mathrock scene??

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
pietermans
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 sep 2010, 13:33

mathrock scene??

Bericht door pietermans »

wij proberen met onze band wat mathrock/postrock te spelen. Dat wil zeggen: instrumentale nummers die vaak andere maatsoorten hebben (dan de standaar 3/3 en 4/4) en enkele maatwissels.
wat voorbeeldjes:
https://www.youtube.com/watch?v=72bSybRangA
https://www.youtube.com/watch?v=mp60LTGerNQ

We hebben al een aantal optredens in Belgie kunnen doen, maar zijn altijd op zoek naar meer. Iemand in die zin enig idee of er zoiets bestaat als een scene? Bij mijn weten niet onmiddellijk, maar ik ben maar ik natuurlijk. Ook tips hierover in Nederland altijd welkom!

Alvast dank!
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13349
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: mathrock scene??

Bericht door LeftyJ »

Ik kende dit nog niet, bedankt voor de tip!
Mathmetal en djent hebben wel een redelijke fanschare hier. In het Patronaat in Haarlem wordt onder de noemer "Complexity" veel technische muziek geprogrammeerd, maar met de nadruk op metal. Elk jaar is er ook een eigen festival, Complexity Fest. Maar die postrock-achtige stroming was mij nog niet bekend! En dat terwijl ik Yvette Young van Covet wél ken, maar dat komt meer door haar karakteristieke Strandberg gitaren. Die clip is trouwens echt supervet, met die overdreven geanimeerde snaarvibraties! :worship:
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: mathrock scene??

Bericht door viersnaar »

Ja, super!
Wij zijn met ons bandje groot fan van het 'genre'.
Helaas moeten we vrij geregeld voor optredens van Nederlands Zuid Limburg naar Antwerpen, Brussel, Luik enz rijden...
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: mathrock scene??

Bericht door Sanders »

In dat genre heb je DUNK!-festival in Zottegem.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1561
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Re: mathrock scene??

Bericht door Laxe »

LeftyJ schreef: 31 jan 2018, 14:36 .. Die clip is trouwens echt supervet, met die overdreven geanimeerde snaarvibraties! :worship:
OT: dit is niet overdreven. Vroeger, toen we nog een beeldbuis tv hadden kon je dat gewoon zo zien als je voor de buis zat te pielen op je (bas)gitaar. In het stroboscopisch effect van de knipperbuis zag je je snaren echt zo wild wapperen.
pietermans
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 sep 2010, 13:33

Re: mathrock scene??

Bericht door pietermans »

Sanders schreef: 31 jan 2018, 15:32 In dat genre heb je DUNK!-festival in Zottegem.
Yes! Al jaren trouwe bezoeker. Maar daar gaan ze wat meer de post-metal kant uit de laatste jaren. Ook heerlijk!
viersnaar schreef: 31 jan 2018, 15:05 Ja, super!
Wij zijn met ons bandje groot fan van het 'genre'.
Helaas moeten we vrij geregeld voor optredens van Nederlands Zuid Limburg naar Antwerpen, Brussel, Luik enz rijden...
Cool! Mag ik zo nieuwsgierig zijn en vragen naar je bandnaam? Misschien mogelijk om iets samen te doen?
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: mathrock scene??

Bericht door Nieltse »

Ik zou de band Chon en Polyphia ff mailen haha.
als ze in NL staan kunnen jullie zo in het voorprogramma!
:facepalm:
Plaats reactie