Koptelefoons

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Koptelefoons

Bericht door aap »

Ik had de focusrite op Direct monitor staan. Als ik het via Ableton doe kan ik volume wel gewenst krijgen. Gebruikte eerst 4 weg in-ear en daar kreeg ik op direct monitor wel hard genoeg geluid.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Koptelefoons

Bericht door aap »

Uiteindelijk een vergelijking gedaan tussen de Beyerdynamic DT770 pro(32 en 80) en de Audio Technica ATM M50X. Mijn voorkeur was voor de Beyers omdat die blijkbaar de "standaard" zijn. Twee dagen de koptelefoons getest op laptop, audio interface, MP3 en mobiel en daarbij de Audio Technica tot winnaar gekroond. Beide koptelefoons zijn echter beide zeer goed en je hoort details die je niet eerder hoort.

Beyers: Zitten erg lekker, gebouwd als een tank maar voelt wat plastic aan. Koning van de subbas, maar voor de rest erg evenwichtig geluid. De bas klinkt alsof je door een acoutic amp met 2*15 speaker speelt, heel dik maar ik mis toch wat detail, scherpheid en onzuiverheden in mijn spel vallen niet snel op. Muziek klinkt alsof er een zakdoek overheen ligt of heel erg veel compressie, misschien omdat de subbas soms erg veel aandacht opeist(je voelt de subbas op je oren). Soundstage is ook klein, je merkt dat de muziek tussen je oren zit, moeilijk uit te leggen maar bij de Audio Techica is de soundstage veel groter alsof je ertussen staat.

Audio Technica: beter gebouwd, voelt sterker. Oorschelpen zijn draaibaar en je krijgt drie kabels, want je kan de kabel verwisselen. Koptelefoon is ook inklapbaar. Sound is veel feller en agressiever dan de Beyers. Niet de koning van de subbas, wel genoeg bas waarbij de focus meer op de mid en laag ligt ipv sublaag. Als bij de Beyers de bas klinkt als een acoustic 2*15 is deze meer een moderne class D met een snelle speaker. Ik hoor mezelf beter en hoor onzuiverheden veel beter. Vooral qwa treble is deze fel, soms te, maar dit werkt voor mij erg goed. Soundstage erg groot en je kan instrumenten goed scheiden, bij de Beyers is het meer 1 hele dikke mix.

Mijn vriendin gaf de voorkeur aan de Beyers, die vond zij mooier klinken, maar de bas vond zij wel "too much". De Audio Technica vond zij weer te fel.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Koptelefoons

Bericht door Bolobass »

Beyer's 880 en 990 zijn minder wollig dan de 770s.
Maar gefeliciteerd met de keuze! :cheer:
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Koptelefoons

Bericht door aap »

Daar heb ik inderdaad naar gekeken, maar volgens mij is de 880 (teduur) en 990 beide (semi)open. Nu heb ik nog nooit een open koptelefoon gehad, maar ik lees dat de bas daar nooit zo goed kan zijn als bij een gesloten koptelefoon en ik wil niet dat mijn vriendin kan meegenieten van mijn muziek/spel keuze.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Koptelefoons

Bericht door phoerd »

aap schreef: 15 nov 2018, 15:39 .... en ik wil niet dat mijn vriendin kan meegenieten van mijn muziek/spel keuze.
:lol: kun je heeeel verkeerd uitleggen :wink:
Gebruikersavatar
Danny Fokker
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 dec 2010, 13:05

Re: Koptelefoons

Bericht door Danny Fokker »

Even dit topic omhoog schoppen

Ik heb al een tijdje een DT770pro. Ik merk dat radiopresentators er ook vaak zo eentje ophebben, maar waar de meeste een zwart plastiekje ophebben met L en R op, hebben ze op de radio een rood plastiekje.

Op de site van BeyerDynamic kan ik hier niets over vinden. Kan je die plastiekjes ergens in verschillende kleuren kopen?
Haico

Re: Koptelefoons

Bericht door Haico »

Gebruikersavatar
Danny Fokker
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 dec 2010, 13:05

Re: Koptelefoons

Bericht door Danny Fokker »

Dat zal het zijn.

Was anders wel praktisch geweest als je met enkele bandleden dezelfde koptelefoon hebt... ieder een ander kleurtje
Gebruikersavatar
eppie
Berichten: 203
Lid geworden op: 17 nov 2010, 15:12

Re: Koptelefoons

Bericht door eppie »

Audio-Technica ATH -M70s doet het goed en zit ook prettig op de oren.... Geen plastic nodig :D Snoertje links op linker oor is links, geld voor alle koptelefoons :jam:

Beyerdynamic DT 770 pro 250 ohm is een prima koptelefoon voor het inspelen, juist dat laag wat er in zit....
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Koptelefoons

Bericht door Bolobass »

De 880 is dan weer lekkerder voor luisteren.

Sennheiser HD 25 heeft het snoertje rechts als ik het goed onthouden heb.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Koptelefoons

Bericht door Rieno »

Het topic is dan een jaar oud, maar nu heb ik een zoektocht:

Mijn Audio Technica ATH-m40x werkt nog perfect, maar de schelpen en de hoofdbeugel zijn enorm aan het uitharen (overal flintertjes leer). Nu zijn de schelpen te vervangen, maar de beugel niet :(

Welke koptelefoon zou ik kunnen vinden als vervanger, waarbij wel een hoop te vervangen is? Zelf zit ik wat richting de Beyerdynamic Custom One Pro Plus te neigen, maar hebben jullie andere ideeën?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Koptelefoons

Bericht door Erelid »

Is dat wel leer?.. Voor de huidige had ik een Bose koptelefoon. Dat bleek nepleer te zijn. Had ik iedere keer van die zwarte velletjes aan mijn hoofd zitten.Bij echt leer gebeurt dat volgens mij niet.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Koptelefoons

Bericht door Rieno »

Doet er niet toe: het is stuk en ik moet nu iets anders kopen :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Koptelefoons

Bericht door Erelid »

Ok. Dan de duurste kopen die je kunt vinden. Altijd goed :lol:
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Koptelefoons

Bericht door deevit »

Die Custom One plus kwam ik nogal wat verschillende meningen over tegen. Ben uiteindelijk voor de DT770 pro gegaan en ben er ontzettend tevreden over. Hij klinkt niet alleen erg prettig, ik kan hem uren dragen zonder dat het vervelend wordt, erg comfortabel.
Plaats reactie