Het PA hoekje

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frieteboer
Berichten: 588
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57

Het PA hoekje

Bericht door frieteboer »

Hallo Beste mensen,

Volgens mij hadden we nog niet zo'n topic? Maar wij hebben als band een eigen PA installatie en we zijn nu op zoek naar een nieuwe mixer.
We willen graag overstappen naar een digitale mengtafel ipv een analoge. Ons oog is gevallen op de soundcraft Si expression 1.

Iemand tips waar je op moet letten bij de aanschaf van een digitale mixer? Of zijn er hier ook gebruikers van deze tafel voor wat gebruikerservaringen?

om deze tafel gaat het:
mischpulte-soundcraft-si-expression-1.jpg
mischpulte-soundcraft-si-expression-1.jpg (72.96 KiB) 967 keer bekeken

| Human Base basses | EBS amplification |
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Het PA hoekje

Bericht door Muziekschuur »

Te groot. De soundcraft ui24r lijkt me handiger. Iedereen kan dan zijn podium mix zelf regelen. En een ipad voor in de zaal.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Het PA hoekje

Bericht door phoerd »

Wij gebruiken zelf met de band een Behringer X32. Ook hierbij kun je je eigen mix maken via je Ipad. Nu een paar keer mee gewerkt en bevalt prima. Ik heb daarnaast zelf nog een Yamaha 01v96mkII. Is een ouder beestje, maar voldoet ook. Mocht ik echter zelf een nieuwe aanschaf moeten doen dan werd het waarschijnlijk ook een Behringer.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Het PA hoekje

Bericht door Digidesign »

Ui24r is een top tafel! Goeie ervaring mee. Helaas zijn we weer terug bij onze analoge monitor tafel omdat iedereen graag een stereo mix op zijn oortjes wil. Tegenwoordig is er een firmware upgrade waarmee je zes stereo mixen kan realiseren, zeer verleidelijk om em weer aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Re: Het PA hoekje

Bericht door Wiro »

'k Heb geen ervaring met de Soundcraft.
Maar wat betreft gebruiksgemak, kwaliteit en mogelijkheden (bv. live opnamen) kan ik je deze warm aanbevelen:
https://www.presonus.com/products/StudioLive-16
Plaats reactie