Handschoentjes.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
EW1010
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:30

Handschoentjes.

Bericht door EW1010 »

Ik heb een neurologische aandoening die trillende handen/vingers tot gevolg heeft. Ook ben ik vergeleken moet vroeger snelheid kwijt (ben inmiddels de 70 gepasseerd).
Na het zien van een filmpje van Scott Devine over focal dystonia en zijn "oplossing" daartegen ben ik op het net naar geschikte handschoentje gaan zoeken in de hoop dat het ook voor mij verbetering zou brengen.
Inmiddels heb ik ze ontvangen en geprobeerd. Qua tremor biedt het weinig soelaas maar mensen wat speelt dat lekker. Ik denk dat het komt omdat op beide handen de wrijvings weerstand aanzienlijk vermindert. Het voelt allemaal veel lichter, soepeler aan. Wel lastig zodra ik met plectrum wil spelen want dat draait en glijdt continue weg.
Het ziet er natuurlijk niet echt uit maar who cares? Sommigen staan met een hoedje of petje of bandana op het podium....ik dus met handschoentjes.
Misschien volgende keer geen witte maar zwarte bestellen.
Iemand hier ook ervaring mee?
Fender Am.Std. Jazz Olympic White, Fender Pro Precision 3 tone sunburst, Squier CV 51 P Bass, white blonde+LMIII+ 2xVdK112ext.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Handschoentjes.

Bericht door Rieno »

Heb het in verband met blaren in het begin wel eens gedaan, maar ik miste het gevoel met de bas/snaren teveel. Los van de tremor heeft het voor jou dus wel een deel van de problematiek opgelost?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Handschoentjes.

Bericht door 4$ »

Ik zou ze links ook wel eens uit willen proberen. Mijn aanslag hand niet omdat ik het idee heb dat ik te weinig dynamiek in mijn spel kan leggen.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
EW1010
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:30

Re: Handschoentjes.

Bericht door EW1010 »

Rieno schreef: 22 mar 2018, 17:33 Heb het in verband met blaren in het begin wel eens gedaan, maar ik miste het gevoel met de bas/snaren teveel. Los van de tremor heeft het voor jou dus wel een deel van de problematiek opgelost?
Ja, ik heb een stuk souplesse terug!
Fender Am.Std. Jazz Olympic White, Fender Pro Precision 3 tone sunburst, Squier CV 51 P Bass, white blonde+LMIII+ 2xVdK112ext.
EW1010
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:30

Re: Handschoentjes.

Bericht door EW1010 »

Ik heb deze gekocht bij "Setton" Zeer dunne werkhandschoenen Polyco® Pure Dex Nylon™. Nog geen 4 eur. pp en dun genoeg (naar mijn mening) om voldoende feel met de snaren te houden.
Fender Am.Std. Jazz Olympic White, Fender Pro Precision 3 tone sunburst, Squier CV 51 P Bass, white blonde+LMIII+ 2xVdK112ext.
EW1010
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:30

Re: Handschoentjes.

Bericht door EW1010 »

Na twee weken "ervaring" ben ik tot de conclusie gekomen dat een handschoen rechts (ik ben rechtshandig) toch niet zo lekker is.
Een plectrum is bijna niet onder controle te houden. Maar links speelt het heerlijk en heb ik het als standaard aangenomen. Ik merk geen vermindering van "voeling" met de snaren. Op de één of andere manier blijft de hand aanzienlijk "rustiger" hetgeen ook zelfvertrouwen geeft.
Ik speel in drie bands en eigenlijk werd er niet bijzonder veel aandacht aan gegeven. Ook wel leuk om te constateren dat het dus om de muziek gaat.....
Fender Am.Std. Jazz Olympic White, Fender Pro Precision 3 tone sunburst, Squier CV 51 P Bass, white blonde+LMIII+ 2xVdK112ext.
Plaats reactie