Koptelefoons

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Koptelefoons

Bericht door deevit »

Ik zie door de bomen het bos niet meer. :) Ben op zoek naar een fijne koptelefoon, budget tot max €150,- (minder mag altijd). Geluid en draagcomfort zijn (uiteraard) erg belangrijk. Dé standaard lijkt de Beyerdynamic DT770 te zijn, maar er is voor dezelfde prijs heel erg veel keuze. AKG, Sennheiser, Audio Technica, noem ze maar op, het aanbod lijkt eindeloos.
Ik wil hem gebruiken voor opnames, demo's mixen en vooral afluisteren, muziek luisteren en vooral 's avonds geen lawaai maken. :)
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Koptelefoons

Bericht door BassAgent »

Ik stond voor dezelfde keuze een tijdje geleden, en ik heb die DT770 gekocht. Heb 'm vergeleken de AKG K240 en de Audio Technica ATH-M50 en die 770 kwam er echt met kop en schouders bovenuit. Wel een dingetje met die koptelefoon: hij is relatief heftig in het laag, dus als je gaat mixen heb je de neiging om dat een beetje te compenseren. Maargoed, het is niet voor niks de standaard. Gewoon een fijn ding.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Koptelefoons

Bericht door deevit »

Mixen op een koptelefoon is sowieso een noodoplossing en ik maak zelf enken demo's dus dat is te overzien. Ik vermoed dat dat laag voor ander gebruik juist wel aangenaam is? En welke uitvoering heb je?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Koptelefoons

Bericht door Rieno »

Ik heb de Audio Technica ATH-M40 en die bevalt me ook ontzettend goed voor zowel luisteren als mixen. Deze heb ik al eens 1-op-1 vergeleken met de M50 en vond het lastig om ze van elkaar te onderscheiden, dus daar zou je IMHO geld kunnen besparen zonder in te leveren op kwaliteit.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Koptelefoons

Bericht door BassAgent »

deevit schreef: 05 feb 2018, 13:28 Mixen op een koptelefoon is sowieso een noodoplossing en ik maak zelf enken demo's dus dat is te overzien. Ik vermoed dat dat laag voor ander gebruik juist wel aangenaam is? En welke uitvoering heb je?
Ik heb de 80 ohm versie. En ja, als ik bv. baspartijen inspeel is dat laag echt een zegen.
Laatst gewijzigd door BassAgent op 05 feb 2018, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Koptelefoons

Bericht door LeftyJ »

Ik ben erg tevreden met mijn Sennheiser HD-25 II. Het is een model met de schelpen OP je oren, en niet eromheen, maar toch supercomfortabel. En laat je niet misleiden door zijn compacte ontwerp, het ding klinkt groots en met meer dan genoeg laag. Erg indrukwekkend ding.
Ik heb ook een AKG K240 Studio en een K171 Studio, daarvan is de 240 iets comfortabeler (om het oor) maar de 171 heeft dikker en strakker laag door zijn gesloten ontwerp. De AKG's hebben een erg gunstige prijs-kwaliteitverhouding, voor hun huidige prijs van rond de 60 euro zijn ze bijna onverslaanbaar.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Koptelefoons

Bericht door deevit »

Nou, als iemand nog even een AKG noemt hebben we ze allemaal gehad. :lol:
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Re: Koptelefoons

Bericht door Erikx »

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van deze: https://philjonesbass.com/product/h-850-headphones/
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Koptelefoons

Bericht door Rieno »

deevit schreef: 05 feb 2018, 15:41 Nou, als iemand nog even een AKG noemt hebben we ze allemaal gehad. :lol:
Eigenlijk kun je dus stellen dat je geen foute keuze kunt maken ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Koptelefoons

Bericht door Sanders »

Ik heb ook de DT770 Pro, en da's echt wel een erg goed stuk gereedschap! Wat Hidde zegt: inderdaad wel behoorlijk stevig in het laag, maar al bij al wel vrij gebalanceerd. Maar vooral: hij zit ontzettend goed!
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Haico

Re: Koptelefoons

Bericht door Haico »

Euhm... ik heb tientallen koptelefoons gehad en vanalles kunnen proberen op mijn vorige werk.

Voor tracking wil je eigenlijk een andere koptelefoon voor mixen.

Tracking = dicht. Lekker warm, geïsoleerd geluid. Ga je lekker van focussen. Ik heb 2 Beyers DT770 pro. Perfect hiervoor. Nadeel van dichte headphones is dat het laag lastig te controleren is. Vaak wat opgeblazen.

het lieftste mix je natuurlijk op speakers. Maar als het moet koptelefoon MOET, dan het liefste (half)open om zoveel mogelijk het geluid van speakers te repliceren. Ik mix het lekkerste op Philips Fidelio X1's. Voorheen ook Beyers DT-880 gehad. Beiden half-open. Deze koptelefoons branden direct je budget op, en daarnaast vind ik ze minder lekker voor tracking.

Ik zou zeggen: Beyers DT770 pro kopen. En later een Sony MDR-7506 erbij voor mixen. De Sony is wat betreft klankbeeld het tegenovergestelde van de Beyer. Als het goed klinkt op beiden, dan zit je mix ook goed.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Koptelefoons

Bericht door deevit »

Ik heb voor tracking eventueel een (goedkope) gesloten Philips koptelefoon. Als voor luisteren en mixen een andere koptelefoon een betere optie is..
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Re: Koptelefoons

Bericht door Asat77 »

Ik zou adviseren zelf e.e.a. uit te proberen. Het is zo persoonlijk.
Haico

Re: Koptelefoons

Bericht door Haico »

deevit schreef: 05 feb 2018, 17:23 Ik heb voor tracking eventueel een (goedkope) gesloten Philips koptelefoon. Als voor luisteren en mixen een andere koptelefoon een betere optie is..
Philips SHP2000 ofzo?

Ik weet niet of dat nou een typische fijne optie om te gebruiken voor tracking. :?

Ik zou de focus leggen op een koptelefoon die vooral lekker is voor tracking. En dan je mixen checken op speakers, andere oortjes, in de auto.. etc.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7874
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Koptelefoons

Bericht door BassKees »

AKG K-271 heb ik en bevalt me erg goed, is nu voor weinig te koop bij Thomann: https://m.thomann.de/nl/akg_k271_mkii.htm?ref=msg_a_0
Plaats reactie