Koptelefoons

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Haico

Re: Koptelefoons

Bericht door Haico »

Thunder schreef: 19 jul 2018, 14:01
Haico schreef: 19 jul 2018, 10:53Gemodificeerd: Snoer vervangen...
Met zuurstofvrij Air Gap Filter?
Kopervrij en mét 21% zuurstof!
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Koptelefoons

Bericht door thomaskm »

Ik wil een Beyerdynamic DT 880 aanschaffen voor het mixen en masteren van muziek. Nu twijfel ik tussen twee versies die een groot prijsverschil hebben (50 euro) maar verder precies hetzelfde lijken te zijn, ook qua impedantie.

Deze: https://www.coolblue.nl/product/718665/ ... 0-pro.html
Of deze: https://www.coolblue.nl/product/816084/ ... 0-ohm.html

Heeft een van jullie enig idee waar het verschil in zit? Ben ik gewoon het beste af de special edition te kopen die goedkoper is? Of heeft de standaard PRO versie duidelijke voordelen?
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Koptelefoons

Bericht door Sjtevel 1984 »

Niet om vervelend te doen, maar persoonlijk merk ik dat mixen/masteren niet lekker werkt met een koptelefoon. Persoonlijk zou ik kiezen voor een set monitorspeakers.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Koptelefoons

Bericht door thomaskm »

Die heb ik ook (Rokits KRK 5's), maar die zijn a) eigenlijk niet goed genoeg voor masteren en b) ik wil iets hebben om mee te referencen. Combinatie van de KRKs met de DT880 moeten het gaan doen voor mij, zo is het idee.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Koptelefoons

Bericht door Sjtevel 1984 »

Op die fiets. Mij lijken beide koptelefoons gelijk. De toevoeging ‘pro’ lijkt mij meer een marketingdingetje....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Koptelefoons

Bericht door CaptainSlow »

thomaskm schreef: 17 okt 2018, 19:34 Ik wil een Beyerdynamic DT 880 aanschaffen voor het mixen en masteren van muziek. Nu twijfel ik tussen twee versies die een groot prijsverschil hebben (50 euro) maar verder precies hetzelfde lijken te zijn, ook qua impedantie.

Deze: https://www.coolblue.nl/product/718665/ ... 0-pro.html
Of deze: https://www.coolblue.nl/product/816084/ ... 0-ohm.html

Heeft een van jullie enig idee waar het verschil in zit? Ben ik gewoon het beste af de special edition te kopen die goedkoper is? Of heeft de standaard PRO versie duidelijke voordelen?
Google is je vriend: dt 880 vs dt 880 pro

Er zit geen verschil in de drivers, maar wel in de geluidsbeleving omdat de pro's veel strakker op je hoofd zitten. Althans, volgens de forums.
Ik bestel een normale dt880 bij bax, kost paar tientjes minder. Ik heb hier nu een AKG k702 en K712 liggen, allebei schandalig goed, maar ik wil ze graag eens met de dt880 vergelijken.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Koptelefoons

Bericht door thomaskm »

Oh wow - dus ik heb feitelijk de keuze uit twee dezelfde headphones, waarbij de edition versie bij Bax 80 euro goedkoper is...

Ik vind het stiekem toch een beetje lastig. Is natuurlijk heel moeilijk in te schatten of het die 80 euro waard is zonder het zelf ervaren te hebben.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Koptelefoons

Bericht door CaptainSlow »

thomaskm schreef: 17 okt 2018, 22:54 Oh wow - dus ik heb feitelijk de keuze uit twee dezelfde headphones, waarbij de edition versie bij Bax 80 euro goedkoper is...

Ik vind het stiekem toch een beetje lastig. Is natuurlijk heel moeilijk in te schatten of het die 80 euro waard is zonder het zelf ervaren te hebben.
Is het ook. In forums word je echt wel wijzer, maar bij koptelefoons zit er veel persoonlijke smaak.
Allebei bestellen, binnen 30 dagen terugsturen? Het is het bedrijfsmodel van de Coolblues in deze wereld. Liever niet natuurlijk, ik wil niet voor de lol hun voorraad degraderen tot b-stock, maar bij zo'n keuze gaat het bijna niet anders.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Koptelefoons

Bericht door Rob66 »

Al eens bij een Bax shop geweest? Die hebben een wand vol met headphones die je kan proberen. En een pc met vol met muziek.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Koptelefoons

Bericht door CaptainSlow »

De DT880, de normale 250 ohm, is inmiddels binnen en heb ik al wat uurtjes vergeleken met de AKG702 (ca 120 EUR) en AKG712 (ca 210 EUR)

Hij klinkt goed. Mooi evenwichtig. En zit ook goed. Gekocht bij BAX voor 151 EUR, echt waar voor je geld. (Nog maar een paar jaar geleden kosten al deze koptelefoons pakweg het dubbele.)

Als je switcht tussen de AKG's merk je dat hij vlakker lijkt te zijn.
De bassen klinken wat wollig, bij de AKG's (702 en 712 lijken erg op elkaar) klinken mooier, met "attack".

Vlakheid lijkt me goed voor mix klussen.
Maar ik heb de headphone vooral voor luisteren: en wat dat betreft is de Beyer saai vergeleken met de AKG's. De DT880 is erg bescheiden, houdt zich echt in. Alsof je nog een zakdoek tussen je oren en de koptelefoon hebt zitten.

En in mixtermen: het is alsof je achter de ruit staat in de studio: geluid klinkt netjes gemixed door de studio monitoren.
De AKG's zijn anders: daar sta je VOOR de ruit tussen de muzikanten.

Ik ga er nog wat uren aan besteden, maar ik denk dat mijn keuze al gemaakt is.

Maar de keuze voor koptelefoons is erg persoonlijk. Deze belangrijk koptelefoonmeneer denkt er bijv. weer heel anders over: https://www.headfonia.com/old-school-tr ... ser-hd650/, en in de headphone forums zijn beide geliefd (en gehaat :) )
Dus ga vooral op zoek naar wat je zelf het liefst hebt.
Maar ik kan je in ieder geval wel aanraden om even naar de AKG702 te luisteren en te vergelijken met de Beyer. (k702 Op dit moment het goedkoopst bij amazon.de voor 118 EUR, NL prijzen liggen rond 139 EUR)
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Koptelefoons

Bericht door thomaskm »

Heb van de week precies dezelfde als jij binnengekregen CaptainSlow. Heb verder geen vergelijkingsmateriaal maar ik vind 'm wel erg fijn. Herken erg dat ie vlak is en haast op het saaie af, maar dat is voor mij momenteel precies zoals ik het hebben wil :-).
Gebruikersavatar
eppie
Berichten: 203
Lid geworden op: 17 nov 2010, 15:12

Re: Koptelefoons

Bericht door eppie »

Ik gebruik 2 koptelefoons... DT880 pro voor het top hoog wat ik heel mooi vind, en de audio technica mh 70x voor het laag en het sub laag. Meestal ben ik met het pre-mixen al een eind op weg met deze combinatie. Voor de puntjes op de I ga ik altijd even de dooie ruimte in (Studio). Ik maak dan graag gebruik van de yamaha hs 8 wat voor mij echt een goede referentie geeft. Daarna laat ik het over aan de masteraar en die maken er gewoon weer een potje van!
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Koptelefoons

Bericht door CaptainSlow »

Zo, de DT880 is weer teruggestuurd.

Ik kon niet kiezen tussen de AKG K702 en AKG K712, dus ik heb ze uiteindelijk allebei maar gehouden :)
de K702 hangt aan de oefenamp, de K712 aan de DAW.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Koptelefoons

Bericht door aap »

Ik heb de Beyerdynamic DT770 pro (80) gekocht, maar hij klinkt heel zacht hebben meer mensen daar last van? Hij loopt via de focusrite en hij klink goed, alleen veels te zacht.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Koptelefoons

Bericht door Bolobass »

De 250 Ohm versie proberen?
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Plaats reactie