Koptelefoons

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Koptelefoons

Bericht door deevit »

Asat77 schreef: 06 feb 2018, 10:01 Ik zou adviseren zelf e.e.a. uit te proberen. Het is zo persoonlijk.
Dat is ook zo en dat zou ik normaal ook doen. Maar ik zit in de vervelende situatie dat mijn vriendin me over anderhalve week een cadeau wil doen. :wink:

Ik heb haar wat opties gegeven en laat me verrassen. :)
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22162
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Re: Koptelefoons

Bericht door RUIS »

Vorige week kapte één kant van mijn oude Sennheiser HD540 er mee. Uiteraard opengemaakt om te kijken of hij nog te redden was, maar dat leek me niet het geval. Dus moest er vervanging komen. Ze hebben bij Bax de AKG K240 MkII in de aanbieding. Die heb ik gisteren besteld en vandaag kwam hij binnen. Indruk na een kwartiertje luisteren: erg fijn ding.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Koptelefoons

Bericht door CaptainSlow »

Mijn AKG 501 begint nu ook te kraken, dus ik moet ook een nieuwe.

De AKGs van de 501 601 612 701 712 serie hebben een vlakke karakteristiek, ben je overdaad aan bass gewend dan vind je vlak niet fijn. Ik kan vlak waarderen, maar ik kan me voorstellen dat andere karakteristieken plezieriger kunnen klinken. Proberen dus.

Fans vind je bij klassieke muziek en jazz. De k240 types zijn meer populairder bij de DJ's.

Open koptelefoon, dus iedereen luistert mee, en je hoort alles van buiten. Het voelt daardoor heel natuurlijk en ruimtelijk. En zo comfortabel dat ik m een keertje vergeten ben af te zetten.... (oeps, snoer).

Bij Amazon en Thomann zijn ze goedkoop. Ik denk dat ik ga voor de k712 voor luisteren, en k612 voor spelen.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Koptelefoons

Bericht door Frederiek »

De AKG's zitten inderdaad fantastisch! De eerste en enige koptelefoon waar ik 0 last van krijg, zelfs na vele uren. Ik heb een 271, budgetvriendelijk.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Koptelefoons

Bericht door Rob66 »

Mijn Senheiser moest vervangen worden. Op naar Bax in Amsterdam geweest. Hebben ze een wand vol met koptelefoons en een PC met een shitload aan muziek zodat je ze allemaal kan proberen. Van de duurste tot de low budgets. Ik hou wel van een bassig geluidje en na een blindtest, geassisteerd door mijn bandlid had ik enkele favorieten uitgezocht, daarbij zat de Devine 2000 van € 25,- Dus die werd um. Mijn advies, ga naar een winkel met zo'n opstelling en ga luisteren.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Koptelefoons

Bericht door CaptainSlow »

Oh, dit is misschien wel de beste tip uit deze thread: bij BAX kun je ze zelf beluisteren! :thumbsup:
Want het blijft persoonlijk, soms weet je direct dat iets wel of niet bij je past. Da's wel een ritje Amsterdam waard.

Dat kan in niet zoveel winkels meer, meestal hebben ze net niet de koptelefoons die je wil horen... onze eigen schuld natuurlijk, met ons online geshop :?

(ZIjn er nog meer winkels waar je koptelefoons kunt beluisteren?)

Rob66 schreef: 10 jul 2018, 13:11 Mijn Senheiser moest vervangen worden. Op naar Bax in Amsterdam geweest. Hebben ze een wand vol met koptelefoons en een PC met een shitload aan muziek zodat je ze allemaal kan proberen. Van de duurste tot de low budgets. Ik hou wel van een bassig geluidje en na een blindtest, geassisteerd door mijn bandlid had ik enkele favorieten uitgezocht, daarbij zat de Devine 2000 van € 25,- Dus die werd um. Mijn advies, ga naar een winkel met zo'n opstelling en ga luisteren.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Koptelefoons

Bericht door CaptainSlow »

Ik zou het bijna vergeten: de Superlux 681.
Nr 1. bij thomann (2700 reviews!!!) voor 20 EUR ! geroemd in de audioforums.
Ik bestel hem maar eens mee denk ik.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Koptelefoons

Bericht door blablas »

Die Superlux heb ik al jaren, enige wat me niet beviel waren de oorschelpen, kreeg hier vreselijke zweetoren mee! Heb deze toentertijd vervangen door een goedkope velour set uit China (AliExpress).... en zie dat Thomann die nu ook verkoopt - toen nog niet.

Sinds de nieuwe oorschelpen een hele fijne koptelefoon die comfortabel heel lang te dragen is.
Laatst gewijzigd door blablas op 11 jul 2018, 10:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Koptelefoons

Bericht door Thunder »

Ik heb een aantal Supelux koptelefoons gehad, en was er qua geluid tevreden over. Ze gaan bij mij echter snel kapot. Ik kan wel eens stuntelig zijn met koptelefoons. Superlux kan daar minder goed tegen blijkt. Vandaar dat ik op een ander merk ben overgestapt waar ik nu al heel lang mee doe zonder problemen.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Haico

Re: Koptelefoons

Bericht door Haico »

Neuh... een diepteinvestering is het niet. Een Beyerdynamic DT770 pro daarentegen. Maarja... 6 keer zo duur.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Koptelefoons

Bericht door Strabel »

Ik heb al vele jaren een Sony-MDR-v600, nieuwe earpads op gezet en ben nog steeds tevreden met deze stevig gebouwde koptelefoon.
Heb bij Thoman (naar aanleiding hier op het forum) die superlux 681 aangeschaft,en moet bekennen,niet de stevigste koptelefoon maar
geeft een mooi "ruimtelijk" geluid en voor de prijs (20€) hoef je het niet te laten.
Feeling the groove is everything.
Haico

Re: Koptelefoons

Bericht door Haico »

Ik was (volgens mij) een jaar of 9 geleden de eerste op BGF die een Superlux HD681 kocht en vervolgens aanbeval aan anderen.

Achteraf heb ik hier spijt van.

Het is een fijne koptelefoon hoor! Je krijgt veel voor je 20 Euro. Ik heb er ook veel plezier aan beleefd. Gemodificeerd: Snoer vervangen, velours pads erop gezet, Electronisch filter ingezet. Fijne lichte unit. Veel met plezier naar geluisterd. Maar hij is toch gesneuveld. Gewoon niet stevig genoeg. De constructie begon te kraken. Door het vele modificeren waren schroeven dol. Alles gammel. Een enkeltje naar het ronde archief.

Ten opzichte van andere budget koptelefoons is het nog steeds de beste die je kan krijgen. Maar ik zou een koptelefoonzoekend persoon toch Sony, Audio Technica of Beyerdynamic aan te bevelen. Dat zijn koptefoons waar je je leven mee doet.

Aan alle BGF-ers... SORRY! :(
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Koptelefoons

Bericht door Strabel »

Is goed advies,alleen ben ik niet meer een heel intensief gebruiker en ook niet echt meer professioneel hier mee bezig
Ben je dat wel,volg Haico's goede raad,want duurzaamheid is ook een belangrijke factor en natuurlijk kosten besparend.
Feeling the groove is everything.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Koptelefoons

Bericht door Erelid »

.
Laatst gewijzigd door Erelid op 19 jul 2018, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Koptelefoons

Bericht door Thunder »

Haico schreef: 19 jul 2018, 10:53Gemodificeerd: Snoer vervangen...
Met zuurstofvrij Air Gap Filter?
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Plaats reactie