowiezo een beetje vaag om iemand uit de band te schoppen "omdat het niet klikt op persoonlijk vlak". Gek dat jij dat dan niet wist, hadden ze ook eerder aan de bel kunnen trekken als er irritaties waren. Als je nou gewoon kut speelt lijkt het me beter te snappen...

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Plaats reactie